U sjeni svih događanja oko Uljanika ostao je prekjučerašnji dolazak australskog bogataša i brodovlasnika Glena Moroneya u Pulu. On bi, naime, htio završiti svoj luksuzni polarni kruzer Scenic Eclipse koji je od porinuća u njegovom vlasništvu te ga u pulskom škveru dovršavaju njegovi kooperanti
Međutim, od petka nitko na njemu ne radi jer su dolazak kooperanata zabranili štrajkaši. Upravo zato poslao je upravi i štrajkačkom odboru Uljanika pismo putem svog odvjetničkog tima u kojem kaže da će podnijeti protiv njih kaznene prijave, ako mu se ne dozvolili da nastavi raditi na svom brodu, piše Jutarnji list.
To nisu potvrdili u upravi brodogradilišta, ali se zato oglasio štrajkački odbor, ali i Samir Hadžić koji sjedi u Nadzornom odboru Uljanika.
'Da, istina je da je došlo to pismo. Normalno je da brodovlasnik ima interes da nastavi raditi na svom brodu, kao što mi radnici imamo svoj interes', kazao je Hadžić.
Dodao je da radnici ne žele nanijeti štetu australskom brodovlasniku koji se spominjao svojevremeno i kao strateški partner Uljanika, a nakon što je odabran DIV s Fincantierijem, dao im je podršku. Međutim, radnici žele da se riješi konačno status Uljanika koji je već mjesecima ni na nebu ni na zemlji.
'Treba nam rješenje, makar i privremeno. Da se makar ide u privremeno financiranje i da se dadu plaće radnicima, da se omogući nastavak rada kako bismo smanjili i štetu gospodinom Moroneyu i Scenicu jer su i oni kolateralna žrtva čitavog ovog procesa. A nisu ni krivi ni dužni. Ako se to ne bude dešavalo, mislim da će najprije o svemu što dalje odlučiti štrajkački odbor i sindikati, a treba vidjeti kakvo je raspoloženje među radnicima. A raspoloženje među radnicima je loše', objasnio je Hadžić.
Brodovlasnik je „prijetio“ i samim čelnicima sindikata koje bi mogao izravno optužiti za štetu koja bi mu mogla biti nanesena, kao i na sindikalne organizacije. Đino Šverko iz Sindikata metalaca kazao je da sindikalne organizacije ne bi mogle podnijeti taj financijski teret, a i da su bez svega toga svi dovoljno pod stresom.
'U dopisu nam je poručio da on ima pravo na rad te da trpi štetu na dnevnoj bazi. Kazao je i da ima ugovor u kojem stoji da on može raditi i da nije kriv za novonastalu situaciju te da na nažalost ne može dati plaću. Kazao je da je to njegov brod i da se igrom slučaja zatekao u ovoj situaciji i na ovom mjestu', rekao je Šverko koji je za to da se prekine štrajk kako se ne bi izgubio i zadnji brodovlasnik koji bi htio i u budućnosti graditi u Puli ako uopće čitava priča bude opstala.
'Mi možemo nastaviti štrajk i pustiti kooperante unutra, ali bojim se da bismo onda izazvali ratno stanje u škveru jer bi se naši radnici sigurno skupljali ispred ograde gdje se ulazi na područje gdje se radi kruzer. Takve slike smo već gledali i mislim da to nije dobro za nikoga', poručio je Šverko.