Karavansku izvedbu 508 SW krase uglađene linije kojima završni pečat daje elegantna niska linija krova
Prije samo nekoliko mjeseci dočarali smo vam svoje dojmove s hrvatske premijere Peugeota 508 SW, karavanske izvedbe vrlo dojmljive limuzinske izvedbe modela 508. Sada smo imali prilike isprobati ovaj doista impresivan karavan, 508 SW, u verziji oznake Peugeot 508 SW BlueHDi 180 S&S EAT8 GT line. Dakako, riječ je o GT Line verziji opreme za one koji teže sportskom uređenju automobila, a tu je i dizelski motor BlueHDi sa 180 KS i automatskim mjenjačem EAT8. Ako bismo tražili mjesto u D-segmentu karavanskih izvedbi, onda bismo ovaj 508 SW pozicionirali među one najistaknutije konkurente: Mazda6 Wagon, Škoda Superb Combi, VW Passat Variant, Opel Insignia Tourer, Audi A4 Avant ili BMW serije 3 Touring.
Novi je 508 SW izgrađen na novoj platformi EMP2, poput sedan verzije, ali je karavanska izvedba 4778 mm za 30 mm dulja od fastback limuzine i 50 mm kraća od prethodne generacije SW-a. Po širini je dimenzija 1859 mm bez retrovizora, a zahvaljujući gotovo neprimjetnim krovnim nosačima, koji izgledom odgovaraju dizajnu automobila, ovaj je karavan gotovo jednako nizak kao i limuzina; samo 1420 mm (+ 17 mm). To je gotovo 60 mm manje od prethodne generacije, što donosi optimalne aerodinamične karakteristike, a pritom osigurava dovoljno prostora za glave putnika na stražnjim sjedalima kako bi se ispunili standardi u ovom segmentu. I ako je bilo nekih prigovora za visinu iznad glave viših putnika na stražnjim sjedalima, sada je sve riješeno krovnom konstrukcijom (+ 40 mm za glavu) koja se naglo spušta tek iza stražnjeg reda sjedala, što je i odlika automobila poput Mercedes-Benza CLS-a shooting brakea. To je i odlika nove filozofije karavanskih izvedbi u D-segmentu. U svakom slučaju to je plus jer mjesta za noge je bilo dosta i za visoke putnike straga i u limuzinskoj izvedbi 508, dok je međuosovinski razmak s druge strane identičan sedanu.
Rekli smo već nekoliko puta, a to treba ponovno naglasiti, prema nama je 508 SW, jedan od najljepših karavana na tržištu u ovome trenutku. No ipak ostavljamo dovoljno prostora za onu 'ljepota je u oku promatrača'. Vrata bez okvira, jedinstvena odlika karavana među mainstream proizvođačima automobila, usavršavaju linije karoserije i omogućuju nižu ostakljenu površinu. Ova potonja karakteristika je možda i jedan od najvećih prigovora kod 508 SW-a, a ta je da vozač ima jako ograničeni pogled na ono što se događa iza njegova vozila.
Prednji kraj 508 SW-a jednako je upečatljiv kao i prednji kraj limuzine 508. Zahvaljujući Full LED prednjim svjetlima i vertikalnom svjetlosnom potpisu sjajnih LED dnevnih svjetala, novi 508 SW odlikuje se jedinstvenim, ekskluzivnim identitetom koji upotpunjuju poznata maskota lava smještenog u sredini prednje maske i logotip 508 na poklopcu motora.
Stražnji kraj ostavlja dojam snage i suvremenosti zahvaljujući sjajnoj crnoj vodoravnoj traci koju s obje strane omeđuju 3D Full LED stražnja svjetla preuzeta iz limuzine, danju i noću osvijetljena prilagodljivim intenzitetom, što obojene 'kandže' čini stalno vidljivima gledano s boka ili straga. Kromirana dvostruka ispušna cijev vizualno spušta vozilo i ističe sportski dizajn.
Prtljažniku se pristupa putem praktičnih petih vrata koja su u našem slučaju na struju i mogu se otvarati slobodnih ruku. Prag prtljažnika nizak je i širok (60 mm niži od limuzine, samo 635 mm udaljen od tla, 24 mm širi). Pokrov prtljažnika koji se lako postavlja i uklanja pruža izravan pregled cijelog prtljažnika kapaciteta 530 litara (sa zatvorenim pokrovom). Dizajniran je tako da bude jednostavnog oblika i potpuno iskoristiv. Obujam prtljažnika s dvostrukom podnicom vrlo je sličan onome prethodne generacije (560 litara). Naravno, ako se spuste nasloni sjedala u drugom redu (u omjeru 2/3:1/3), pomoću dva gumba smještena s obje strane prtljažnika (Magic Flat Technology), stvara se potpuno ravna podnica koja oslobađa 1780 litara utovarnog prostora. Neki će možda imati primjedbi na omjer spuštanja stražnjih naslona preferirajući omjere 40/20/40, no ta primjedba kod većine korisnika neće biti problem jer postoji i otvor na sredini ukoliko npr. želite ubaciti duže skije u kabinu.
