HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo osvježeni Nissan Qashqai: Doznali smo sve o temeljito obnovljenom obiteljskom crossoveru

19.09.2024 u 09:44

Bionic
Reading

Pogonski sklopovi osvježenog Qashqaija ostaju isti kao i na izvornoj trećoj generaciji iz 2021. godine. Uz 1.3 DiG-T benzinski motor s blagim hibridom, dostupan je i e-POWER pogon, Nissanov inovativni i nagrađivani motor koji preuzima tehnologije iz njegova revolucionarnog električnog vozila LEAF

Nissan je u travnju ove godine predstavio temeljito obnovljenu verziju aktualne treće generacije vozila simbola za pojam crossover – Qashqai. Mi smo ga uživo prvi put vidjeli u Engleskoj krajem svibnja prilikom obilaska Nissanove tvornice u Sunderlandu. Sada je stigao i na hrvatsko tržište, a mi smo ga imali priliku i isprobati na putu od Zagreba do pitoreskne Rogaške Slatine u Sloveniji udaljene stotinjak kilometara i natrag. Doznali smo i sve ono što bi vas moglo zanimati o ovom omiljenom crossoveru C-segmenta.

Zanimljivo, u Rogaškoj Slatini poznatoj po proizvodnji kristalnih proizvoda je nedavno otvoren izuzetno atraktivan betonsko-stakleni toranj Stolp Kristal, koji nudi niz atrakcija i uzbudljivih iskustava. U prizemlju se ulazi u panoramski lift koji može primiti do 21 osobu. Putovanje do vrha traje samo 35 sekundi, tijekom kojih odredište možete promatrati kroz panoramski prozor. Na 1. katu nalazi se kafić u kojem možete predahnuti i osvježiti se, ali i prošetati po 'prozirnom' katu, staklenom prozirnom krugu kroz koji se vidi podnožje tornja. Na 2. katu nalazi se vidikovac s kojeg možete uživati ​​u pogledu čak i po kišnom vremenu i doživjeti avanturu virtualne stvarnosti 'Let s Pegazom'.

Tu je održana i zanimljiva prezentacija osvježenog Qashqaija. Naravno, najhrabriji posjetitelji su se mogli popeti do samog vrha na otvoreni vidikovac i s vrtoglavih 104 metra baciti pogled na Rogašku Slatinu i njenu prelijepu okolicu s brežuljcima. Kao što su nam rekli, ovo je ujedno i najviša građevina u Sloveniji.

Osvježeni Qashqai je sada doživio potpunu preobrazbu i znatna tehnološka poboljšanja. Promjene na osvježenom Qashqaiju uključuju smjeli redizajni karoserije, cjelovito ažuriranje multimedijskog sustava i povezane usluge u vozilu, ali kako kažu iz Nissana - pritom zadržava sve ono što kupci vole.

Nissan Qashqai - facelift treće generacije (Fuji sunset boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Prošlo je gotovo 18 godina otkad je prvi Nissan Qashqai sišao s proizvodne linije u Sunderlandu te tako stvorio segment crossovera ostavivši nemjerljiv utjecaj na cijelu automobilsku industriju. Prvi Qashqai dizajniran je, konstruiran i izgrađen u Velikoj Britaniji te proizveden u Sunderlandu krajem 2006., prije svojeg predstavljanja 2007.

Treća generacija modela Qashqai od svojeg je predstavljanja 2021. prodana u više od 350 tisuća primjeraka u Europi te nastavlja postavljati standarde za crossovere. Qashqai je od 2022. dostupan s tehnologijom e-POWER, Nissanovim jedinstvenim i inovativnim elektrificiranim pogonskim sklopom kod kojeg kotače pokreće isključivo električni motor, čime se postiže osjećaj električne vožnje. Na prometnicama je trenutačno 120 tisuća modela Qashqai s tehnologijom e-POWER proizvedenih u Sunderlandu.

Do 2024. kupilo ga je više od 4 milijuna kupaca u više od stotinu zemalja, što ga je učinilo najprodavanijim automobilom u povijesti automobilske industrije Ujedinjene Kraljevine.

Recimo i to kako je osvježeni Qashqai i službeno krenuo 17. rujna u prodaju na hrvatskom tržištu.

