Sustav e-Power u ovom modelu se sastoji od litij-ionske baterije od 1,97 kWh uz 1,5-litreni trocilindrični turbo benzinski motor s promjenjivim omjerom kompresije snage 158 KS (116 kW), generatora snage, pretvarača i električnog motora od 140 kW (190 KS). Pogon je na prednja dva kotača
Na svom jednotjednom testu smo imali Nissan Qashqai i to njegovu najsloženiju verziju oznake Qashqai e-Power 190 Tekna +. Riječ je, naravno, o Nissanovom inovativnom e‑Power pogonu, u Europi prvi puta ugrađenom upravo u modelu Qashqai koji omogućuje doživljaj vožnje električnog automobila, ali bez potrebe za punjenjem na punionici.
Jedinstveno obilježje sustava e-Power pogona je to da se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se znatno smanjuje potrošnja goriva u gradu. No vratimo se malo unatrag i pogledajmo kako se razvijao Qashqai od svoje prve generacije.
Nissan Qashqai je početkom 2021. godine ušao u svoju treću generaciju, a riječ je o modelu koji s pravom nosi ime crossover vozila još od svoje prve generacije 2007. godine. Mi smo Qashqai imali priliku voziti u nekoliko verzija još od njegovog prvog izdanja prije punih 16 godina. Iako je prva generacija bila zabavan i neuobičajen križanac automobila i SUV-a nismo mogli niti slutiti u kojem će smjeru ići njegova evolucija kroz generacije.
Druga generacija Nissanovog uspješnog crossover modela iz 2014. postala je osjetno modernija, a autor ovog teksta je najprije sredinom 2019. godine isprobao ažuriran model Qashqai 1.3 DIG-T 160 DCT Tekna, koji je sa svojih 160 KS bio najjača benzinska izvedba. Bila je to izvedba s pogonom na prednja dva kotača. Potom je početkom 2020. na red došla dizelska verzija osvježene druge generacije oznake Qashqai 1.7dCi 150 CVT 4WD Tekna, no za razliku od benzinske verzije iz lipnja 2019., ova je verzija imala i pogon 4WD na sva četiri kotača.
Kada je riječ o novoj, trećoj generaciji, nju smo isprobali na hrvatskoj premijeri 2021. te na jednotjednom testu u studenom iste godine verziju Qashqai 1.3 158 CVT Tekna+ s pogonom na prednja dva kotača i blago hibridnim benzinskim motorom 1.3 DiG-T snage 158 KS te s bezstupanjskim automatskim mjenjačem. Nakon toga je na red došao model Qashqai 1.3 158 CVT 4WD Tekna, s Xtronic bezstupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na četiri kotača. U oba slučaja pogonski sklop je bio blago hibridni benzinski motor 1.3 DiG-T 158 KS 12 V, a riječ je o 1,3-litrenom (1332 cm³) turbo benzinskom četverocilindričnom motoru snage 158 KS (116 kW).
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Kao i u prethodne dvije generacije, dizajn Qashqaija treće generacije osmišljen je u Nissanovom europskom studiju za dizajn smještenom u Londonu. Iako se već na prvi pogled vidi da je riječ o Qashqaiju, oav je generacija mišićavija, oštrija i osjetno modernija. Izvana, Qashqaijev je novi stav smjeliji, s istaknutijim linijama ramena, produljenim međuosovinskim razmakom i impozantnim opcijskim 20-colnim aluminijskim naplatcima, prvi put dostupnim u njemu. I to je odmah vidljivo pri prvom pogledu uživo, jer je to ujedno prilika staviti stvarnu trodimenzionalnu siluetu u realne okvire.
Prednji kraj Qashqaija krasi veća kromirana Nissanova maska V-Motion. Sekundarna linija maske izvedena je u mat kromu koji ističe preciznost izrade. Prednju masku okružuju tanka, napredna Full LED Matrix svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku bumeranga. Iznimno mali razmaci između tih detalja ostavljaju dojam preciznosti i najava su premium razine izrade.
