test automobila

Vozili smo Toyotu Corollu Cross 2.0 Hybrid Dynamic Force: I ulazna razina Luna je sjajan obiteljski SUV

07.08.2024 u 15:45

Bionic
Reading

2,0-litreni hibridni pogonski sklop daje ukupno 146 kW (197 KS) i najveći okretni moment od 190 Nm. Pogon je na prednje kotače (FWD), a uparen je s bezstupanjskim e-CVT mjenjačem, ubrzava od 0-100 km/h 7,6 s, uz krajnju brzinu od 180 km/h

Toyota je početkom prosinca 2021. predstavila SUV inačicu najprodavanijeg automobila na svijetu: Corolle. Potpuno novi model pod nazivom Corolla Cross se prema veličini u crossover/SUV paleti Toyote smjestio između modela C-HR i RAV4, u središtu europskog C-SUV segmenta u kojem vlada izuzetna konkurencija nudeći udobnost, praktičnost i svestranost koji su ključni za aktivne obitelji s malom djecom. Treba reći kako u ovom trenutku Toyota ima najširu ponudu crossover/SUV modela na europskom tržištu. Tako se kod nas na tržištu nalazi čak osam različitih modela koji pripadaju navedenoj kategoriji: Aygo X, Yaris Cross, Corolla Cross, C-HR, potpuno električni bZ4X, RAV4, Highlander i Land Cruiser.

Mi smo se s Corollom Cross prvi puta susreli na hrvatskoj premijeri krajem 2022. godine, dok smo krajem ožujka 2023. na svom testu imali model Corolla Cross 2.0 FWD, Executive, Panoramic roof, s FWD pogonom na prednja dva kotača.

I tada smo već rekli da Corolla Cross prvi put donosi prostranost, praktičnost te čvrstu i solidnu konstrukciju SUV-a u C segmentu, smještajući se uz bok ostala tri modela Corolle: hatchback, Touring Sports karavan i sedan (limuzina).

Toyota Corolla Cross Luna 2.0 Hybrid Dynamic Force Izvor: tportal.hr / Autor: Toyota

Sada smo na testu imali model oznake Corolla Cross Luna 2.0 Hybrid Dynamic Force, što prema oznaci opreme Luna sugerira da je riječ o ulaznoj razini opreme modela s 2,0-litrenim hibridnim motorom. Isto tako, ova razina opreme nema niti AWD-i pogon na sva četiri kotača.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Corollu Cross karakterizira snažan i robustan vanjski izgled krojen posebno za europsko tržište, s jedinstvenom kombinacijom sklopova glavnih i stražnjih svjetala koji upotpunjuju masku hladnjaka s oblikom dvostrukog trapezoida, istaknute, trodimenzionalne blatobrane i skošenu kabinu čvrstog gradskog SUV-a. Vjerojatno sam vanjski izgled Corolle Cross i nije među najljepšim Toyotinim crossover/SUV modelima, no njezina funkcionalna upotrebljivost je nešto što će svakako imati presudan utjecaj kod odabira upravo ovog modela kod mnogih potencijalnih kupaca ovakvog tipa automobila, ali i kod ovakvih modela same Toyote.

Sprijeda su njen čvrst karakter i status obiteljskog Toyota SUV modela jasno vidljivi na istaknutoj, dvostrukoj, trapezoidnoj prednjoj rešetki i donjem odbojniku.

Tanka, dvostruka, odnosno bi-LED prednja svjetla s ručnim podešavanjem visine snopa u osnovnoj su opremi za sve verzije modela, a više razine opreme (kao u slučaju modela Executive koji smo imali 2023.) dodatno su opremljene sekvencijalnim pokazivačima smjera i LED trakama, kao i LED maglenkama (u našem slučaju i kod razine opreme Luna).

Stražnja su svjetla trodimenzionalne kvalitete, a protežu se oko stražnjih blatobrana i stražnjih vrata.