Osvježen vanjski izgled

Prednja maska u potpunosti je izmijenjena kako bi na prvi pogled djelovala još upečatljivije: nadahnuta je metalnim ljuskama drevnih japanskih viteških oklopa te se sastoji od nekoliko desetaka trodimenzionalnih, sjajno crnih umetaka u obliku zareza koji djeluju kao da lebde između donje linije poklopca motora i nosača registarske oznake. Na bočnim stranama središnjeg dijela 'zarezi' tvore trokutasti oblik koji seže od novih prednjih svjetala do bočnih strana registarske oznake. Osim toga, u najvišoj inačici krasi ih završna obrada polusjajne boje kroma, stvorena s pomoću folije za vruće utiskivanje.

Bočne strane odbojnika u boji su karoserije, a od podnožja registarske oznake do donjih kutova odbojnika proteže se sjajno crni umetak. Ispod maske hladnjaka nalazi se tanki umetak u boji karoserije koji dodatno definira prednji kraj.

Nova, oštrija prednja svjetla djeluju učinkovito te usmjeravaju pozornost na vozilo. Sada su opremljena modulom za prilagodbu dugih svjetala te nizom manjih jedinica koje osiguravaju širu distribucija svjetlosnog snopa te tako povećavaju vidljivost u uvjetima slabog osvjetljenja i magle. Ispod glavnih leća nalaze se dnevna svjetla, sačinjena od pet manjih leća koje imaju isti oblik kao 'zarezi' na prednjoj masci.

Dnevna svjetla sada uokviruju leće glavnih svjetala te se u gornjem dijelu spajaju s tankim svjetlom, nalik onomu iz prethodne generacije Qashqaija. Razlika je samo u tome što se na vanjskom rubu sada nalazi osvijetljena oznaka 'NISSAN'. U gornja dnevna svjetla ugrađeni su pokazivači smjera koji, po prvi put u Qashqaiju, imaju tehnologiju sekvencijalnog uključivanja (ovisno o inačici).

Oblik stražnjih svjetala ostaje nepromijenjen. Međutim, izmijenjena je konfiguracija svjetlosne jedinice. Primjerice, crvene svjetlosne jedinice sastavljene su od četiri pojedinačna elementa koji podsjećaju na 'zareze' na prednjoj masci. Ti elementi djeluju kao da lebde u kućištu, a jedinstvena nijansa crvene koju isijavaju (poznatija kao 'super crvena') ostavlja dojam visoke preciznosti. Leće su sada prozirne, a unutrašnjost svjetala jasnije je vidljiva. U tanko svjetlo u obliku bumeranga koje uokviruje gornji dio svjetlosne jedinice i proteže se preko stražnjeg svjetla sada je ugrađen dinamički pokazivač smjera.

Odbojnik je preoblikovan i obojen u ujednačenu boju – sjajno crnu u višim inačicama ili boju karoserije u novoj inačici N-Design.

Promatrane s boka, više inačice novog Qashqaija ističu se novom, sjajno crnom završnom obradom karoserije u podnožju vrata i na lukovima kotača.

Kad je riječ o strukturi treba reći kako se Qahqai temelji na Alijansinoj platformi CMF-C/D koja, prema savezu Renault-Nissan-Mitsubishi, spaja najnapredniju automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu. Na istoj prlatformi su izgrađeni i mnogi najnoviji automobili ove alijanse, kao što su to npr. modeli Nissan X-Trail, Renault Austral, Renault Espace, Renault Rafale.

Platforma CMF-C omogućila je i ugradnju poboljšanog MacPherson ovjesa na svim verzijama osvježenog Qashqaija. Torzijska stražnja osovina je ugrađena na svim verzijama s pogonom na dva kotača, a multi-link stražnji ovjes je ugrađen samo u verziji 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158 Xtronic 4WD s pogonom na sve kotače.

Torzijska osovina poboljšava apsorpciju udarca i smanjuje buku kotrljanja, čime je omogućena tiha vožnja svim terenima. Qashqai svoju okretnost prvenstveno duguje okomitom rasporedu opruga i amortizera. Time je omogućen optimalan hod opruga i amortizera kako bi se povećala njihova učinkovitost i stabilnost u slučaju udarca ili prelaska preko neravnina te kako bi se ublažilo poskakivanje, a vožnja učinila mirnijom i udobnijom. Pritom je zadržana vrhunska stabilnost vozila prilikom promjene smjera.

