test automobila

Vozili smo Toyotu C-HR 2.0HEV E-CVT: Moderan sjajno dizajniran samopunjivi hibridni crossover

31.12.2024 u 04:08

Bionic
Reading

Model s pogonom na prednja dva kotača (2WD) pokreće 2,0-litreni četverocilindrični benzinski motoro snage 152 KS (112 kW) u kombinaciji s električnim motorom sprijeda snage 83 kW (113 KS). Ukupna snaga sustava je 197 KS (145 kW), a uparen je s bezstupanjskim E-CVT mjenjačem i litij-ionskom baterijom kapaciteta 4,08 Ah

Toyota je predstavila drugu generaciju svog crossovera C-HR, modela iz propulzivnog C-SUV segmenta, krajem lipnja 2023. godine. Koliko je ovo ključan model japanskog proizvođača, kad je riječ o ovom segmentu automobila na europskom tržištu, govori i činjenica da je novi C-HR zamišljen u Europi i čvrsto orijentiran na europske kupce; kroz svoj lokalni dizajn, inženjering i proizvodnju, iskorištavajući inovativna dostignuća, uključujući podatke u stvarnom vremenu od vozača diljem kontinenta.

Nakon što smo prije godinu dana na svjetskoj dinamičkoj premijeri već isprobali tri izvedbe samopunjivih HEV pogonskih sklopova Toyote C-HR: s 1,8-litrenim hibridnim motorom s pogonom na prednja dva kotača (2WD), kao i s 2,0-litrenim hibridnim motorom s pogonom na prednja dva i sva četiri kotača (AWD-i), na testu smo nedavno imali i četvrtu varijantu pogonskog sklopa. Bio je to model oznake C-HR Plug-in 2.0 PHEV 5D E-CVT C-LUB Tech Bitone.

Toyota C-HR 2.0HEV 5D E-CVT Premiere Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sada je red došao na jednotjedni test modela oznake C-HR 2.0HEV 5D E-CVT Premiere. Riječ je o modelu s pogonom na prednja dva kotača (2WD), kojeg pogoni 2,0-litreni četverocilindrični benzinski motor snage 152 KS (112 kW) u kombinaciji s električnim motorom sprijeda snage 83 kW (113 KS). Ukupna snage sustava je 197 KS (145 kW), a uparen je s bezstupanjskim E-CVT mjenjačem i litij-ionskom baterijom kapaciteta 4,08 Ah.

Za razliku od prošle generacije modela C-HR, postoji samo jedna proizvodna lokacija u cijelom svijetu i to je Toyota Motor Manufacturing Turska (TMMT), a tamo se sastavlja i plug-in hibridna baterija, dok se baterija za HEV modele proizvodi u Japanu.

I da, nedavno smo pisali kako će Toyota C-HR do kraja ove godine dosegnuti još jednu prekretnicu, milijun prodanih primjeraka u Europi od svoje premijere 2016. godine potvrđujući svoj status bestselera i ikone brenda Toyota na europskom tržištu.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Lansiranje prve generacije modela C-HR godine 2016. označilo je prekretnicu i za Toyotu i za europski C-SUV segment. A upečatljiv dizajn C-HR-a druge generacije prilično je vjeran stilu koji je najavio konceptni model Prologue predstavljen krajem 2022. Njegova osebujna vanjština ima dojam 'konceptnog automobila na cesti'.

Izvorna Toyota C-HR razbila je uvriježeno poimanje SUV dizajna svojim linijama nalik coupéu. Oni su prikazani još oštrije u novom modelu sa svojim 'super-coupé' profilom. Prednji kraj ima novo lice Toyotinih SUV vozila, viđeno i na potpuno električnom bZ4X i novom Priusu. Vjeran stilskim detaljima viđenim na Toyoti C-HR Prologue, izgled je oštar i prodoran, s osjećajem da je automobil 'spreman za juriš naprijed'.

Tema isprepletenih oblika istaknuta je u dijamantnim karakternim linijama duž bočne strane vozila, naglašavajući uvlačive ručke na vratima – prikazane na Toyoti po prvi put – i dodajući naglasak prisutnosti automobila na cesti.

Ako ste se pitali zašto nema stražnjeg brisača, Toyota je ponudila razumno objašnjenje. Tijekom razvoja napravili su analizu akumulacije prašine/kišnice i odlučili ukloniti stražnji brisač. Pozadina: kišnica se može ukloniti stražnjim odmrzivačima, a nakupljanje prašine se spriječilo dizajnom stražnjeg dijela/prevjesa.

