test automobila

Vozili smo Nissan Juke N-Sport 1.6 143 HEV: Sportski crossover B-segmenta u top izdanju

26.10.2024 u 12:25

Bionic
Reading

Naša elektrificirana verzija je opremljena Nissanovim motorom s unutarnjim izgaranjem, posebno razvijenim za rad u hibridnom pogonskom sklopu. Riječ je o multimodalnom hibridnom pogonskom sklopu koji svaki put omogućuje 100-postotno pokretanje samo na struju

Nissan Juke pionir je segmenta kompaktnih crossover SUV vozila još od njegove premijere, sada već davne 2010. godine. Juke kombinira stil coupé vozila sa stavom crossovera i pripada B-segmentu. Time se omogućuje najbolje od tih dvaju svjetova i dobiva automobil savršen za vožnju gradom, ali i izvan njega. Skoro 10 godina od debija prve generacije i 1 milijun prodanih primjeraka globalno Nissan je modernizirao svoj udarni model, temeljito ga redizajniravši.

Nova, druga generacija Jukea predstavljena je u rujnu 2019. Mi smo novu generaciju u Autozoni vozili u tri navrata: Juke 1.0 DIG-T 117 N-Connecta sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem (veljača 2020.), Juke 1.0 DIG-T DCT 117 Tekna sa 7-brzinskim DCT automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (rujan 2020.) te Juke 1.6 143 HIBRID Tekna s automatskim hibridnim Multi-mode mjenjačem (prosinac 2022.).

Nissan Juke N-Sport 1.6 143 HEV Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Nissan je u veljači ove godine, kako je to i red na polovini životnog vijeka jedne generacije, osvježio Juke. Uvedene su znatne promjene u unutrašnjosti kako bi se poboljšao doživljaj u vozilu, uz redizajniranu središnju konzolu i instrumentnu ploču. Osim toga, u unutrašnjosti su iskorišteni novi materijali i obloge te su osvježene oprema i završna obrada. Unaprijeđena je i povezanost automobila zahvaljujući većem zaslonu na dodir i novim značajkama.

Uvedena je i nova razina opreme, N-Sport, koja naglašava dinamična obilježja modela Juke, kako na vanjskom dijelu tako i na detaljima u unutrašnjosti. Ponovno uvođenje žute boje karoserije u ponudu odgovor je na želje kupaca kojima se ta boja jako svidjela kad je predstavljena na prvoj generaciji modela. Nijansa nove žute drukčija je od one na prethodnoj generaciji. U usporedbi s prethodnim modelom Juke, nova žuta malo je svjetlija, čime se postiže moderniji i upečatljiviji izgled.

Isto tako, ponuda boja karoserije je doživjela je još promjena. Tako je prethodnu biserno bijelu zamijenila je nova nijansa, čijom se novom formulacijom postiže još čišća bjelina, a dodano je i više metalnih ljuskica kako bi se postigao jači biserni učinak. Metalik crna boja također je dobila novu formulu. Nova je boja bogatija i tamnija. To se postiže korištenjem veće količine ugljično crnog pigmenta i zamjenom metalnih ljuskica staklenima, čime se dobiva više sjaja.

Da podsjetimo, u svibnju ove godine posjetili smo Nissanov engleski pogon u Sunderlandu, gdje je proizvedeno više od 1,3 milijuna primjeraka od predstavljanja originalnog modela 2010. Na drugoj liniji uz Juke se tamo proizvodi i novi Qashqai.

Sada smo na svom testu imali i najreprezentativniji model točne oznake Juke N-Sport 1.6 143 HEV, i to upravo ove atraktivne nove – žute boje.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Između druge generacije i facelift izdanja modela Juke po pitanju njegovog vanjskog dizajna nema neke primjetne razlike. Ipak treba reći kako je još s uvođenjem hibridnog pogona u ožujku 2022. posvećena velika pozornost svakom detalju i napravljen je niz malih izmjena kako bi se optimizirala njegova aerodinamička učinkovitost kako bi se Juke Hybrid identificirao kao elektrificirana verzija.