Robusni SUV izgled dodatno je naglašen proširenim blatobranima koji su kontrastni zašiljenoj karoseriji, dok sam profil kabine jasno pokazuje da se u unutrašnjosti automobila krije prostran putnički prostor. Krovne šine i zatamnjeno stražnje staklo u standardnoj su opremi za više razine opreme. Da podsjetimo, što se tiče opreme, Toyota kod nas nudi sljedeće razine za model Corolla Cross: Luna, Style, Executive, Style AWD-i te Executive AWD-i (ove dvije razine opreme su dostupne samo u 2.0 hibrid verziji motora).

Što se tiče strukture Corolla Cross koristi najnoviju TNGA (Toyota Global New Architecture) izvedbu platforme GA-C s pogodnostima dizajna, rasporeda, tehnologije i vozne dinamike ovog vozila. Radi se o istoj platformi koja se koristi i u novim, redizajniranim modelima Corolla hatchback, sedan i Touring Sports.

Prema vanjskim dimenzijama Corolla Cross je dugačka 4460 mm, široka 1825 mm, visoka 1620 mm, uz međuosovinski razmak od 2640 mm. Težina praznog vozila s vozačem od 75 kg je 1575–1580 kg za FWD model te 1620–1625 kg za model AWD s pogonom na sve kotače. Dakle, svojim vanjskim dimenzijama Corolla Cross se smjestila između većeg modela RAV4 (4600 mm) i manjeg C-HR (4390 mm).

Volumen prtljažnika (VDA) je 414 l (544 l do stropa) te maksimalnih 1333 l uz sklopljene naslone stražnjih sjedala za FWD model. Model AWD ima nešto manju zapreminu prtljažnika: 380 l (507 l) te 1295 l. U dodatnoj opremi vrata prtljažnika mogu biti s električnim otvaranjem. Prtljažnik karakterizira olakšani utovar zahvaljujući obliku i veličini otvora za utovar velikih predmeta kao što su dječja kolica ili bicikl, uz utovarnu visinu od 720 mm.

Kad je riječ o kotačima, naš je testni model imao srebrne naplatke od lake legure veličine 17 cola (6,5Jx17) s 5 dvostrukih krakova. Treba reći kako su ovi naplatci u osnovnoj opremi za modele Luna. Mi smo imali ljetne gume Bridgestone Alenza 001 dimenzija 215/60R17. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za popravak eventualno oštećene gume.

Unutrašnjost

Kabina Corolle Cross iznutra je dizajnirana tako da bude praktična za svakodnevnu upotrebu. Radi se o svijetlom i otvorenom prostoru u kojem svi putnici imaju dobru vidljivost, s velikim bočnim staklima i visokom točkom oka vozača. Osjećaj otvorenog prostora dodatno se može osnažiti panoramskim krovom sa sjenilom za sunce s električnim upravljanjem, kao što smo imali u prethodno testiranom Executive modelu. Naš je testni model Luna imao vrlo lijepa, dobro profilirana i udobna sjedala izvedena u crnoj tkanini. Vozačevo sjedalo je podesivo po visini, a ima i elektronsku prilagodbu lumbalnog dijela.

U opremi Luna smo imali i kožni upravljač podesiv, kao i ručicu e-CVT mjenjača obučenu u kožu.

Ima dovoljno prostora za glavu posvuda i otvori vrata su veliki, pa je pristup vozilu udobniji i jednostavniji, primjerice, ako trebate podići dječju sjedalicu i izvaditi je ili staviti u automobil. Ovakav način razmišljanja, prilagođen obitelji, upotrijebljen je i kod stražnjih vrata, koja imaju malo zaobljeni profil kako biste imali više prostora za koljena ako, primjerice, morate nešto dodati ili se pobrinuti za svoje mališane na stražnjem sjedalu. Odrasli putnici straga će cijeniti mogućnost podešavanja nagiba naslona sjedala.