Od impresivnih LED svjetala do jedinstvenog osvjetljenog natpisa 'Toyota C-HR' na stražnjoj rasvjeti, Toyota C-HR impresionira do najsitnijeg detalja. Naš testni Premiere model ima serijska, izvrsna LED AHS prednja svjetla s automatskim sustavom zatamnjivanja s isključivanjem pojedinačnih LED dioda. Tu je i automatsko podešavanje visine svjetlosnog snopa prednjih svjetala, ako i dodatno osvjetljenje prilikom skretanja.

Stil dvobojnog dizajna boje proširuje kontrastni crni krov do stražnjeg odbojnika i u stražnji dio od tri četvrtine automobila. Napori su bili usmjereni na stvaranje besprijekornog izgleda s čvršćim linijama zatvaranja i savršenom integracijom kao što su kamere, radar i perači prednjih svjetala s pristupom 'skrivene tehnologije'.

Toyotin dizajnerski i aero timovi blisko su surađivali kako bi osigurali da vanjski izgled bude aerodinamički učinkovit, kao i vizualno impresivan. To je osiguralo optimizaciju protoka zraka iznad i oko vozila u detaljima, uključujući precizno profiliranje prednjeg branika i format stražnjeg krovnog spojlera.

35 mm širi stav je dodatno nadopunjen novim aluminijskim kotačima i 25 mm kraćim prednjim prevjesom kao dijelom sažetog paketa koji izgleda staloženo i dinamično iz svakog kuta.

Toyotina nova globalna arhitektura (TNGA) osnova je za sve Toyotine pogonske sklopove i razvoj vozila. Toyota C-HR je tako bazirana na GA-C platformi koja je osnova za unibody vozila u C-segmentu ili kompaktnih automobila te kategoriju subkompaktnih/kompaktnih crossover SUV modela. Platforma se nudi i u varijantama pogona na prednjim kotačima i na sve kotače, a uparena je s poprečno ugrađenim motorom. Platforma također podržava duljinu međuosovinskog razmaka od 2640–2750 mm.

Inače, GA-C platforma predstavljena je 2016. godine, na Toyotinim modelima kao što su to Corolla, C-HR i Prius. No treba reći kako je platforma ažurirana s modelom Toyota C-HR. Konkretno, za C-HR je smanjena težina gornjeg dijela karoserije korištenjem čelika visoke vlačne čvrstoće.

Vanjske dimenzije modela C-HR su sljedeće: duljina 4362 mm, širina je 1832 mm, visina 1564 mm za model 2.0 (1558 mm za 1.8 model), međuosovinski razmak 2640 mm, visina od podloge 137 mm. Prednji prevjes je 911 mm, a stražnji 811 mm. Za usporedbu, Corolla Cross je duga 4460 mm, a RAV4 4600 mm.

U usporedbi s prethodnom Toyotom C-HR, nova generacija također ima koristi od povećanog kapaciteta prtljažnika. Volumen prtljažnika je 310 l za 2.0 PHEV model, 388 litara za model 1,8 HEV, 364 l za 2.0 HEV s prednjim pogonom (u našem slučaju), 362 l za 2.0 HEV s AWD-i pogonom). Naš testni model je težak 1465 kg, a inače se težina kreće od 1430 kg za 1.8 HEV model do 1660 kg za PHEV model. Naš C-HR može potegnuti prikolicu težine 725 kg, bez obzira da li je kočena ili nekočena.

Što se kotača tiče, naš je testni model 2.0HEV 5D E-CVT Premiere imao standardne 19-colne (7J x 19“) crno-srebrne strojno obrađene naplatke od lake legure (5-dvostrukih krakova), s gumama Bridgestone Turanza 6 enliten dimenzija 225/50R19 96V. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za krpanje guma s kompresorom.

Inače, naš testni model je imao atraktivnu dvobojnu Sulphur Bi-tone+ kombinaciju boja karoserije, pri čemu su krov i stražnji kraj obojeni u crnu.

Unutrašnjost

Unutrašnjost novog C-HR-a ima vrhunski i profinjeniji dojam i izgled u odnosu na prvu generaciju. Svi upravljački elementi koncentrirani su u zoni vozača, dok horizontalni raspored ploče s instrumentima i tema dizajna 'krila' putnicima daju dojam da ih kabina obavija, povećavajući osjećaj udobnosti. Toyotin cilj je bio stvoriti jasno, intuitivno i personalizirano iskustvo koje predviđa potrebe korisnika. To uključuje i praktične značajke poput dodatne, praktične ladice za pohranu integrirane iznad pretinca za rukavice i ladice na središnjoj konzoli dovoljno velike za dva mobilna telefona.