Prednja rešetka Juke Hybrida nosi novi logotip marke Nissan, a također ima 'traku' od crnog sjajnog materijala na mjestu gdje se susreće s poklopcem, što ga stavlja u liniju s drugim elektrificiranim Nissanovim modelima koji dijele isti motiv dizajna.

Dizajn same rešetke mrežast je i ima manju površinu otvaranja za optimizaciju aero učinkovitosti, što je omogućeno nižim zahtjevima za hlađenjem hibridne verzije. Izmjene su također napravljene na karoseriji ispod branika kako bi se poboljšao protok zraka i, jedinstveno za hibrid, dodan je poklopac rešetke hladnjaka, koji omogućuje automatsko podešavanje protoka zraka prema potrebama hlađenja, smanjujući otpor zraka koliko god je to moguće.

Tu su već poznata, lijepo dizajnirana i učinkovita LED prednja i stražnja svjetla, LED dnevna i LED stražnja svjetla za maglu.

Na prednja vrata i vrata prtljažnika postavljene su oznake 'Hybrid'. Nadalje, tu je i oznaka N-Sport na stražnjim vratima iznad natpisa 'Hybrid'. Isto tako, na novoj razini opreme N-Sport našeg testnog modela, učinak nove žute boje dodatno dolazi do izražaja zahvaljujući kontrastnom crnom krovu, kotačima, vanjskim retrovizorima, profilima blatobrana, prednjoj masci te A i B nosačima. Cjelokupni učinak unaprjeđuje vizualni dojam modela Juke te mu daje još više odvažnosti i još bolji stav.

Stražnji spojler koji je postavljen iznad stražnjeg stakla je ponovno profiliran za čišći protok zraka iza automobila. A ispred prednjih kotača spojleri guma su preoblikovani i premješteni kako bi očistili protok zraka, dok je stražnja osovina dobila poklopac koji uglađuje protok zraka ispod automobila.

Druga generacija Jukea, pa tako i ova inačica s hibridnim sklopom, izgrađena na platformi CMF-B Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse, koju koriste i Renault Captur te Clio.

Vanjske dimenzije Jukea su ostale iste kao i prije facelifta: duljina 4210 mm, visina 1593 mm, širina 1800 mm (1990 mm s otvorenim retrovizorima), međuosovinski razmak je 2636 mm. Krug okretanja je 10,57 m.

Težina našeg hibridnog modela je u voznom stanju između 1406 i 1451 kg, a mjeri se masa praznog vozila sa svim tekućinama i vozačem. Naš testni Juke može vuči kočenu prikolicu od 750 kg (benzinska verzija 1250 kg) ili nekočenu od 500 kg (benzinska verzija 631 kg s ručnim mjenjačem, a 643 kg s automatskim).

Prostor prtljažnika iznosi 354 litre, što je smanjenje od 68 l u odnosu na benzinsku verziju, kao posljedica smještaja baterije od 1,2 kWh. S preklopljenim stražnjim sjedalima (60/40), prostor prtljažnika ostaje najbolji u klasi sa 1237 l (benzinska verzija 1305 l), najveća širina prtljažnika je 1239 mm (benzinska 1249 mm), a najveća duljina prtljažnika za obje verzije pogona je 1477 mm.

Što se kotača tiče, naš je testni model imao N-Sport razinu opreme standardne 19-colne (19 x 7,5 J) crne aluminijske naplatke Akari, s ljetnim gumama Hankook ventus S1 evo³ dimenzija 225/45R19. Imali smo i rezrvni kotač smanjenih dimenzija T145/90R16.

Unutrašnjost

Nova upečatljiva žuta boja karoserije odrazila se i u unutrašnjosti u našoj verziji N-Sport koja uključuje žutu liniju u obliku bumeranga koja se proteže uzduž gornjeg dijela instrumentne ploče, a zatim se spušta i uokviruje kućište novog središnjeg zaslona multimedijskog sustava i završava na zračnim otvorima.