U cijelom putničkom prostoru ima više pretinaca za odlaganje, zajedno s USB-A priključkom i bežičnim punjačem na prednjoj konzoli i dva USB-C priključka za putnike straga. Inače nasloni stražnjeg reda sjedala se preklapaju u omjeru 60:40.

Zahvaljujući Toyotinoj platformi TNGA-C Corolla Cross ima novu elektroničku platformu. Ključna je za snažni paket digitalnih sustava u vozilu, pruža podršku petoj generaciji hibridnog sustava automobila, omogućuje najnovije značajke sustava Toyota Safety Sense, novi digitalni zaslon s kombiniranim mjeračima, sustav Toyota Smart Connect za multimedijalne i zabavne sadržaje i modul za podatkovne komunikacije (DCM).

Digitalni kokpit

Corolla Cross prvi je Toyotin model s novim 12,3-inčnim (31,2 cm) digitalnim zaslonom s kombiniranim mjeračima na ploči s instrumentima, koji je u osnovnoj opremi za sve razine opreme. Ovaj novi digitalni zaslon čine potpuno novi hardver i softver. On je i najveći u segmentu i nudi obilje prostora za prikaz sadržaja, velike mogućnosti prilagodbe i prikaza podataka kao što su potrošnja goriva, djelovanje hibridnog sustava i navigacijskog sustava.

Zahvaljujući ergonomskom dizajnu, pruža maksimalnu količinu prostora i visoku razinu vidljivosti, a prikazuje lako čitljive informacije i omogućuje intuitivno upravljanje funkcijama. Fleksibilnost se podrazumijeva, pa vozač može sam prilagođavati sadržaj, uključujući brojne mjerače i informacije koje se prikazuju na svakom dijelu središnjeg višefunkcijskog zaslona za prikaz informacija, kao npr. potrošnja goriva, djelovanje hibridnog sustava i navigacijskog sustava. Kombinirani mjerači također se mogu personalizirati primjenom različitih tema: Casual, Smart, Tough Sporty. Izgled se mijenja jednostavno, upotrebom prekidača na kolu upravljača.

Toyota Motor Europe je bila iznimno uključena u razvoj te digitalne ploče s instrumentima, kako bi se osiguralo da zadovoljava različite ukuse i potrebe kupaca širom Europe.

Toyota Smart Connect multimedijalni sustav

Mogućnost povezivanja postala je najvažnija potreba kupaca, a oni žele i da bude jednostavna i neprimjetna. Uvijek povezani je iskustvo koje kupci žele osjetiti u svom automobilu, a to je kod Corolle Cross i postignuto. Novi sustav Toyota Smart Connect to rješava s bržim, reaktivnijim multimedijalnim sustavom koji je iznimno napredan i omogućuje bežična ažuriranja, više funkcija i pristup novim uslugama.

U osnovnoj je opremi na svim modelima Corolla Cross, a dolazi u kombinaciji s 10,5-inčnim dodirnih zaslonom visoke rezolucije. Paket uključuje navigaciju u oblaku s informacijama o stanju u prometu u stvarnom vremenu, ugrađenu funkciju glasovnog asistenta i mogućnost integracije pametnog telefona (bežično) putem značajki Apple CarPlay i (žičano) Android Auto. U prodajnu cijenu modela Corolla Cross uključena je četverogodišnja pretplata na usluge. Osim toga, niz internetskih usluga putem aplikacije MyT uključuje analitiku vožnje, položaj automobila, pa čak i daljinsko upravljanje funkcijama kao što su zadavanje vremena uključivanja klima uređaja i zaključavanje vrata.

Opcionalno je dostupan sustav Toyota Smart Connect+, koji upotrebljava još brži procesor, ima ugrađen navigacijski sustav i sadrži više korisnih funkcija, uključujući prikaz položaja fiksnih kamera za mjerenje ograničenja brzine i prikaz upozorenja za nagle promjene u vremenskoj prognozi.

