ASSECO HRVATSKA:

Banke su napredne, ali građani slabo koriste elektroničke servise

13.09.2016 u 15:23

Bionic
Reading

Informatička tvrtka Asseco Hrvatska, članica poljske Grupe Asseco SEE, predstavila je u utorak nova softverska rješenja za mobilno bankarstvo, u čemu u Hrvatskoj ima tržišni udjel od 80 posto, uz naznaku da je u prvoj polovici ove godine ostvarila 10 postotni rast prodaje te da sličan trend očekuje i do kraja godine

"Ako druga polovica godine bude kao prva bit će to za Asseco najbolja godina otkako radi u Hrvatskoj, gdje kao objedinjena tvrtka posluje od 2010.", naglasio je predsjednik Uprave Dražen Pehar.

Iznio je podatke o poslovanju Grupe Asseco SEE (South Eastern Europe), po kojima su prihodi u prvoj polovici ove godine od 59,4 milijuna eura za 11 posto viši nego u istom razdoblju prošle godine, dok je neto dobit 4,6 milijuna eura.

Asseco po njegovim riječima u Hrvatskoj zapošljava 250 ljudi te u segmentu 'payment' usluga - bankomata i POS terminala, na hrvatskom tržištu zauzima udjel od 50 posto dok se udjel od 80 posto u rješenjima za mobilno bankarstvo odnosni na mobilna platna rješenja za banke.

Napominjući kako se Asseco SEE najviše bavi softverom za bankarstvo, Pehar je kazao da osim s bankama, rade i s drugim financijskim institucijama poput Fine, ali i da se sve više okreću izvozu, pogotovo u Italiju, uz već tradicionalno jaku prisutnost u zemljama jugoistočne Europe.

Velikim iskorakom na financijskom tržištu regije Pehar je označio ovoljetno uvođenje digitalnog ili elektroničkog potpisa u oblaku ('cloudu') za online ugovaranje usluga u Zagrebačkoj banci temeljenog na Assecovom softveru odnosno sustavu Remote Digital Signature (RDS), na što su, kako je kazao, reakcije klijenata pozitivne.

"Za sada se to u ZABA-i koristi za ugovaranje tzv. brzih i unaprijed dogovorenih kredita pri čemu klijenti uopće ne trebaju više dolaziti u banku, a slično rješenje već ima i Fina čime građanima omogućava da pravovaljano potpisuju samo uz pomoć mobitela", kazao je Pehar držeći da to može biti dio usluga eGrađani.

I on i Viktor Olujić iz Assecoa kazali su da je takvu uslugu bilo moguće ponuditi temeljem EU direktive eIDAS koja se u zemljama članicama EU-a primjenjuje od 1. srpnja ove godine s ciljem omogućavanja sigurnije i jednostavnije interakcije između građana, poslovnih subjekata i javne uprave korištenjem digitalnih certifikata pohranjenih u cloudu.

Komentirajući stanje banaka u Hrvatskoj s obzirom na internet i mobilno bankarstvo te tehnološki napredne trendove u tom sektoru, Pehar je kazao da su banke dosta napredne i dosta ulažu u tehnologiju i razvoj servisa.

"Najveće 'prokletstvo' elektroničkih ili e servisa u Hrvatskoj je što ih građani rijetko i slabo koriste, pa i ako su dobili pinove i lozinke brzo ih zaborave ili izgube, a mnogi se, slično kao i u cijelom svijetu u svemu tome boje za sigurnost podataka te gubitka anonimnosti", ocijenio je Pehar.