Naš je model imao crni Interijer Icon. Presvlake su kombinacija crne eko kože i Alcantara eko kože sa žutim prošivima kako bi odgovarale novoj boji karoserije, a prekrivaju gornji vanjski dio sjedala te se protežu prema sredini na bočnim stranicama. Podnožje i naslon sjedala imaju upečatljiv uzorak, a naziv modela 'Juke' utkan je na naslonu, u razini ramena.

Sjedala izrađena u jednom komadu automobilu daju sportskiji izgled i u njima se udobno sjedi, a tijelo se prilično dobro smješta u profiliranu formu sjedala. Mi smo imali i za N-Sport standardni Paket Cold, koji uključuje: grijanje prednjih sjedala i vjetrobranskog stakla, suvozačevo sjedalo podesivo po visini, grijanje upravljača, prednja svjetla za maglu.

Osim dobrog izgleda i velike udobnosti, prednja sjedala u našem testnom modelu izvrstan i inovativan BOSE Personal Plus audio sustav s UltraNearfield zvučnicima ugrađenim i u naslonima za glavu vozača i suvozača, a cijeli audio sustav podrazumijeva ukupno 8 zvučnika raspoređenih po kabini.

Lijepo dizajnirano kolo volana se podešava i po visini i po dubini. Za razliku od verzije Jukea sa slabijim benzinskim motorom s DCT mjenjačem, na kolu volana hibridne verzije nismo imali i polugice-ručice za ručnu promjenu brzina, jer se radi o hibridnom Multi-mode mjenjaču. Naravno, tu je i plava tipka ProPILOT sustava na komandama volana.

Prva primjetna promjena kad sjednete za upravljač je veći, središnji zaslon multimedijskog sustava (standardni za sve inačice). Dijagonala mu sada iznosi 12,3 inča i okrenuta je prema vozaču za 8° kako bi mu i tipke na krajnjem rubu zaslona bile nadohvat ruke, ali i kako bi se dodatno naglasio dojam lijepo dizajniranog kokpita.

Kad se vozač smjesti za upravljač, primijetiti će da je presvučen novim i glatkim materijalom nalik koži koji ima čišće linije i ugodniji je na dodir.

Iza upravljača smještena je instrumentna ploča u obliku TFT zaslona dijagonale 12,3 inča na kojoj se prikazuju brzina vozila i druge ključne informacije. Zaslon visoke razlučivosti (1920 x 720 piksela) omogućuje vozaču konfiguraciju ekrana kako bi se prikazivala kombinacija informacija po njegovoj želju.

Izgled instrumentne ploče nudi dva različita osnovna prikaza, pri čemu klasični prikaz uključuje dva brojčanika, a u središnjem se prostoru prikazuju dodatne informacije. Drugi, unaprijeđeni prikaz uključuje brzinu kretanja i brzinu motora na dva brojčanika koji su nagnuti i pružaju trodimenzionalnu perspektivu. Tako se dobiva veći središnji prostor za prikaz dodatnih informacija.

Na središnjem dijelu između brojčanika vozač može pregledavati upute navigacijskog sustava, uključujući karte, kao i podatke o potrošnji goriva, ekološkoj vožnji, tlaku u gumama i druge ključne informacije. Komande za upravljanje zaslonom smještene su na praktičnom mjestu na upravljaču.

Poboljšani multimedijski sustav uključuje intuitivniji početni zaslon koji korisniku omogućuje da prilagodi prikaz svojem ukusu kako bi uključio widgete za funkcionalnosti koje najčešće upotrebljava, baš kao na zaslonu pametnog telefona.

Osim toga, multimedijski sustav sada bolje prepoznaje glasovne naredbe i ima funkciju prepoznavanja prirodnog jezika. To znači da sustav raspolaže širim rasponom fraza i izraza koje može shvatiti kao naredbu te ignorira oklijevanja ili stanke u govoru. Uz bežično povezivanje na uslugu Apple CarPlay sad je dostupno i bežično povezivanje na uslugu Android Auto.

