Novac koji klijenti Adriatice.net uplaćuju za turističke aranžmane u Hrvatskoj pretvaraju se u brašno, šećer, sapune i drugu robu široke potrošnje, jer Adriatica hotelskim kućama plaća kompenzacijama
Glavna valuta Adriatice je roba iz asortimana novih vlasnika najvećeg hrvatskog turoperatora, a to su prvenstveno Agrokor, potom AWT te Saponia. Kompenzacije su prvi konkretni rezultat realizacije ulagača u Adriaticu.net koji su ušli u prvi krug dokapitalizacije tvrtke i uložili najveći dio od ukupno 29 milijuna eura.
Kompenzacije vrijede za aranžmane sklopljene ove godine, a doznaje se da je prebijanjem pokriven i dobar dio lanjskog duga hotelijerima koji je grupacija uspjela podmiriti prije ulaska u ovu turističku sezonu. Iako se ne žele službeno izjašnjavati, dio hotelijera tvrdi da njima kompenzacije ne smetaju, s obzirom da se radi o robi koja im ionako treba. Drugi bi radije vidjeli pravi novac, a neki koji su dovoljno jaki u pregovorima uspjeli su isposlovati čak i plaćanje unaprijed.
U Adriatici su potvrdili da prakticiraju navedeni model poslovanja. 'Ovaj model je uobičajena praksa u našoj branši, ali i u drugim sektorima poslovanja. Poznato je da je dolaskom krize i slabljenjem likvidnosti kompenzacija postala sve učestaliji model prebijanja obveza u poslovanju. Što se pak tiče naše nove vlasničke strukture i mogućih boljih uvjeta, postoji širok spektar mogućnosti i sinergija, a što je u osnovi i jedan od razloga za ulazak novih udjelničara u suvlasništvo Adriatica.net Grupe te se u tom pogledu svakodnevno djeluje na korist svih aktera poslovanja', pojašnjavaju iz Adriatice.
Hotelijeri pak tvrde da im je zapravo svejedno od koga nabavljaju robu. 'Cijene su manje-više jednake i ne bismo ništa uštedjeli da umjesto od Agrokora robu uzmemo od nekog drugog. Princip je takav da se prebija s robom koja nama treba, dakle nema riječi o tome da oni prazne svoja skladišta kako bi napunili naša', pojašnjava sugovornik Poslovnog dnevnika iz turističke branše koji je želio ostati anoniman.
Model poslovanja putem kompenzacija ujedno je odgovor zašto se Adriatica u strategiji u velikoj mjeri orijentirala na prodaju domaćih kapaciteta. Hoteli u Hurgadi ili Hamametu teško da bi pod račun primili Saponijin deterdžent.