U unutrašnjosti lijepo uređene kabine svi su materijali pažljivo odabrani i ukusno kombinirani. Materijali sjedala su u našoj testnoj GT Line verziji standardno presvučena u alkantaru, upravljač je presvučen kožom, a za posebno luksuzan osjećaj s perforiranom kožom. Gornja ploča, obloge vrata i središnje konzole ukrašene su drvenim ukrasima u drvenom stilu 'Zebrano'. Tu su i vrhunska AGR sjedala i izvanredan Hi-Fi FOCAL audiosustav. I kod 508 SW-a se nalazi mali sportski volan koji je gotovo ravan na gornjoj i donjoj strani, ali je izvanredno lijepo profiliran i izvrsno leži u rukama vozača. Iza njega se nalazi digitalni kokpit Peugeot i-Cockpit najnovije generacije s fascinantnom grafikom izmjenjujućom po želji. Ipak, maleno kolo volana malo će vam onemogućiti bolji pregled na instrumentnu ploču, ako ga držite sasvim nisko. Novi 508 SW nudi širok raspon sustava pomoći u vožnji posljednje generacije kako bi udovoljili sve zahtjevnijim kriterijima EuroNCAP. U ponudi su sustav Night Vision, prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go, upozorenje o izlasku iz voznog traka, funkcija pomoći pri parkiranju Park Assist, Full LED svjetla s funkcijom osvjetljenja zavoja, automatska kočnica za nuždu do 140 km/h i dr. Na sredini se nalazi kapacitivni 10-inčni HD dodirni zaslon (25,4 cm dijagonalno), koji je pregledan i spretan za rukovanje. Ispod njega se nalaze poznate Peugeotove 'klavirske tipke', koje su po nama funkcionalne i praktične te daju osjećaj da su mehanički prekidači unutar modernih automobila i dalje poželjna stvar.
Dosad smo isprobali nekoliko verzija Peugeota 508; sedan izvedbu 508 GT s benzinskim 1,6-litrenim motorom snage 225 KS, kao i sedan izvedbu s BlueHDi 130 dizelskim motorom. Sada je na redu u našem testnom 508 SW turbodizelski BlueHDi 180 motor snage 177 KS (130 kW), najvećeg okretnog momenta od krasnih 400 Nm pri 2000 okr/min. Za prijenos snage na prednje pogonske kotače u našem testnom modelu brine se 8-brzinski EAT8 automatski mjenjač, koji je izvrstan i koji, za razliku od nekih modela iz PSA grupe sa slabijim motorima (npr. 130 KS), ima odlično pogođen prijenosni omjer. Za one koji, u skladu s GT Line opremom, streme sportskoj vožnji polugice za ručno mijenjanje stupnjeva prijenosa pružaju dodatni naboj i užitak. S druge strane, onima koji se žele opustiti ne razmišljajući o prijenosnim omjerima čista automatika savršeno dobro funkcionira.
Po pitanju performansi, 508 SW s ovim motorom ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde, a krajnja mu je brzina čak 231 km/h. Gume dimenzija 235/45R18 su dovoljne za sportskiju vožnju, a ako kojim slučajem budete u prilici izabrati i najveću homologiranu dimenziju za ovaj model od 235/40R19, još ćete više uživati uz neovisni prednji ovjes pseudo McPherson tipa, a straga multilink tipa, sa spiralnim oprugama i prilagodljivim amortizerima. Aktivno upravljanje ovjesom (AMVAR) je standardno opcionalno u verziji GT Line. U vožnji je motor prilično snažan, tih i elastičan, a uz odličan položaj sjedenja doista možete uživati u vožnji, bilo da se brže vozite ili želite samo mirno krstariti. Ova karavanska izvedba neće ostaviti ravnodušnim ni njegove vlasnike, a naročito ne prolaznike koji će se u najvećem broju slučajeva uredno okrenuti za vama. Sjajan karavan!
Što se cijena tiče, one se kreću od 223.060 kuna za ulazni model, dizelski BlueHDi 130 S&S BVM6 Active sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, a naša testna verzija 508 SW BlueHDi 180 S&S EAT8 GT line stoji 326.821 kunu.