Kad je riječ o ovim svjetlima, Nissanovi su inženjeri za novi Qashqai razvili napredni sustav prednjih svjetala koji prilagođava svjetlosni snop s obzirom na uvjete na cesti i druge sudionike u prometu. Snop je podijeljen u 12 zasebnih svjetlosnih elemenata koji se pojedinačno isključuju kada se približava drugo vozilo. Zahvaljujući toj inovaciji, poboljšani su doseg, širina i jačina svjetlosnog snopa. Istaknimo i to da se svjetlosni snop brzo prilagođava kako ne bi zaslijepio vozače iz suprotnog smjera.
Uporaba LED tehnologije omogućila je ugradnju kvalitetnijih prednjih svjetala tanjeg i oštrijeg dizajna u odnosu na Qashqai prethodne generacije. Na stražnjim svjetlima nalaze se elementi u obliku kapljica s 3D efektom koji ostavlja futuristički dojam. Prvi put u Nissanu za europsko tržište pokazivači smjera opremljenijih modela izvedeni su u LED tehnologiji.
Promatran s boka, Qashqai izgleda atletski i dinamičnije. Od prednjeg do stražnjeg kraja proteže se linija koja ga rasteže horizontalno i ostavlja dojam dinamičnosti. Ta linija ne samo da ističe širinu prednjeg kraja i daje mu osjećaj snage, već se sužava prema stražnjem kraju i omogućuje blatobranu da se izvuče.
Usmjerivači zraka ispod prednjih svjetala vizualno proširuju vozilo sprijeda i usmjeravaju pogled preko poklopca motora. Svi ti elementi ostavljaju dojam snage i svrhovitosti.
Novi Qashqai prvi je model u Europi koji se temelji na Alijansinoj platformi CMF-C koja, prema savezu Renault-Nissan-Mitsubishi, spaja najnapredniju automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu. Cilj je bio zadržati idealne proporcije kojima prošla generacija Qashqaija i duguje svoj uspjeh. Naime one omogućuju jednostavno kretanje gradskim cestama i parkiranje te nude sjajnu količinu prostora u unutrašnjosti.
Ono što svakako treba reći je to da je novi Qashqai prvi Nissanov model proizveden u Europi uz mnoštvo laganih aluminijskih ploča. Tako su poklopac motora, vrata i prednji blatobrani izrađeni od aluminijske legure, što karoseriju novog Nissana Qashqaija čini 60 kg lakšom. Time se povećava učinkovitost te pridonosi smanjenju emisija. Osim toga, omogućuje ugradnju više tehnologije, uključujući elektrificirani pogon u novu generaciju vozila. U našem slučaju e-Power pogon.
Dimenzije novog Qashqaija su sljedeće: duljina 4425 mm (+35 mm u odnosu na 2. generaciju), širina 1838 mm (+32 mm), odnosno 1848 mm s preklopljenim retrovizorima te 2084 mm s otvorenim, visina 1625 mm (+10 mm). Najmanja visina od podloge je 180 mm, bez obzira radi li se o modelima s pogonom na dva ili četiri kotača. Međuosovinski razmak automobila povećan je na 2665 mm (+20 mm). Dulji međuosovinski razmak novog Qashqaija i učinkovitija organizacija prostora pružaju više prostora za putnike. Prostor za koljena putnika na stražnjoj klupi povećan je za 20 mm, na 608 mm, a veći je i razmak između vozača i suvozača. Prostor za glavu na prednjoj i stražnjoj klupi povećan je za 15 mm, zahvaljujući manjem povećanju vanjskih dimenzija.
Električna vrata prtljažnika olakšavaju pristup prtljažniku kad su vam ruke pune. Ukupan obujam prtljažnika povećan je za 74 litre u odnosu na prethodnu generaciju, pa sad za 4WD verziju 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158 KS s pogonom na sva četiri kotača iznosi 436-479 l dok za 2WD 1.3 DIG-T Mild Hybrid 140 KS s pogonom na prednja dva kotača iznosi 479-504 l. Razlika od 25 litara nastala je zbog konstrukcije stražnjeg pogonskog sklopa. Stražnja klupa djeljiva je u omjeru 60/40. Naša ovotjedna testna e-Power verzija ima volumen prtljažnika obujma 455-479 l.