Veća praktičnost

Druga poboljšanja u unutrašnjosti na svim razinama opreme modela Juke uključuju veći pretinac za rukavice koji sada ima obujam od 7,8 litara (6,6 l kod inačica s upravljačem na desnoj strani). Naslon za ruku također je redizajniran tako da jamči još bolju potporu, a njegov asimetrični dizajn poboljšava dohvat za 25 mm bez potrebe za smanjenjem veličine držača za čaše. Podizni naslon za ruke skriva središnji pretinac za odlaganje, kao i na prethodnom modelu Juke. Međutim, poklopac sad ima i držač za do tri kreditne kartice.

Sve razine opreme novog modela Juke sad su opremljene električnom ručnom kočnicom, čime se osigurava maksimalni slobodni prostor između prednjih sjedala. Na našoj hibridnoj HEV inačici gumbi papučice e-Pedal i načina rada EV premješteni su na praktičniju lokaciju.

Počevši od razine opreme N-Connecta, sve su inačice opremljene podlogom za bežično punjenje dovoljno velikom za pametni telefon dimenzija sličnih iPhoneu 12 Pro Max. Osim toga, putnici u prednjem dijelu vozila na raspolaganju imaju USB-A i USB-C utičnice.

Tehnološki naprednim mlađim putnicima (ili odraslima) na stražnjoj klupi svidjet će se dodatak USB-A i USB-C utičnica za punjenje koje će osigurati da njihovi uređaji budu potpuno napunjeni tijekom cijelog putovanja.

  • +65
Nissan Juke N-Sport 1.6 143 HEV Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Dodatni sustavi pomoći u vožnji

Od razine opreme Tekna, Juke ima standardan ProPILOT Assist sustav, koji uključuje sljedeće: LKA sustav zadržavanja u voznom traku; Adaptivni tempomat; Zaustavljanje i pokretanje vozila u gužvi (samo uz automatski mjenjač).

Kako bi se iskoristile prednosti koje donosi visoka razlučivost središnjeg zaslona, razlučivost kamere za vožnju unatrag također je povećana, s 0,3 na 1,3 megapiksela. To znači da je vožnja unatrag sad još jednostavnija zahvaljujući jasnijoj slici, posebno u mračnijim uvjetima vožnje.

Kamera za vožnju unatrag sad je serijski uključena u sve razine opreme modela Juke, dok je Around View Monitor, koji spaja slike s četiriju kamera smještenih po cijelom automobilu kako bi pružio pogled odozgo na položaj automobila tijekom parkiranja, dostupan na razini opreme Tekna i višim.

U slučaju naglog kočenja zbog neočekivanog naglog zaustavljanja automobila ispred, kočiona svjetla sad će bljeskati kako bi upozorila vozača u vozilu iza.

Hibridni pogonski sklop 1.6 143 HEV

Iako nema promjena kad je riječ o pogonskim sklopovima, treba podsjetiti kako Juke nudi dvije opcije pogonskih sklopova. Ispod poklopca motora na opciji Juke koja nije elektrificirana smješten je učinkoviti 1,0-litreni trocilindrični benzinski turbomotor DIG-T. Kompaktan je i lagan te zaslužan za zabavne vozne osobine. Snage je 117 KS (86 kW) i odlikuje se okretnim momentom od 180 Nm (200 Nm uz pretlak). Dostupan je u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, polugicama za promjenu brzina na upravljaču i tri načina rada (Eco, Standard i Sport) kako bi vozači mogli prilagoditi stil vožnje svim uvjetima i pritom se sjajno zabavljati.

Naša elektrificirana verzija Juke Hybrid opremljena je Nissanovim motorom s unutarnjim izgaranjem, posebno razvijenim za rad u hibridnom pogonskom sklopu. Riječ je o multimodalnom hibridnom pogonskom sklopu koji svaki put omogućuje 100-postotno pokretanje samo na struju. Osim toga, ovaj sklop omogućuje ugodnu vožnju u svim okolnostim te izvrsnu učinkovitost goriva zahvaljujući pametnom multimodalnom mjenjaču, učinkovitom regenerativnom kočenju i bateriji visokih performansi.

