U sklopu jubilarnog Weekend Media Festivala, koji se od 21. do 24. rujna održava u staroj tvornici duhana u Rovinju, svoje izlaganje održat će i Anders Granberg, direktor švedske regionalne agencije Node Pole
Granberg će na Weekendu govoriti o prvom Facebookovom data centru izvan SAD-a, smještenom u Švedskoj. Kako je Švedska dovela Facebook na sam sjever i što to znači za regiju u kojoj sobovi uživaju u polarnoj svjetlosti, doznat ćemo na samom predavanju za koje je ovaj intervju idealna uvertira. Na tu temu porazgovarali smo s Andersom Granbergom, pa više doznajte u nastavku.
Kako je Švedska uspjela dovesti Facebook u sjevernu regiju?
Postoji dugogodišnja tradicija suradnje i partnerstva između švedskih regija na sjeveru i korporativnih partnera. Zajedno smo radili dubinske analize i birali mjesta za strateške ili podatkovne centre. Projekt vezan za dovođenje Facebooka u Švedsku počeli smo 2008. godine i zajedno smo s lokalnom samoupravom, korporativnim partnerima i sveučilišnom zajednicom razvijali metode i podizali kvalitetu kako bismo zadovoljili potrebe podatkovne industrije.
Radili ste na osnivanju Facebookovog megapodatkovnog centra u Švedskoj. Koja mu je svrha?
Taj centar služi Facebooku za korisnike iz EMEA regije, a istovremeno je jedan od Facebookovih strateških hubova, odnosno dio njihove globalne podatkovne mreže.
Koliko je Facebook važan za sjevernu regiju?
Postoji uzrečica kod nas na sjeveru koja kaže da je postojalo vrijeme prije Facebooka i sada postoji vrijeme nakon Facebooka. Naravno da se radi o ogromnom projektu koji će trajati određeni period godina i koji je donio brojne koristi lokalnoj zajednici. Najvažniji doprinos je međunarodni PR, zbog kojeg u regiju dolazi oko 500 ljudi godišnje kako bi se bavili istraživačkim projektima i pojačani osjećaj ponosa kod lokalnog stanovništva.
Kako ste vi i vaš tim postali toliko utjecajni u IT sektoru u Švedskoj?
Luleå ima dugu tradiciju ICT poslovanja. Luleå University of Technology, osnovan 1971. godine, ima jako dobro razvijen istraživački odjel, a tvrtke poput Ericssona su prisutne u regiji već 35-40 godina. Postoji jaka regionalna mreža koja se sastoji od vrlo vještih i talentiranih ljudi koji se bave budućim izazovima u ICT sektoru. Za tim je ključna suradnja.
Što je potrebno da biste postali uspješni na međunarodnoj razini?
Potrebno je stalno pratiti potrebe međunarodnih tržišta, čak i ako ste mala regija ili općina. Stvarajte privlačne prijedloge, istražite kome je korisno ono što imate i budite spremni dati i više nego što investitor očekuje. Kreiranje ponude za ovakve projekte je kompleksno i dionici na svim razinama trebaju surađivati kako bi se ovakav projekt realizirao.
Radite u segmentu vrlo agilnog vođenja projekata i poduzetništva. Kako izgleda jedan vaš tipičan dan? Koji je vaš opis posla?
Radim kao konzultant i stariji savjetnik u segmentu direktnih stranih investicija. Moji klijenti su države, regije, inovacijski sistemi, industrije i općine.
Što znači razvoj inovacijskih sustava koji teže povećanju međunarodne konkurentnosti?
Uvijek ima ljudi koji su odlučni da nešto promijene ili pokušaju promijeniti. Inovacijski sustav dozvoljava ljudima da pokušaju i da ne uspiju. Ne postoji garancija za uspjeh, ali nema ni alternative ako se ne pokuša.
Koji su vaši profesionalni planovi?
Razvijamo metodu koja će povećati privlačnost Švedske za ulaganja. Povezat ćemo u inovacijski sustav različite organizacije, inkubatore i znanstvene parkove. I svakako ćemo nastaviti s razvijanjem vrijednosti i uvjeta koji mogu privući još podatkovnih centara u nordijske zemlje.
Što možemo očekivati od vašeg predavanja na Weekend Media Festivalu?
Energiju, neke nove perspektive, humor i interakciju.