Što se težine našeg testnog e-Power modela tiče, ona je između 1687 i 1745 kg. Treba reći i da 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158 KS 4WD ima masu praznog vozila 1577-1645 kg, dok je zbog manje konstrukcijskih dijelova 1.3 DIG-T Mild Hybrid 140 KS 2WD lakši: 1405-1534 kg.
Kad je riječ o mogućnosti vuče prikolice, naš e-Power model zbog složenosti svog pogonskog sustava može vući prikolicu od 750 kg (i kočenu i nekočenu), dok spomenuti 4WD ima veću vučnu sposobnost prikolice bez kočnica od 750 kg (+50 kg u odnosu na 1.3 DIG-T Mild Hybrid 140 KS 2WD). Isto tako, 4WD model ima veću vučnu sposobnost kočene prikolice od 1800 kg, dok 2WD model sa 140 KS može vući kočenu prikolicu od 1400 kg.
Qashqai e-Power model ima dimenzije kotača u rasponu od 18 do 20 cola (s gumama dimenzija: 235/55 R18, 235/50 R19 ili 235/45R20), a naš je testni model Tekna + imao 20-colne aluminijske naplatke te zimske gume Continental WinterContact TS 850 P dimenzija 235/45R20.
Unutrašnjost kabine
S opremom Tekna+ na Qashqaiju smo se već susreli, pa ćemo ponoviti kako je unutrašnjost kabine prilično luksuzna. I u ovom segmentu se može primjetiti prava revolucija u dizajnu, ali i kvalitetnim materijalima. Naročito ako se sjetimo kako je uređen bio Qashqai prve generacije 2007.
Vozačevo sjedalo, kao i ostala izvedena su u crnoj koži, je električno podesivo u 8 smjerova, dok je suvozačeno sjedalo električno podesivo u 4 smjera, a oba prednja sjedala imaju 4 načina elektičnog podešavanja lumbalnog dijela. Ista sjedala dolaze s tri programa rada čije se postavke mogu podešavati putem sustava NissanConnect.
Kroz čitavu kabinu proteže se novo ambijentalno svjetlo bijele boje koje svojim ujednačenim sjajem ostavlja dojam profinjenosti i sklada te pritom stvara sigurno i umirujuće okruženje. Naš je model imao panoramski stakleni krov.
Napredne tehnologije Nissanove inteligentne mobilnosti vozaču su nadohvat ruke, a udobnost i kvaliteta osjećaju se pri svakom dodiru. Luksuzni materijali, pametne značajke i pomno promišljeni detalji uzdižu unutrašnjost koja se odlikuje naprednim dizajnom i praktičnošću u svakom elementu.
Posebna je pozornost posvećena ergonomiji i dizajnu prekidača i gumba visoke kvalitete, koji pod prstima ostavljaju solidan i profinjen dojam. Nissanovi dizajneri i inženjeri optimizirali su raspored komandi na središnjoj konzoli te su one ergonomičnije i praktičnije. Glavnu ulogu u tome ima nova ručica automatskog mjenjača elegantnijeg dizajna i manjih dimenzija. Za razliku od benzinskog modela, naš je testni e-Power model imao i tri dodatne tipke s lijeve strane ručice mjenjača: asistiranog parkiranja ProPilot Park, e-Pedal i EV za čisto električnu vožnju.
Novi Qashqai opremljen je naprednim multimedijskim sustavom sa širokom ponudom povezanih usluga u klasi, uključujući integraciju s pametnim telefonima, ugrađeni Wi-Fi koji omogućuje povezivanje do sedam uređaja (ovisno o tržištu) te uslugu NissanConnect Services, posebnu aplikaciju za kontrolu i nadzor nad vozilom.
Naš je model imao novi potpuno digitalni 12,3-inčni zaslon visoke razlučivosti, koji se može konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svim tim značajkama upravlja se s pomoću novog okretnog gumba na upravljaču. Na pozadinu digitalnog zaslona primijenjena je tradicionalna tekstura rezanog stakla Kiriko, kojom se odaje počast Nissanovim japanskim genima.
Inovativni novi 10,8-inčni head-up zaslon ima najveću površinu prikaza u klasi. Najvažnije informacije navigacijskog sustava, sustava za pomoć u vožnji i one o stanju u prometu prikazuju se na vjetrobranskom staklu, izravno u vozačevu vidnom polju. To vozaču omogućuje da se usredotoči na cestu te mu pruža veći osjećaj udobnosti i sigurnosti za upravljačem.