Napredni multi-link stražnji ovjes nudi najbolji omjer udobnosti i dinamičnosti u klasi. Sada je pričvršćen na podokvir s pomoću ležaja koji smanjuju buku kotrljanja i prijenos vibracija u unutrašnjost vozila.

Što se dimenzija osvježenog Qashqaija tiče one su identične onima na izvornoj trećoj generacija ovog modela: duljina 4425 mm, širina 1835 mm s preklopljenim retrovizorima (2084 mm s otvorenim), visina 1625 mm. Najmanja visina od podloge je 180 mm, bez obzira radi li se o modelima s pogonom na dva ili četiri kotača. Međuosovinski razmak automobila je 2665 mm. Krug okretanja je 11,1 m za sve verzije. Težina osvježenog modela se kreće između 1405 i 1745 kg, u ovisnosti o verziji i razini opreme.

Kad je riječ o prtljažniku, obujam se kreće od 436-504 litara, a kad se preklopi naslon stražnjih sjedala raste do 1379-1447 l, u ovisnosti o verziji i razini opreme.

Jednako tako, novi 18-colni aluminijski naplatci dijamantne obrade od sada su serijski dostupni u srednjoj razini opreme. Dimenzije guma su 235/55R18. Kupcima viših inačica na raspolaganju su novi 19-colni aluminijski naplatci (dimenzije guma 235/50R19) te novi 20-colni aluminijski naplatci dijamantne obrade (dimenzije guma 235/45R20). Ponuda upečatljivih naplataka za Qashqai jedna je od najopsežnijih u segmentu, a k tome i dodatno naglašava privlačnost novog dizajna. Spomenimo da novi Qashqai ima na ulaznoj verziji još i 17-colne naplatke s gumama dimenzija 215/65R17, a ista nije namijenjena i za modele s e-POWER pogonom.

Paleta boja za Qashqai sada je bogatija za tri nove nijanse. Nova bijela boja Pearl ima čišći pigment koji vozilu, pod pravim osvjetljenjem, daje nježan sjaj. Dosadašnju crnu boju u ponudi zamijenila je snažnije pigmentirana crna boja Pearl koja oštro definira Qashqaijevu geometriju.

Na raspolaganju je i privlačna boja Deep Ocean koja se mijenja ovisno o osvjetljenju te se može svrstati negdje između tamno plave i metalik plavo-zelene. Svakako nema sumnje da će privlačiti pozornost prolaznika i poticati na raspravu: 'Je li ovaj Qashqai što je upravo prošao plave ili zelene boje?'

Za još upečatljiviji izgled, pet boja karoserije (bijela Pearl, Deep Ocean, crvena Fuji, plava Magnetic i siva Ceramic) dostupno je u dvobojnoj kombinaciji s crnim krovom.

Nova inačica N-Design

Inačica N-Design novo je pojačanje u ponudi modela Qashqai. Osmišljena je za kupce koji cijene odvažan dizajn, zbog čega obiluje jedinstvenim profinjenim detaljima. Podnožje vrata i lukovi kotača te inačice izvedeni su u boji karoserije, a tu su i jedinstveni novi 20-colni aluminijski naplatci koji naglašavaju Qashqaijev stav na cesti.

Obnovljena unutrašnjost

Zanimanje koje kod potencijalnih ili postojećih kupaca pobudi Qashqaijev osvježeni vanjski izgled dodatno će se rasplamsati kad jednom zakorače u obnovljenu unutrašnjost.

Armaturna ploča, umetci na vratima, nasloni za ruke u vratima, poklopac središnje konzole i oslonci za koljena viših inačica prevučeni su Alcantarom, čime je postignut kvalitetniji dojam u unutrašnjosti.

Kako bi se istaknula posvećenost detaljima, svojstvena japanskom umijeću izrade, dijelovi središnje konzole oko birača stupnja prijenosa te ukrasni umetak između gornjeg dijela armaturne ploče i pretinca za rukavice obloženi su novim materijalima s uzorkom.

Nissan Qashqai - facelift treće generacije - interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Za naglašeno premium dojam, u trima višim inačicama Qashqaija dostupne su nove presvlake sjedala. Posebno se ističu djelomično prošivene premium presvlake od crne kože, dostupne u najbolje opremljenoj inačici. Pretposljednja inačica uključuje prošivene presvlake od umjetne kože, upotpunjene crveno-smeđim detaljima na sjedištu i bočnim stranama sjedala.