Ukupan rezultat je pogonski sklop koji pruža 25 posto više snage od standardnog benzinskog motora 1.0 DIG-T 117, uz smanjenje potrošnje goriva do 40 posto u gradskom ciklusu i do 20 posto u kombiniranim uvjetima. Tako naš testni hibridni Juke emitira CO2 u mješovitoj vožnji 108-111 (g/km), dok mu je potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima 4,8-4,9 (l/100 km), sve prema WLTP-u. Spemnik banzinskog goriva je za sve opcije pogona 46 l. I da, ovo je samopunjivi hibridni pogon (HEV) i nije potrebno punjenje iz vanjskog izvora energije, kao npr. kod PHEV ili EV vozila.

Naravno, ovaj hibridni pogonski sklop u potpunosti koristi inženjerske snage koje se nalaze unutar Saveza Renault-Nissan-Mitsubishi. Hibridni pogonski sklop Jukea sastoji se od nove generacije, najsuvremenijeg Nissanovog 1,6-litrenog četverocilindričnog benzinskog turbo motora posebno razvijenog za rad u primjeni hibridnog pogonskog sklopa.

Što se električne strane tiče, Nissan je isporučio glavni elektromotor koji proizvodi 36 kW (49 KS) i 205 Nm okretnog momenta pri 200-1677 okr./min., dok je Renault osigurao visokonaponski starter/generator od 15 kW (20,4 KS), inverter i litij-ionsku bateriju hlađenu vodom kapaciteta 1,2 kWh (ukupan napon baterije (V) 249 (+/- 5)), kao i vrlo inovativan mjenjač.

Ukupno, najveća snaga ovog hibridnog motora je 143 KS (105 kW), ubrzava ga od 0-100 km/h za 10,1 s, dok je krajnja brzina elektronski ograničena na 166 km/h. Pogon je na prednja dva kotača.

Pametan automatski mjenjač

Srce ovog samopunjivog hibridnog sustava Juke Hybrid je napredni multimodalni mjenjač s niskim trenjem koji omogućuje optimalno korištenje pogonske snage, bilo električnog, benzinskog motora ili oboje.

Kako bi se smanjilo trenje, ovaj mjenjač koristi dog-clutch spojku (o kojoj smo podosta pisali kod Renault E-TECH tehnologiji) umjesto konvencionalnih prstenova sinkronizatora za promjenu 4 'ICE' (internal combustion engine ili motor s unutarnjim izgaranjem) i 2 'EV' stupnja prijenosa. Dodatno, kako bi se smanjilo trenje, ovaj mjenjač ne koristi spojku. Sva pokretanja vozila su potpuno električna, a 2 EV motora se koriste u kombinaciji za sinkronizaciju stupnjeva prijenosa, dajući glatko, povezano i osjetljivo ubrzanje.

Mjenjač je kontroliran naprednim algoritmom, upravljanjem točkama mjenjača, regeneracijom baterije, kao i naprednom serijsko-paralelnom arhitekturom. Pogonski sklop može se kretati kroz različite moguće vrste hibridizacije (serijska, paralelna, serijsko-paralelna) prema zahtjevima za ubrzanjem i snagom neprimjetno i bez ikakvog unosa vozača. Kao rezultat toga, vozač će uživati u brzom odzivu bez problema, kao i učinkovitim niskim emisijama – najbolje od oba svijeta.

Iskustvo vožnje poput EV-a

Inteligentni pogonski sustav modela Juke Hybrida upravlja pogonskim sklopom prema mnogim parametrima, s ciljem optimizacije vremena koje Juke provodi u EV načinu. Tijekom testiranja, Nissanovi inženjeri postigli su do 80 posto gradske vožnje u čistom EV načinu, s kratkim hibridnim fazama za ponovno punjenje baterije prije povratka u EV način rada. Juke Hybrid ne samo da se pokreće u potpuno električnom načinu rada, već može postići brzinu do 55 km/h u čistom EV načinu vožnje, kako bi vozači uživali u snažnom, konstantnom i trajnom iskustvu EV vožnje.