Tu je i veći, 9-inčni zaslon sustava NissanConnect veće rezolucije digitalni je ulaz u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto® i Apple CarPlay®, s kojim se može povezati i bežično. Više korisničkih profila s memorijom omogućuje prilagođavanje navigacije, glazbe i postavki sustava svakom vozaču.
Savršenu reprodukciju zvuka, bilo s digitalnog radija ili pametnog telefona, osigurava audiosustav Bose® Premium. Čini ga 10 zvučnika i Boseova bas kutija Acoustimass® smještena u prtljažniku. Zajedno proizvode čist, snažan zvuk optimalne zvučne kvalitete za sve putnike, ne samo za one na prednjim sjedalima.
Vještine Home-to-Car kompatibilne su s uslugama Google Assistant i Amazon Alexa. Sustav podržava široki spektar komandi, uključujući mogućnost glasovnog slanja odredišta navigacijskom sustavu automobila preko pametnog uređaja, što smanjuje vrijeme potrebno za unošenje odredišta.
Aplikacija NissanConnect Services omogućuje upravljanje funkcijama vozila, kao što su truba i svjetla te daljinsko otključavanje i zaključavanje vozila. Mogu se postaviti i pametna upozorenja, kao što su ograničenje brzine, vrijeme i parkirna zona, s obavijestima ako vozilo prekorači zadane parametre.
Qashqai nudi i izvještaje o stanju vozila koji se mogu pregledavati u aplikaciji, a koji obavještavaju korisnike treba li njihovo vozilo hitan servis, pružaju procjenu performansi u stvarnom vremenu te upozoravaju na moguće kvarove. U aplikaciji se mogu pregledavati i povijest i analiza vožnji koje korisnicima pružaju uvid u ukupno prijeđenu udaljenost i vrijeme provedeno na putu.
Dok ne upotrebljavaju navigaciju telefona, vozačima je dostupan sustav 3D Maps & Live Traffic s naprednim značajkama kao što je ažuriranje karata putem interneta, stanje u prometu u stvarnom vremenu, Google Street View i cijene goriva. Vozači preko aplikacije mogu pristupiti i navigaciji Door-to-Door Navigation te locirati svoje vozilo s pomoću funkcije My Car Finder.
Gumb kojem se pristupa preko zaslona sustava NissanConnect omogućuje vlasniku neprekidan kontakt s pružateljem usluge koji ga povezuje s najbližim službama za popravak i vuču vozila. Za razliku od sustava eCall, ovaj sustav ne aktivira se automatski prilikom nesreće.
U Qashqaiju je prednji dio središnje konzole opremljen bežičnim punjačem snage 15 W, jednim od najsnažnijih u segmentu. U mogućnostima povezivanja mogu uživati svi putnici jer je središnja konzola sada opremljena USB-A i USB-C utičnicama sprijeda i straga.
Zvučna upozorenja testnog Qashqaija, primjerice podsjetnik na neprivezani pojas i zvuk pokazivača smjera, razvijeni su u suradnji s japanskim studijem za razvoj videoigara Bandai Namco, čime dodatno ističu Qashqaijevo japansko nasljeđe. Zvukovi su harmoničniji i imaju melodičniji dvotonski potpis.
Sustav za pomoć u vožnji ProPILOT
Qashqai je opremljen najnovijom generacijom sustava za pomoć u vožnji ProPILOT kako bi pružio još bolju podršku vozačima u svim uvjetima. Sustav ProPILOT s navigacijom Navi-link osmišljen je da smanji umor i stres u vožnji te omogući jednostavnu uporabu.
ProPILOT s navigacijom Navi-link pomaže vam ubrzavati i kočiti tijekom vožnje jednim trakom autoceste. Sustav može ubrzavati vozilo do zadane brzine i potpuno ga zaustaviti u prometnim zastojima. ProPILOT automatski pokreće vozilo nakon tri sekunde kada se promet ponovno pokrene.