Sjedala inačice N-Design prevučena su prošivenom crnom kožom s umetcima od Alcantare, dok je u podnožje naslona za glavu utisnuta oznaka 'Qashqai'.

Nadalje, u inačicama N-Connecta, N-Design i višim razinama opreme moguće je odabrati ambijentalno osvjetljenje i tako dodatno poboljšati ugođaj u vozilu. Napredna i nenametljivo pozicionirana LED svjetla crvene, zelene i plave boje omogućuju vozaču (i suvozaču) da prilagode boju osvjetljenja u skladu s vlastitim raspoloženjem. U dvjema inačicama s vrha ponude, ta su LED svjetla ugrađena i u područje stražnje klupe kako bi svi putnici uživali u njima.

Postavke ambijentalnog osvjetljenja mogu se kontrolirati na središnjem zaslonu multimedijskog sustava.

Naprednija tehnologija

Osvježeni Qashqai je usvojio nova rješenja koja svakodnevnu vožnju čije intuitivnijom, a vozačima daju dodatnu dozu samopouzdanja. Jedna od najkorištenijih značajki modela Qashqai uvelike je poboljšana. Riječ je o Around View Monitoru [AVM], prepoznatljivoj Nissanovoj tehnologiji koja je u primjeni još od 2007.

Odabirom stupnja za vožnju unatrag, na zaslonu u vozilu prikazuje se snimka četiriju vanjskih kamera koje pružaju pogled na vozilo iz ptičje perspektive te vam omogućuju da parkirate jednostavnije i potpuno samouvjereno. Nova unaprijeđena tehnologija Around View Monitora uključuje četiri kamere koje pružaju savršeno jasan prikaz, bez obzira na uvjete osvjetljenja.

Novi Around View Monitor proširen je 3D funkcijom koja širi pogled na vozilo: osim prikaza vozila iz ptičje perspektive, sada možete odabrati jednu od osam vanjskih kamera kako biste promotrili područje ispred i iza vozila, s bočnih strana i uglova karoserije te tako prepoznali moguće opasnosti. Sustav radi u kombinaciji s Nissanovim sustavom za prepoznavanje pokretnih objekata koji se oglašava svaki put kad se u Qashqaijevoj blizini nađe pokretni objekt.

Osim toga, funkcija 'Prikaza kroz poklopac motora' omogućuje vozaču da provjeri položaj prednjih kotača kao da ih gleda odostraga, što mu omogućuje da precizno manevrira na uskim parkiralištima kao što je višekatna garaža u kojoj betonski rubnjaci mogu oštetiti kotače. Takav se prikaz oslanja na strojno učenje kako bi se, na temelju onoga što prednja kamera može vidjeti, stvorila slika. Kotači su umetnuti u prikaz kako bi se poboljšala perspektiva.

Druga nova značajka Around View Monitora nosi naziv 'Memoriranje lokacije parkirnog mjesta', a vozaču omogućuje da pohrani lokacije na kojima često parkira kako bi ih automobil automatski prepoznao uz pomoć GPS-a. Drugim riječima, automobil precizno pamti lokacije na kojima obično parkirate kako bi vam pružio savršeno iskustvo parkiranja svaki put – tim više ako je raspoloživo parkirno mjesto usko.

Nadalje, tehnologija Around View Monitor pomaže vozačima da se na sigurniji način uključe na cestu koja nije dovoljno pregledna. Naime, sustav upotrebljava širokokutnu prednju kameru koja na središnjem zaslonu u unutrašnjosti prikazuje područje ispred poklopca motora. Kao i u slučaju funkcije 'Memoriranja lokacije parkirnog mjesta', u navigacijsku memoriju sustava AVM moguće je pohraniti i nedovoljno pregledne lokacije kako bi se one automatski aktivirale kada se približite raskrižju.

Grafika sučelja TFT zaslona za vozača također je donekle izmijenjena. Instrumenti na zaslonu poprimaju crvenu boju kada je aktiviran način rada Sport, zelenu kada je aktiviran način rada Eco ili svijetlo sivu u standardnom načinu rada – bez obzira na to upotrebljava li se standardni ili napredni prikaz.

Od sada je moguće aktivirati i 'minimalistički' način rada koji prikazuje samo odabrani stupanj prijenosa, način rada i brzinu, a sve kako bi se ograničila dostupnost informacija koje mogu omesti vozača. U inačicama opremljenima tehnologijom e-POWER, standardni prikaz sada uključuje dijagram protoka energije.