Sustav će automatski maksimizirati korištenje EV, ali Juke Hybrid također dobiva namjenski prekidač za EV način rada koji se može koristiti kao značajka kada vozač ne želi da motor radi, kao što su stambeni prostori, oko naseljenih područja kao što su škole, parkirališta , u vožnji i u prometnim gužvama. Iako stanje napunjenosti baterije dopušta, to će prisiliti Juke Hybrid da radi kao vozilo samo na električni pogon.

Inače, naš testni model ima i D-mode funkciju, koja omogućuje vozaču da jednostavno bira neki od tri načina rada – Standard, Eco i Sport – kako bi prilagodili odzivnost motora ovisno o vrsti ceste ili raspoloženju vozača. U modu Sport Juke postaje 'jumpy', ali ne u nekom negativnom smislu već agilniji i odzivniji. Prekidač D-Mode funkcije se nalazi na središnjoj konzoli iza ručice mjenjača.

Regenerativno kočenje

Prilikom usporavanja, elektromotor će djelovati kao generator i hvatati kinetičku energiju, pretvarajući je u električnu energiju koja će se pohraniti u hibridnu pogonsku bateriju.

Napredna funkcija regenerativnog kooperativnog kočenja spaja regenerativno kočenje i tradicionalno kočenje trenjem kako bi se postigao prirodan osjećaj pedale i učinkovit oporavak energije. Vozač neće biti svjestan prilagodbi između dva sustava, osiguravajući da povratna informacija putem papučice kočnice ostane konstantna i intuitivna.

Naravno, odabrani način vožnje mijenja napor upravljanja, rad kontrole klime i odziv papučice gasa, u slučaju novog hibridnog pogonskog sklopa, on također mijenja ponašanje regenerativnog kočenja i stanje napunjenosti baterije. U sportskom načinu rada, na primjer, regeneracija pri kočenju postavljena je na visoku razinu kako bi se maksimizirala električna snaga za učinkovito ubrzanje.

e-Pedal za gradsku vožnju

Kao i kod LEAF-a čistog EV vozila, Juke Hybrid je opremljen Nissanovim e-Pedal sustavom, koji, kada se aktivira, omogućuje kontrolu napretka automobila pomoću papučice gasa. Kada se noga podigne s papučice gasa, primjenjuje se umjereno kočenje (do 0,15 g) i usporit će Juke do brzine puzanja (~5 km/h). Dodatno nožno kočenje ponekad može biti potrebno za usporavanje, a potrebno je i za postizanje potpunog zaustavljanja (funkcija automatskog zadržavanja može se odabrati radi praktičnosti). Korištenje e-Pedale brzo postaje intuitivno, a učinak je smanjenje radnog opterećenja vozača tijekom gradske vožnje i na taj način pruža glatku i opuštajuću vožnju, dok maksimizira mogućnosti hibridne regeneracije baterije, dodatno poboljšavajući EV iskustvo.

Naš testni hibrdni model ima prednji ovjes MacPherson, a straga ovjes s torzijskom gredom.

Što se cijena tiče, osvježeni Juke kreće s benzinskim modelom 1.0 DIG-T 117 (114) Acenta sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, od 23.831 eura. Najskuplji je model 1.0 DIG-T DCT 117 N-Design sa DCT mjenjačem od 32.217 eura. Hibridna verzija kreće s modelom 1.6 143 HIBRID Acenta s automatskim hibridnim Multi-mode mjenjačem od 29.037 eura.

Naš testni model Nissan Juke 1.6 143 HIBRID N-Sport s automatskim hibridnim Multi-mode mjenjačem, s opcijom dvobojne karoserije koja je bez nadoplate, stoji 35.478 eura.