Upravljač i kamera neprestano ispravljaju putanju vozila kako bi ono ostalo u središtu traka te održalo zadanu brzinu i sigurnosni razmak od vozila ispred.
Poboljšani sustav novog Nissana Qashqai samostalno prilagođava brzinu automobila uvjetima na cesti: kada vozilo na autocesti uđe u zonu nižeg ograničenja brzine, sustav automatski očitava ograničenje i analizira podatke iz navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu, što znači da vozač ne mora ručno podešavati tempomat.
Sustav može upotrebljavati i podatke navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu prilikom ulaska u zavoje ili na uskom izlazu s autoceste.
Nadalje, ProPILOT s navigacijom Navi-link sada je povezan s Qashqaijevim radarima za nadzor mrtvog kuta koji ispravljaju upravljač kako vozač ne bi promijenio trak dok je vozilo u mrtvom kutu.
Ostala poboljšanja uključuju 'bočnu zaštitu' koja je posebno korisna u gradovima jer vozača upozorava na prisutnost prepreke s bočnih strana vozila, najčešće prilikom ulaska na parkiralište supermarketa. Qashqai pomaže i spriječiti sudar prilikom vožnje unatrag zahvaljujući poboljšanom sustavu za otkrivanje pokretnih objekata: kada prepozna pokretni objekt u svojoj blizini, vozilo automatski koči ili se zaustavlja.
Dodatnu sigurnost pruža Nissanov inteligentni sustav kočenja u nuždi s funkcijom predviđanja. Zahvaljujući naprednoj radarskoj tehnologiji senzori čitaju cestu ispred automobila i mogu otkriti je li vozilo ispred naglo zakočilo. Sustav će u tom slučaju aktivirati kočnice kako bi smanjio opasnost od sudara.
Sveobuhvatni sustav sigurnosnih tehnologija zaokružuje i nsredišnji zračni jastuk smješten između prednjih sjedala koji sprječava kontakt između vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara. Središnji zračni jastuk nadopunjuje vozačev i suvozačev zračni jastuk, bočne zračne jastuke i zračne zavjese kao dio serijske opreme.
e-Power pogonski sustav
Sustav e-Power našeg Qashqaija sastoji se od 12-voltne litij-ionske baterije kapaciteta 1,97 kWh koja je nadopunjena 1,5-litrenim trocilindričnim turbo benzinskim motorom s promjenjivim omjerom kompresije koji stvara 158 KS (116 kW) najvećeg okretnog momenta od 250 Nm, generatorom snage, pretvaračem i električnim motorom (sinkroni s permanentnim magnetom) od 140 kW (190 KS) slične veličine i izlazne snage kakva se nalazi u Nissanovim električnim vozilima. Najveći okretni moment je lijepih 330 Nm. Benzinski motor proizvodi električnu energiju koja se putem pretvarača može prenijeti na bateriju, električni motor ili oboje, ovisno o scenariju vožnje.
Ono što izdvaja ovaj pogonski sklop je to što je električni motor jedini izvor snage za prednje pogonske kotače, tako da je njegov odziv trenutačan i linearan. Ovo predstavlja privlačnu alternativu tradicionalnim hibridima gdje vozači moraju prihvatiti urođene nedostatke iskustva vožnje.
Nasuprot tome, sustav e-Power Qashqaija zamišljen je da pruži ugodno iskustvo vožnje bez napora i glatke vožnje povezano s čistim električnim vozilom, ali bez potrebe za punjenjem.
Treba reći i kako Qashqai nema verziju s pogonom na sva četiri kotača, kao npr. X-Trail sustav e-4ORCE tehnologiju koja je posebno prilagođena za elektrificirane modele Nissana.
Tehnologija promjenjivog omjera kompresije
Srce Nissanovog jedinstvenog sustava e-POWER je 1,5-litreni trocilindrični turbopunjeni benzinski motor s promjenjivom kompresijom i 158 KS koji je razvijen posebno za ovu primjenu (Euro 6d). Prvi put korišten u Nissanovoj premium marki Infiniti, sposobnost varijabilne kompresije motora jedinstvena je značajka motora s unutarnjim izgaranjem i omogućuje mu prilagodbu omjera kompresije, dajući optimalne performanse i ekonomičnost ovisno o opterećenju motora. Uoči svog prvog predstavljanja 2018. s Infinitijem, Ward's, američka konzultantska kuća za automobile, uvrstio ga je među 10 najboljih motora na svijetu.