Scenarij dobrodošlice automatski se razvija kako se vozač približava svom vozilu, uz paljenje vanjskih svjetala – uključujući osvjetljenje novog Toyotinog C-HR svjetlosnog potpisa na stražnjim vratima.

Što se sjedala tiče, naš je testni Premiere model imao standardno u ovoj razini opreme lijepo profilirana prednja sjedala od crne kože sa žutim prošivima. Sjedalo vozača je s električno podesivo i s prilagodljivim lumbalnim dijelom, dok je suvozačko podesivo mehanički. Oba prednja sjedala su grijana. Mjesta straga ima za troje odraslih, no treba voditi računa da je ovo ipak vozilo dugo nepunih 4,4 metra.

Modeli više razine (pa tako i naš testni model) imaju jedinstveni panoramski stakleni krov za lakši, prostraniji osjećaj, s 3 cm dodatnog prostora za glavu u stražnjem dijelu kabine. Korištenjem inovativnih premaza zadržava toplinu u kabini u hladnijim danima i sprječava pregrijavanje po sunčanom vremenu, smanjujući potrebu za klima uređajem. To se kombinira s uštedom od 5 kg težine postignutom eliminacijom potrebe za konvencionalnim suncobranom, što povećava učinkovitost.

Naš Premiere model ima novi, 12,3-inčni potpuno digitalni kombimetar (vozački instrumenti). Grafika je oštra, a informacije jasno raspoređene po zonama i lako čitljive. Zaslon se može prilagoditi tako da daje prioritet različitim sadržajima u skladu s preferencijama vozača ili vrstom putovanja, na primjer čineći aktivnu ADAS funkciju istaknutom prilikom uključivanja na autocestu.

Postoje tri unaprijed postavljena rasporeda koji se mogu personalizirati pomoću prekidača na upravljaču. Kvaliteta i jednostavnost korištenja poboljšani su dosljednom upotrebom boja, fontova za kombimetar i multimedijski zaslon.

Sustav ambijentalnog osvjetljenja Toyote C-HR nudi širok raspon boja – izbor do 64 – za uvođenje opcija za unutarnje izravno i neizravno osvjetljenje koje odražava okruženje u kabini – hladno ili toplo – ili doba dana. Osmišljen je program od 24 promjenjive nijanse, usklađen s prolaskom svakog sata kako bi se napredovalo od svijetlih jutarnjih tonova do opuštajućih večernjih.

Shema osvjetljenja također će pomoći u povećanju sigurnosti: zvučna i vizualna upozorenja sustava pomoći pri sigurnom izlasku bit će pojačana unutarnjim osvjetljenjem koje se mijenja u crveno, kako bi upozorilo na otvaranje vrata kada postoji opasnost od sudara s prometom ili biciklistima koji se približavaju straga. Toyota C-HR je prvi Toyotin model koji ima koristi od ovih proširenja funkcionalnosti ambijentalne rasvjete.

Toyota C-HR je dostupna s multimedijskim paketom Toyota Smart Connect, uključujući (ovisno o razini modela) zaslon osjetljiv na dodir od 8 ili 12,3 inča (u našem slučaju), glasovni agent u vozilu i bežičnu vezu s pametnim telefonom putem Apple CarPlay ili Android Auto.

Osim poboljšanog ugođaja, kabina Toyote C-HR također se može pohvaliti poboljšanom kvalitetom zraka zahvaljujući nanoeX™ tehnologiji koja raspršuje mikroskopske kapljice vode kako bi pročistila zrak, uklonila alergene, smanjila mirise i pospješila hidrataciju kože.

Udobnije parkiranje dostupno je putem Panoramic View Monitora, a za još veću udobnost, poluautonomni napredni sustav parkiranja jedinstven u klasi može manevrirati u prostor bez ruku ili putem pametnog telefona izvan vozila.

Osim svoje učinkovitosti Toyota C-HR dodatno smanjuje svoj utjecaj na okoliš uvođenjem novih recikliranih materijala i materijala koji ne sadrže životinje, kao i naprednih tehnologija za smanjenje težine vozila i smanjenje emisije CO2 tijekom proizvodnje.

Mi smo imali i standardni vrhunski audio sustav JBL s devet zvučnika.

Napredna sigurnost i pomoć vozaču

Sve verzije Toyote C-HR koriste najnoviji portfelj Toyota Safety Sense značajki aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji. Njihov raspon i funkcionalnost prošireni su kako bi pružili još veću zaštitu od mnogih uobičajenih rizika od nesreća i smanjili teret za vozača. Za dodatnu pogodnost, buduća ažuriranja softvera sustava mogu se isporučiti bežično, bez potrebe za posjetom trgovcu.