Sustav sigurnosti T-Mate

Corolla Cross je opremljena sustavom T-Mate, koji spaja zadnju generaciju paketa Toyota Safety Sense i druge aktivne sustave pomoći u vožnji i prilikom parkiranja. Tako, ne samo da čini vožnju lakšom i sigurnijom, nego i štiti sve putnike u vozilu, kao i druge sudionike u prometu. Treba reći kako je većina sustava standadna je već od ulazne razine opreme Luna.

Sustav predsudarne zaštite, po prvi put, nudi suzbijanje ubrzanja (Acceleration Suppression) pri malim brzinama i pomoć u vožnji kroz križanje (Intersection Cut-In Traffic Assist), te poboljšano otkrivanje vozila iz suprotnog smjera (Oncoming Traffic) i sustav pomoći pri skretanju u križanju (Intersection Turn Assist).

Ostale nove funkcije paketa Toyota Safety Sense uključuju sustav zaustavljanja u nuždi (Emergency Driving Stop System - EDSS), te osvježavanje preko zraka (Over The Air - OTA) koje pomaže da sve funkcije raspolažu najnovijim verzijama, te dodaje nove tijekom životnog vijeka vozila. Povrh toga, napravljena su poboljšanja prilagodljivog tempomata s radarom punog raspona brzine (Full Speed Range Adaptive Cruise Control - FSR ACC), te sustava praćenja prometnog traka (Lane Trace Assist - LTA) i sustava čitanja prometnih znakova (Road Sign Assist - RSA).

T-Mate nudi pomoć u vožnji putem monitora mrtvog kuta (Blind Spot Monitor - BSM) od razine opreme Style, pomoć pri sigurnom izlasku (Safety Exit Assist - SEA) od razine opreme Style, prilagodljiva duga svjetla (Adaptive High-Beam System - AHS), pomoć pri parkiranju s Toyotinim sustavom naprednog parkiranja (Toyota Teammate Advanced Park), panoramski prikaz vozila (Panoramic View Monitor - PVM), upozorenje za promet s boka iza vozila s automatskim kočenjem (Rear Cross Traffic Alert with Automatic Braking - RCTAB) i pametni sonar prepreka (Intelligent Clearance Sonar - ICS).

Dodatno podižući ionako visoku razinu pasivne sigurnosti platforme GA-C velike krutosti na novoj Corolli Cross, novi prednji središnji zračni jastuk ima ulogu sprečavanja međusobnog sudara vozača i suvozača u slučaju bočnog naleta.

  • +33
Toyota Corolla Cross Luna 2.0 Hybrid Dynamic Force Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop: 5. generacija hibridnog sustava

Corolla Cross je prvi Toyotin model u koji se ugrađuje nova, 5. generacija hibridnog sustava. Toyotina 5. generacija punog hibridnog pogonskog sklopa s automatskim punjenjem i pogonom na prednje kotače (FWD) ili pametnim pogonom na sve kotače (AWD-i) oslanja se na svoje prethodnike uz veći okretni moment, veću snagu elektromotora, veću učinkovitost i veći užitak u vožnji.

Prijenos snage je dorađen novim sustavom podmazivanja i raspodjele ulja koji koristi ulje male viskoznosti. Time se povećava učinkovitost i snaga zahvaljujući manjim električnim i mehaničkim gubicima. Odlikujući se najnovijim izvedbama litij-ionskih baterija, novi baterijski paket je snažniji i 40 posto lakši nego prije. I elektromotor i benzinski motor su poboljšani, pa je ukupna najveća snaga cijelog sustava povećana za više od 8 posto.

