SVJETSKA PREMIJERA

VW predstavio novi T-Cross: Veliko ažuriranje uspješnog kompaktnog SUV-a

06.07.2023 u 09:17

Bionic
Reading

Redizajn, novi infotainment sustav i sveobuhvatna visokokvalitetna unutrašnjost novog T-Crossa temelje se na sljedećem višem segmentu vozila. Isto tako, nudi mnogo prostora za peteročlanu obitelj, mnogo prostora za pohranu, ekonomične TSI motore i visoku razinu sigurnosti

Volkswagen predstavlja prve činjenice i slike novog T-Cross modela. Vozilo ima prerađeni dizajn, proširenu serijsku opremu, nove tehničke značajke kao i novo koncipiranu, visokovrijednu unutrašnjost. T-Cross je u samo četiri godine (od prosinca 2018.) zauzeo vodeće mjesto među kompaktnim SUV vozilima: otprilike se 1,2 milijuna ljudi već odlučilo za ovo svestrano Volkswagen vozilo. Uz prosječno 300.000 proizvedenih vozila godišnje, model T-Cross, koji se izvan Europe prodaje kao Tacqua i Taigun, pripada najuspješnijim VW modelima diljem svijeta.

Imelda Labbé, članica uprave marke Volkswagen za prodaju, marketing i postprodaju: 'Pažljivo smo slušali naše kupce i dosljedno povećavali prednosti modela T-Crossa. Redizajn, novi infotainment sustav i sveobuhvatna visokokvalitetna unutrašnjost temelje se na sljedećem višem segmentu vozila. Osim toga, naš kompaktni SUV nudi mnogo prostora za peteročlanu obitelj, mnogo prostora za pohranu, ekonomične motore i visoku razinu sigurnosti.'

Volkswagen T-Cross: svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Moderan vanjski dizajn i nove boje

Novi T-Cross je u duljinu narastao na 4135 mm, što znači +27 mm u odnosu na prethodni model. Izvana je T-Cross odmah prepoznatljiv po novodizajniranom prednjem i stražnjem kraju vozila. U njega su integrirana nova LED glavna svjetla i LED svjetla za dnevnu vožnju te LED stražnja svjetla.

Volkswagen je također u potpunosti iznova razvio 'IQ.LIGHT matrix LED glavna svjetla” koja su po prvi put u ponudi za model T-Cross. Tri nove, svježe boje obogaćuju ponudu: 'Grape žuta' (svijetla, sportska žuta), 'Clear plava metalik' (svijetloplava) i 'Kings crvena metalik' (svijetlocrvena).

Nova generacija infotainment sustava i visokokvalitetna unutrašnjost

Središnji element u unutrašnjosti novog modela T-Cross je odvojeni infotainment zaslon. Dijagonala serijskog zaslona osjetljivog na dodir je 20,3 cm (8,0 inča); u vrhunskoj verziji radi se o zaslonu s dijagonalom ekrana od 23,4 cm (9,2 inča). Osim toga, sve verzije modela s četvorim vratima i pet sjedala sada su serijski opremljene digitalnim instrumentima.

Instrumentna ploča modela T-Cross također je potpuno redizajnirana: kao i u većim VW modelima, instrumentnu ploču karakteriziraju meko podstavljeni i znatno kvalitetniji površinski materijali. Isto vrijedi i za obloge prednjih vrata verzija opreme 'Style' i 'R-Line'. Manualni klima-uređaj serijski je ugrađen u vozilu, a automatski klima uređaj (Air Care Climatronic) s pozadinskim osvjetljenjem klizača na dodir dostupan je opcijski.

Sofisticiran i varijabilan

Unutrašnjost modela T-Cross uvijek je bila jedna od najprostranijih i najsvestranijih među kompaktnim SUV vozilima. Odlikuje se svojim sofisticiranim rukovanjem, dobro izbalansiranim prostorom za do pet osoba, stražnjim sjedalom koje se može pomicati za 140 mm i maksimalno varijabilnim prostorom za utovar.