Ključna dostignuća uključuju novo suzbijanje ubrzanja koje usporava svaku iznenadnu upotrebu gasa kada se otkrije opasnost od sudara s vozilom ispred. Također nova, Proactive Driving Assist (PDA) radi pri malim brzinama, osiguravajući glatko usporavanje kada vozač spusti gas kada se približava sporijem vozilu ispred ili ulazi u zavoj. Također pruža pomoć pri upravljanju, koja prepoznaje zavoj ispred i prilagođava silu upravljanja kako bi pomogla vozaču da glatko i stabilno skrene.

Vlasnici također mogu odabrati napredni sigurnosni paket za svoj automobil, uključujući značajke kao što su Lane Change Assist s upozorenjem na prednji križni promet, kamera za nadzor vozača (poboljšava performanse EDSS-a), automatski sustav dugih svjetala s kontrolom kamere za podešavanje raspodjele svjetla; i (gdje lokalni propisi dopuštaju) vožnju bez ruku za automatsko praćenje vozila ispred u prometnoj gužvi stani-kreni.

Toyota C-HR 2.0HEV 5D E-CVT Premiere
  • Toyota C-HR 2.0HEV 5D E-CVT Premiere
  • Toyota C-HR 2.0HEV 5D E-CVT Premiere
  • Toyota C-HR 2.0HEV 5D E-CVT Premiere
  • Toyota C-HR 2.0HEV 5D E-CVT Premiere
  • Toyota C-HR 2.0HEV 5D E-CVT Premiere
    +58
Toyota C-HR 2.0HEV 5D E-CVT Premiere Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop 2.0HEV E-CVT ukupne snage 197 KS i pogonom na prednja dva kotača

Rekli smo već prilikom dinamičke premijere prije godinu dana kako će nova Toyota C-HR nuditi na izbor četiri elektrificirana pogonska sklopa. Ponuda se sastoji od 1,8 i 2,0-litrenih hibridnih električnih (HEV) verzija i 2,0-litrenog plug-in hibridnog električnog (PHEV) modela (po prvi puta u liniji C-HR). 2,0-litrena HEV varijanta dodatno će biti dostupna s opcijom inteligentnog pogona na sve kotače (AWD-i).

Toyota vjeruje da je potrebno ponuditi različite opcije kako bi kupcima omogućili pristup pristupačnim i praktičnim vozilima koja će već sada ubrzati tempo smanjenja CO2 i pomoći u osiguravanju uspješnog prijelaza na mobilnost s nultom emisijom.

U početku prodaje, Toyota neće ponuditi električnu izvedbu, ali ne može još komentirati buduće planove za proizvod. Međutim, vjeruje da je hibrid sada pravi odgovor zbog potražnje kupaca i stanja na tržištu. A pristupačan je i prihvatljiv (što znači jednostavan za upotrebu i bez potrebe za pristupom utičnici) za sve.

Namjera je Toyote da nastave nuditi samopunjiva hibridna vozila (HEV) i dalje razvijati tehnologije zajedno s drugim tehnologijama pogona. Prema Toyoti, ne postoji jedan univerzalan odgovor na potrebe kupaca u vezi s pogonskim sklopovima. Vjeruju u pristup s više staza u kojima svi elektrificirani pogonski sklopovi (hibridi, plug-in hibridi, potpuno-električna vozila, vozila na gorivne ćelije) imaju svoje prednosti i donose vrijedne odgovore na različite potrebe kupaca.

Osim toga, Toyota je pokrenula marku bZ specifično za BEV modele i najavili su da će do 2026. u Europu dovesti čak šest bZ modela.

Novi modeli imaju koristi od najnovije, pete generacije Toyotine tehnologije koja donosi vodeću ravnotežu povećane snage i niskih emisija u klasi, zadovoljavajući potrebe i prioritete kupaca u srcu tržišta C-segmenta. To je postignuto sveobuhvatnim redizajnom ključnih komponenti hibridnog sustava kako bi se smanjila veličina i masa, uključujući novi mjenjač-diferencijal i upravljačku jedinicu snage (PCU) i snažniju visokonaponsku bateriju.