  • +79
Nissan Qashqai - hrvatska premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Poboljšani napredni sustavi za pomoć u vožnji

Ponuda sustava za pomoć u vožnji doživjela je znatna poboljšanja u pogledu pozornog praćenja prometa i intervencije, a sve kako bi se omogućilo savršeno bezbrižno iskustvo za upravljačem.

Prije svega, izmijenjene su postavke funkcija automatskog kočenja u nuždi kako bi se poboljšalo prepoznavanje opasnosti i osigurala brža reakcija u slučaju potencijalnog sudara. To se konkretno odnosi na sustav kočenje u nuždi u slučaju opasnosti od frontalnog sudara s drugim vozilima, pješacima i biciklistima te sustav inteligentnog kočenja u nuždi.

U slučaju naglog kočenja aktivira se signal za zaustavljanje u nuždi, a stražnja kočna svjetla počinju bljeskati kako bi se upozorilo vozače koji se vašem vozilu približavaju sa stražnje strane. Sustav djeluje kada pri brzinama većim od 60 km/h dođe do naglog kočenja.

Sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku u nuždi sada se automatski aktivira prilikom paljenja vozila te utječe na aktivaciju upozorenja na izlazak iz prometnog traka i sustava za sprječavanje izlaska iz prometnog traka, također pri brzinama većim od 60 km/h. Ako sustav primijeti da ste se previše približili središnjoj oznaci traka ili rubu ceste, na to će vas upozoriti taktilno – vibracijom upravljača.

Još napredniji inteligentni tempomat oslanja se na podatke navigacijskog sustava i kamere koja očitava znakove ograničenja brzine te tako pomaže vozaču da prilagodi sustav vozila važećem ograničenju. U slučaju prebrze vožnje aktivira se bljeskajuća ikona upozorenja. Ako vozač ne reagira na upozorenje i ne prilagodi brzinu, aktivirat će se i zvučno upozorenje.

Na raspolaganju je i novi način rada koji vozačima omogućuje da brzo i jednostavno prilagode stupanj intervencije različitih sustava za pomoć u vožnji. Prilagodbu je moguće izvršiti u dva koraka: pritiskom gumba za otvaranje izbornika na lijevom kraku upravljača i zatim pritiskom gumba 'OK'.

Ugrađene Google usluge

Novi Qashqai prvo je vozilo u Nissanovoj ponudi za europsko tržište koje dolazi opremljeno Google uslugama, čime jamči gotovo savršenu povezanost digitalnog života korisnika i njihova vozila.

U novom je Qashqaiju dostupna usluga Google Maps: nakon što se prijave sa svojim korisničkim podacima za Google, kupci mogu pristupiti omiljenim odredištima i znamenitostima. Na taj je način smanjena potreba za upotrebom pametnog telefona u vožnji i ovisnost o mobilnoj mreži. Funkcija bežičnog ažuriranja stavlja vam na raspolaganje najnovije kartografske informacije, a usluga Google Assistant omogućuje vam da, služeći se glasovnim naredbama, zatražite pomoć tijekom vožnje. Na primjer, vozači samo trebaju izgovoriti 'Hej Google' kako bi upravljali sustavom prozračivanja, grijanim sjedalima, funkcijama vjetrobranskog stakla ili zatražili upute do sljedećeg odredišta. Osim toga, vozači mogu telefonirati i slušati glasovne upute bez skretanja pogleda s ceste.

Jednako tako mogu pristupiti ekosustavu aplikacija, dostupnih u internetskoj trgovini Google Play. U udobnosti svog vozila mogu uživati i u omiljenoj glazbi, podcastima, zvučnim knjigama i još mnogočemu.

Da biste se osjećali bezbrižno, poboljšane usluge Nissan Connected Services nadziru Qashqai umjesto vas. Primjerice, upozoravaju vas ako zaboravite zaključati vozilo ili ako u roku od jedne minute od gašenja motora ne zatvorite prozore. Korisnici mogu zatvoriti prozore i zaključati vozilo u namjenskoj aplikaciji za pametni telefon, a ona će ih upozoriti u slučaju zloupotrebe ili vuče vozila. U slučaju sumnje na krađu, vozilo je moguće imobilizirati u suradnji s Nissanovim pružateljem usluge treće strane, o čemu se po potrebi obavještavaju i lokalna ili inozemna tijela za provedbu zakona.