Varijacije u omjeru kompresije kreću se između 8:1 i 14:1. To se postiže pomicanjem aktuatora koji mijenja duljinu hoda klipa prema potrebi za snagom.
Tijekom scenarija niske potrošnje energije – kao što je konstantna brzina s dobrim stanjem napunjenosti baterije – omjer kompresije bit će u višem rasponu što optimizira potrošnju i emisije. Pod velikim zahtjevom za snagom, za punjenje baterije ili napajanje izravno u motor, aktivirat će se niži omjer kompresije koji će maksimizirati izlaznu snagu motora. Prijelaz između različitih omjera kompresije je besprijekoran, bez potrebe za unosom od vozača.
Što se potrošnje samog benzinskog motora i emisija tiče CO2, naš testni Qashqai e-Power 190 prema onome što deklarira proizvođač iznosi 5,3-5,4 l/100 km, odnosno 120-123 g/km, sve u mješovitom ciklusu vožnje i prema WLTP-u. Ubrzanje Qashqaija e-Power 190 od 0 do 100 km/h je izvrsnih 7,9 s, a krajnja brzina mu je ograničena na 170 km/h. Treba reći i da je prednji ovjes izveden kao McPherson, a stražnji kao multilink.
'Linear Tune'
Ključna za razvoj sustava e-Power za Qashqai bila je potreba da se osigura da iskustvo vožnje daje 'povezani' osjećaj, gdje brzina benzinskog motora ostaje u odnosu na brzinu vožnje Qashqaija na cesti. Inženjeri u Nissanovom tehničkom centru Europe (NTCE) u Velikoj Britaniji i Španjolskoj surađivali su u razvoju sustava pod nazivom 'Linear Tune'.
Ova značajka upravlja benzinskim motorom i progresivno povećava brzinu 1,5-litrenog motora kako bi zadovoljio energetske zahtjeve motora kako automobil ubrzava, osiguravajući da nema 'nepovezanosti' između onoga što putnici doživljavaju u smislu performansi i zvuka. Nesrazmjer između brzine motora i brzine na cesti fenomen je koji vozače i putnike smatra uznemirujućim. Na primjer, nagli porast broja okretaja motora bez odgovarajućeg povećanja brzine putnici doživljavaju kao frustrirajuće i 'isključujuće'. Stoga je Linear Tune na e-Power pogonu pravo rješenje za to.
e-Pedal Step
Slično LEAF-u, novi Qashqai e-Power koristi potpuno novo iskustvo vožnje s jednom papučicom pod nazivom e-Pedal Step . Osmišljen kako bi smanjio ponavljajuće naprezanje pri gradskoj vožnji stani-kreni, gdje vozač često pomiče nogu između papučice gasa i kočnice, e-Pedal omogućuje vozačima da ubrzavaju i koče koristeći samo gas pedalu.
Sustav se najprije mora aktivirati prekidačem na središnjoj konzoli i kada se uključi, gas će ubrzavati kao i obično. Nakon otpuštanja papučice gasa, e-Pedal će zakočiti Qashqai na 0,2 g, dovoljno da osvijetli kočiona svjetla (što je vidljivo i na praktičnoj grafici), i smanjiti brzinu na 'puzajuću' brzinu, a ne potpuno zaustavljanje. To osigurava da su manevri parkiranja pri malim brzinama što je moguće glatkiji. Vozači će brzo prilagoditi svoje pritiske na papučicu gasa kako bi održali glatko napredovanje, osiguravajući da je gradska vožnja intuitivnija i manje zahtjevna.
Što se cijene tiče, Qashqai e-Power 190 Accenta kreće od 38.561 eura, razina N-Connecta kreće od 41.207 eura, Tekna od 43.459 eura, a Tekna+ od 45.319 eura. Naš je testni model Qashqai e-Power 190 Tekna+ s dodatnom opremom (dvoboja karoserija (Ceramic siva i crni stakleni krov), stražnji multilink ovjes, 20” alu naplatci) stoji 47.003 eura.