1,8-litreni hibridni pogonski sklop, koji je također predstavljen u novoj obitelji Corolla, fokusiran je na ekološke performanse, ali ima znatno više snage od prošle 1,8-litrene HEV Toyote C-HR. U ovoj verziji motora, pogon je isključivo na prednja dva kotača. Riječ je o četverocilindričnom benzinskom motoru snage 98 KS (72 kW), najvećeg okretnog momenta od 142 Nm pri 3600 okr./min. Električni motor sprijeda snage je 70 kW (95 KS), a ukupna snaga sustava je 140 KS (103 kW). Ubrzanje od 0-100 km/h ove verzije je 9,9 s, a brzina ograničena na 170 km/h.

Hybrid 200 našeg ovotjednog testnog Premiere modela je još snažniji, njegova veća snaga pridonosi ugodnom iskustvu hibridne vožnje s beskompromisnom učinkovitošću. U ovoj verziji motora, pogon je u našem slučaju na prednja dva kotača, ali isto tako može biti i na sva četiri kotača (AWD-i).

Riječ je o 2.0-litrenom (1987 cm³) četverocilindričnom benzinskom motoru snage 152 KS (112 kW) norme Euro 6 EA, najvećeg okretnog momenta od 190 Nm pri 6000 okr./min. Električni motor sprijeda snage je 83 kW (113 KS), a ukupna snaga sustava je 197 KS (145 kW). Ubrzanje od 0-100 km/h ove verzije je 8,1 s, a brzina ograničena na 180 km/h.

Vozač može izabrati jedan od četiri načina vožnje: Custom, Sport, Normal i ECO.

S druge strane, 2,0-litrena verzija s pogonom na sva četiri kotača ima i električni motor straga snage 30 kW (41 KS). Ubrzanje od 0-100 km/h ove verzije je 7,9 s, a brzina ograničena isto na 180 km/h. Isto tako treba reći da svi modeli C-HR-a imaju E-CVT mjenjač. A sve HEV verzije imaju litij-ionsku bateriju kapaciteta 4,08 Ah, dok PHEV model ima litij-Ionsku bateriju od 51 Ah.

Što se potrošnje tiče naš testni model u kombiniranim uvjetima troši 4,8-4,9 l/100 km, a emisije CO2 u kombiniranim uvjetima su 108-111 g/km (sve WLTP). Spremnik benzinskog goriva je 43 litre.

Ovjes

Toyota C-HR je opremljena prednjim ovjesom MacPherson. Revidirana je geometrija ovjesa i optimizirane su karakteristike spiralnih opruga i amortizera, kako bi se osigurao linearni odziv upravljača u zavojima pri srednjim ili velikim brzinama.

Ruke ovjesa i strukture manžeta su optimizirani, trenje kliznih dijelova je smanjeno, i još je toga učinjeno kako bi se smanjili udarci od grube površine ceste ili izbočina te vibracije pri vožnju ravnim cestama, čime se postigla kvalitetna udobnost vožnje. Za udobnost i performanse brine straga ovjes tipa dvostruka poprečna ramena.

Treba reći kako je ovjes na HEV i PHEV modelima je različit, uglavnom kako bi se nosio s većom težinom PHEV baterije. PHEV verzija ujedno ima niže središte ravnoteže, pa je prema tome ovjes ponovo podešen.

Za kraj, što se cijena tiče novi C-HR u HEV verziji i s pogonom 2WD kreće od modela C-ENTER 1.8 HEV po cijeni od 32.285 eura. Slijedi model C-ULT 1.8 HEV po cijeni od 33.870 eura te model C-LUB 1.8 HEV po cijeni od 35.450 eura. Model C-OOL 1.8 HEV ima trenutno akcijsku cijenu od 32.950 eura (inače stoji 35.450 eura). Snažniji model C-HR C-LUB 2.0 HEV kreće po cijeni od 37.402 eura, slijedi C-OOL 2.0 HEV po akcijskoj cijeni od 34.902 eura (inače stoji 37.402 eura), C-HIC 2.0 HEV kreće po cijeni od 44.149 eura, Premiere 2.0 HEV kreće po cijeni od 47.613 eura (uključena metalik boja), GR SPORT 2.0 HEV kreće po cijeni od 42.147 eura, GR SPORT Premiere 2.0 HEV kreće po cijeni od 48.311 eura (uključena metalik boja).

Da pojasnimo, navedene akcijske cijene za C-OOL modele uključuju hibridni bonus u iznosu od 2500 eura za gotovinsko plaćanje.

Nadalje, uz Toyota financiranje ostvarujete dodatni popust na akcijsku cijenu u iznosu od 2165 eura, a uz zamjenu staro za novo ostvarujete dodatni popust 1000 eura što predstavlja ukupnu pogodnost u iznosu od 5665 eura. I da, posebna ponuda vrijedi do 31.1.2025.