Pogonski sklopovi

Pogonski sklopovi osvježenog Qashqaija ostaju isti kao i na izvornoj trećoj generaciji iz 2021. godine. Uz 1.3 DiG-T benzinski motor s blagim hibridom, Qashqai je dostupan i s motorom e-POWER, Nissanovim inovativnim i nagrađivanim motorom koji preuzima tehnologije iz njegova revolucionarnog električnog vozila LEAF.

Qashqai je dostupan u izvedbama s pogonom na prednja dva ili sva četiri kotača, sa 6-stupanjskim ručnim (isključivo verzija motora od 140 KS) ili Xtronic mjenjačem (isključivo verzija motora od 158 KS) te električnim pogonom u izvedbi e-POWER.

1.3 DiG-T benzinski motor 140 KS/158 KS 12 V blagi hibrid

12 V blagi hibrid dostupan u novom Qashqaiju predstavlja pristupačniju ulaznicu u svijet hibrida. Taj sustav osigurava trenutnu isporuku okretnog momenta, dulji rad s ugašenim motorom, brže pokretanje i zaustavljanje s ugašenim motorom (samo Xtronic), uz nižu potrošnju i emisije CO₂ (-4g/km).

Pozitivan učinak upravljanja energijom blagog hibrida na CO₂ konkurentan je, a 1,3-litreni motor razvija više snage i okretnog momenta od najbližih konkurenata, što benzinski motor čini primamljivom ponudom. Blagi hibridni sustav dodaje samo 22 kg na ukupnu masu vozila.

Prilikom usporavanja, sustav za regeneraciju prikuplja oslobođenu energiju i pohranjuje je u litij-ionskoj bateriji. Prikupljena energija zatim se koristi kad je vozilo zaustavljeno u praznom hodu, prilikom zaustavljanja (samo Xtronic CVT bezstupanjski mjenjač) i za dodatni okretni moment.

Prilikom zaustavljanja, pri brzinama nižim od 18 km/h i s pritisnutom kočnicom, motor će se isključiti, a pohranjena energija koristi se za pokretanje električne opreme. To omogućuje dulji prekid rada motora i smanjuje potrošnju goriva.

Prilikom ubrzavanja (između 20 i 110 km/h) energija u litij-ionskoj bateriji pomaže motoru s dodatnih 6 Nm okretnog momenta do 20 sekundi. To rasterećuje motor i smanjuje potrošnju goriva.

Blagi hibridni sustav spojen je s uglađenim i provjerenim 1.3 DiG-T benzinskim motorom koji pokreće Qashqai od 2018. Motor je dodatno dorađen za novi Qashqai s 50 novih komponenata i sada ispunjuje normu Euro6e.

Turbopunjač ima električno kontrolirani odušni ventil za brži odziv, središnja brizgaljka opremljena je novim mlaznicama, smanjeno trenje brojnih komponenti smanjilo je emisije CO₂, a filtar krutih čestica upotrebljava novi supstrat i ima katalizator ispod podnice.

1,3-litreni benzinski motor je dostupan u dvije razine snage – 140 KS (103 kW) i 158 KS (116 kW) (koji smo upravo i isprobali). Ovaj jači motor najveću snagu razvija pri 5500 okr./min., a najveći okretni moment od 270 Nm dostupan je već od praktičnih 1750 okr./min. Slabiji motor ima najveći okretni moment od 240 Nm.

Ručni mjenjač poboljšan je i sad se odlikuje bržim, izravnijim i sportskijim osjećajem prilikom mijenjanja brzina. Nova generacija mjenjača Xtronic ostvaruje nižu potrošnju goriva i snažnija ubrzanja zahvaljujući poboljšanjima koja uključuju sustav podmazivanja s dvije pumpe s novom električnom pumpom ulja. Dvije pumpe ulja ključ su Xtronicove sposobnosti da pruži najbolje od oba svijeta: vožnja gradom uglađena je i pri blažim ubrzanjima, a pri snažnijim ubrzanjima mjenjač se ponaša kao DCT mjenjač s izravnim promjenama stupnjeva.