U našem slučaju, 2,0-litreni hibridni pogonski sklop s četverocilindričnim DOHC motorom (snaga ovog motora je 112 kW (152 KS)) te prednjim elektromotorom od 83 kW (113 KS) daje ukupno 146 kW (197 KS) i najveći okretni moment od 190 Nm pri 4400-5200 okr./min. Pogon je na prednje kotače (FWD), a uparen je s bezstupanjskim e-CVT mjenjačem. Vozilo ima ubrzanje od 0-100 km/h 7,6 s i krajnju brzinu od 180 km/h.

Treba reći i da se AWD-i izvedba s pogonom na sva četiri kotača u Corolli Cross odlikuje dodatnim, snažnim elektromotorom na stražnjoj osovini zavidne snage od 30,6 kW (42 KS). Stražnji elektromotor se automatski uključuje radi postizanja boljeg prijenosa snage na kolnik, pouzdanosti vožnje i bezbrižnosti na skliskom kolniku. Tako opremljena Corolla Cross AWD-i ostvaruje gotovo jednako ubrzanje kao i izvedba FWD. Ubrzanje AWD modela je 7,5 s, a krajnja brzina 180 km/h.

Proizvođač navodi razine emisija CO2 u rasponu između 113 i 120 g/km za FWD model te 119 i 127 g/km uz sustav pogona AWD-i. Što se tiče potrošnje u kombiniranim uvjetima podaci su sljedeći: 5,0 – 5,3 l/100 km za FWD te 5,3 – 5,6 l/100 km za AWD model (sve WLTP).

Vozne osobine 5. generacije hibridnog sustava također su poboljšane. Ovaj sustav sada ima još izraženiju linearnu karakteristiku, predvidljiviji je i lakše se njime upravlja tijekom ubrzavanja, jer je brzina vozila bliskija broju okretaja motora čime se postiže intuitivnije i prirodnije iskustvo vožnje. To je postignuto podešavanjem odnosa između pritiska noge na papučicu gasa i stvarnog odziva pogonskog sklopa.

Hibridna baterija

Nova litij-ionska hibridna baterija manja je i lakša, ali ima veću izlaznu snagu, što su kvalitete koje doprinose dinamičkim performansama automobila i smanjuju potrošnju goriva. U usporedbi s baterijom upotrijebljenom u prethodnom sustavu, težina je smanjena za 14 posto, a izlazna snaga povećana za 14 posto. Toyota je optimizirala rashladni sustav baterije kako bi osigurala tiši rad i dulji vijek trajanja baterije. Nominalni napon baterije je za model 2.0l 222 V, a ista se sastoji od 60 ćelija s naponom od po 3,7 V po ćeliji.

Ovjes, kočenje i upravljanje

Električni servo upravljač baždaren je tako da je glavni fokus na njegovoj početnoj reakciji na radnju vozača, pa je osjećaj lagan i ugodan prilikom upravljanja. Pored stupnja sile zakretanja regulira se i pomoćni i kontrolni moment.

Sustavi ovjesa, prednji MacPherson s ukrutama i stražnji s više spona, optimizirani su za veću udobnost pri vožnji i manje udara i vibracije prilikom vožnje po neravnim podlogama. Novi kočioni sustav dodatno doprinosi ravnoteži krutim osjetom. Disk kočnice nalaze se sprijeda i straga.

Što se cijena tiče, Corolla Cross kreće od modela Luna s FWD pogonom i motorom 1.8 Hybrid Dynamic Force 140 KS od 36.377 eura, slijedi Style 1.8 Hybrid Dynamic Force 140 KS po cijeni od 39.039 eura, Executive 1.8 Hybrid Dynamic Force 140 KS od 41.257 eura. Jači modeli kreću od razine Luna 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KS od 39.487 eura, slijedi Style po cijeni od 41.939 eura, Executive od 464.305 eura. Modeli s pogonom na sva četiri kotača kreću od Style AWD-i 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KS po cijeni od 45.244 eura, Executive AWD-i 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KS od 49.634 eura.

Treba reći da se ove cijene umanjuju po posebnoj ponudi za 2000 eura ukoliko se odlučite za Toyota financiranje.