Ako su sva sjedala zauzeta, T-Cross pruža prtljažnik obujma od 385 do 455 litara natovaren do visine stražnjeg sjedala. Ako se stražnje sjedalo (djeljivo u omjeru 60:40) preklopi, stvara se ravni utovarni prostor s do 1281 l prostora za pohranu (utovareno do visine naslona prednjih sjedala). Osim toga, naslon suvozačevog sjedala može se serijski preklopiti od linije opreme 'Life' naviše. U prohodnom, 2398 mm dugom utovarnom području tada može ponijeti sve, od dasaka za surfanje do paraglajdera.

Volkswagen je također značajno povećao okomito opterećenje kuke modela T-Cross: poraslo je s 55 na 75 kg. Dodatak od 20 kg povećava najveću težinu koja može odozgo djelovati na kuku za vuču (opcijski) s mogućnošću skidanja. S jedne strane, novi T-Cross nudi više mogućnosti tijekom vuče teške prikolice, a istovremeno se povećava najveća dopuštena težina bicikala koji se s nosačem voze preko kuke za vuču, što je posebno važno za prijevoz e-bicikala.

'Travel Assist' omogućuje značajno poboljšanje komfora. T-Cross je jedno od rijetkih vozila u ovoj klasi na svijetu koje je dodatno opremljeno sustavom potpore Travel Assist. Sustav potpore nudi potpomognuto uzdužno i bočno navođenje vozila. Ovisno o prometu ispred i dopuštenoj brzini, T-Cross može regulirati brzinu automatskim ubrzavanjem i kočenjem.

Sustav potpore Travel Assist također može integrirati ograničenja brzine, zavoje i kružne tokove u sustav unutar njegovih ograničenja. U isto vrijeme, Volkswagen može zadržati vozni trak uz potporu zadržavanja vozila na voznom traku 'Lane Assist'. Ako je novi T-Cross opremljen DSG mjenjačem, također može automatski zaustavljati i pokretati vozilo.

Serijski opremljen LED glavnim svjetlima, LED stražnjim svjetlima i digitalnim cockpitom

Značajno unaprijeđena osnovna verzija modela T-Cross sada će biti dostupna sa značajkama kao što su nova LED glavna svjetla (umjesto halogenih), nova LED stražnja svjetla, višenamjenska kamera, prepoznavanje prometnih znakova, digitalni cockpit i novi infotainment zaslon koji je samostojeći u svim verzijama opreme.

Verzija opreme 'Life', obuhvaća nove aluminijske kotače od 16 cola i kožno višenamjensko kolo upravljača. Linije 'Style' (za više elegancije) i 'R-Line' (sportskog izgleda) dostupne su kao vrhunske verzije.

Volkswagen T-Cross (MY2024)
  • Volkswagen T-Cross (MY2024)
  • Volkswagen T-Cross (MY2024)
  • Volkswagen T-Cross (MY2024)
  • Volkswagen T-Cross (MY2024)
  • Volkswagen T-Cross (MY2024)
    +27
Volkswagen T-Cross (MY2024) Izvor: Promo fotografije / Autor: MARTIN MEINERS

Pogonski TSI sklopovi

Novi T-Cross pokreću tri dobro poznata, učinkovita benzinska TSI motora. Prva dva su varijante 1,0-litrenog trocilindraša snage 95 KS (70 kW) ili sada 116 KS (85 kW) (prije 110 KS/81 kW). Treći turbobenzinac je 1,5-litreni četverocilindraš koji razvija 150 KS (110 kW) i opremljen je aktivnim upravljanjem cilindrima i turbopunjačem s varijabilnom geometrijom turbine.

Najjači motor ima 7-stupanjski DSG automatski mjenjač kao standard, dok je automatik opcijski za 1.0 TSI od 116 KS. 1.0 TSI sa 95 KS može se kombinirati samo sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Sve verzije imaju pogon na prednje kotače, bez opcije pogona na sva četiri kotača.

Dostupnost novog modela T-Cross

Uvođenje na hrvatsko tržište započet će u prvom kvartalu 2024, a unatoč sveobuhvatnoj nadogradnji, novi model T-Cross također će se nuditi po vrlo atraktivnoj osnovnoj cijeni. Najprodavaniji model u trenutačnoj verziji već je rasprodan na mnogim europskim tržištima za 2023. godinu dok će nova vozila koja Volkswagen kupci konfiguriraju i naruče nakon završne prodaje na temelju trenutačnog modela već pripadati novoj generaciji modela T-Cross kada budu isporučena u prvom kvartalu 2024. godine.