Prednji pogon dostupan je u inačicama sa 140 KS i 158 KS, a pogon na četiri kotača dostupan je samo u inačici sa 158 KS i Xtronic mjenjačem. Pogon na četiri kotača i sustav za odabir načina rada intuitivniji su i inteligentniji i prilagođavaju se vanjskim uvjetima preko 5 načina rada – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vrijeme reakcije pogona na četiri kotača u slučaju proklizavanja kotača pet je puta kraće i sada iznosi 0,2 sekunde.

e-POWER pogonski sklop

Jedinstveni elektrificirani pogonski sklop e-POWER baštini revolucionarni duh originalnog Qashqaija – začetnika segmenta crossovera. Riječ je o pogonu koji je na tržište stigao 2022. godine i koji među kupcima uživa veliku popularnost. Budući da benzinski motor služi za proizvodnju električne energije koja pokreće kotače, ta je tehnologija znatno jednostavnije rješenje od brojnih tradicionalnih hibrida koji se danas prodaju.

e-POWER je poseban po tome što spaja odzivnost, uglađenost i učinkovitost te ne pristaje na kompromise kada je riječ o užitku u vožnji. Zahvaljujući tehnologiji e-POWER, kupci više ne moraju pristajati na prosječno iskustvo kakvo pružaju tradicionalni hibridi.

Tajna jedinstvenog i inovativnog pogonskog sklopa tehnologije e-POWER leži u odsustvu mjenjača, pri čemu kotače pokreće isključivo električni motor.

Činjenica da 100 posto električni motor pokreće kotače znači da je odziv motora trenutačan i linearan, a okretni moment visok. e-POWER nudi autentičan užitak električne vožnje, bez potrebe za punjenjem, te je odlično rješenje za kupce koji žele promjenu, ali još uvijek nisu spremni kupiti 100 posto električan automobil.

Napredni trocilindrični motor s turbopunjačem i tehnologijom varijabilnog kompresijskog omjera služi isključivo za proizvodnju električne energije koja se uz pomoć invertera prenosi električnom motoru snage 140 kW (190 KS) i/ili bateriji kapaciteta 1,8 kWh (ovisno o uvjetima vožnje). Motor radi tiho kako bi osigurao potrebnu energiju za bateriju i motor. Osim toga, programiran je tako da isporuku električne energije prilagodi brzini vozila, a sve kako bi pozadinski zvuk njegova rada bio u skladu s ostvarenim ubrzanjem.

Potrošnja goriva u mješovitom ciklusu vožnje (WLTP) za Qashqai s blagim hibridom je 6,2 – 7,1 l/100 km, a za Qashqai e-POWER 5,1 – 5,3 l/100 km. Što se emisija tiče Nissan navodi kako u mješovitom ciklusu za Qashqai s blagim hibridom iznose 141 – 160 g/km, a za Qashqai e-POWER 117 – 120 g/km.

Nissan e-Power tehnologija Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Kao i 100 posto električna vozila, sustav e-POWER može iskoristiti inerciju prilikom kočenja ili vožnje u praznom hodu kako bi napunio bateriju. Vozači mogu odabrati i način rada B na biraču stupnja prijenosa kako bi povećali intenzitet prikupljanja energije. Tu je još i Nissanova tehnologija e-Pedal Step koja omogućuje vožnju samo uz pomoć papučice gasa – da biste snažnije zakočili, dovoljno je otpustiti pritisak s papučice gasa. Potrebno je samo nekoliko minuta da se posve naviknete na vožnju s papučicom e-Pedal Step, a posebno će vam dobro doći u gradu (papučicu kočnice i dalje valja upotrebljavati u nepredviđenim situacijama). Papučica e-Pedal Step koči vozilo dok potpuno ne uspori (kao u slučaju tradicionalnog automatskog mjenjača), dok je za zaustavljanje vozila i dalje potrebno pritisnuti papučicu kočnice.

Za kraj, osvježeni Qashqai na hrvatsko tržište stiže u pet razina opreme: Acenta, N-Connecta, N-Design , Tekna te Tekna+. Tako model Acenta 1.3 DIG-T 140 s ručnim mjenjačem kreće od 31.018 eura, Acenta 1.3 DIG-T 158 s CVT mjenjačem kreće od 33.060 eura, N-Connecta 1.3 DIG-T 158 4WD s CVT mjenjačem kreće od 37.026 eura, N-Design 1.3 DIG-T 158 s CVT mjenjačem kreće od 38.638 eura. Slijedi model N-Connecta 1.5 e-POWER od 39.503 eura. Treba reći i da su navedene cijene preporučene maloprodajne cijene s PDV-om i PPMV-om.