Osiguravajuća kuća Allianz predstavila je danas novo, liberalizirano osiguranje od automobilske odgovornosti, kojim cijene polica obveznog autoosiguranja u prosjeku 'padaju' za oko 300 do 500 kuna
Predsjednik Uprave Allianza Boris Galić istaknuo je na predstavljanju da ova liberalizacija nije 'divljanje i brutalno rušenje cijena' na tržištu obveznog autoosiguranja s isključivim ciljem privlačenja što većeg broja novih klijenata, već prirodni iskorak, koji je opravdan i trebao se dogoditi odavno.
Galić je kazao i kako je teško procijeniti kako će se liberalizacija autoosiguranja odraziti na hrvatsko tržište, jer ranija iskustva s drugih tržišta govore da su razna tržišta drukčije reagirala. Ali, istaknuo je, liberalizaciju ne treba shvatiti kao trenutak, već početak dugotrajnijeg procesa od kojeg koristi mogu imati i klijenti i osiguravatelji, ako taj proces shvate ozbiljno.
Cijena police određivat će se kroz individualni pristup klijentu, a u Allianzu procjenjuju da će najveću uštedu ostvariti oprezni vozači stariji od 30 godina s osobnim vozilom snage motora iznad 44 kilovata.
Osim putem Allianzovih predstavnika, nova će se polica nuditi i kroz prodajnu mrežu Zagrebačke banke, a jedna od novosti koju donosi je i npr. naknada štete u slučaju prometne nesreće vozila osiguranika s neosiguranim vozilom, kada pravo na odštetu imaju i osiguranik i vlasnik neosiguranog vozila, kojih u Hrvatskoj ima oko 100 tisuća. Do sada vlasnik neosiguranog vozila nije imao pravo na odštetu od osiguravajuće kuće, ali je mogao podići privatnu tužbu protiv osiguranika, koji je ovom policom zaštićen od takve tužbe.
Na predstavljanju nove Allianzove police sudjelovao je i direktor tehničkog sektora Centra za vozila Hrvatske Goran Pejić, koji je kazao da se ukupni trošak šteta od prometnih nesreća u Hrvatskoj procjenjuje na čak oko 800 do 900 milijuna eura godišnje, dakle oko 2 posto BDP-a.
Govoreći o prometnoj slici Hrvatske Pejić je kazao kako u Hrvatskoj ima oko 2,26 milijuna registriranih vozača i 1,9 milijuna registriranih vozila, a prosječna starost osobnih vozila je nešto više od 11 godina
Po prosjeku od 9,1 poginule osobe u prometnim nesrećama na 100 tisuća stanovnika Hrvatska je pri vrhu u Europskoj uniji, no razvojem prometne infrastrukture, tehnologije vozila i kulture vožnje, negativni se trend godinama smanjuje, pa je broj poginulih osoba u prometu s oko 1.600 poginulih krajem prošlog stoljeća lani pao na 393, kazao je Pejić.