Brodogradilište riječnih i specijaliziranih brodova te luksuznih jahti Slavonija trebalo bi stići na krajnji hrvatski istok. Zemljište je već kupljeno u mjestu Dalj nedaleko od Osijeka, uz samu rijeku Dunav. Riječ je o projektu čija se vrijednost u početnoj fazi penje do deset milijuna eura, a iza njega stoje belgijski investitori
'Brodogradilište ovakvog tipa ne postoji u radijusu od 900 kilometara. Dugoročni plan nije samo proizvodnja 'sirovih' brodova, već njihovo potpuno opremanje kako bismo stvorili konkurentni i visokokvalitetni izvozni hrvatski proizvod', najavio je novinarima zamjenik osječkog gradonačelnika Boris Piližota predstavljajući Birola Ernalbanta, dizajnera i konstruktora jahti koji s ekipom belgijskih i nizozemskih investitora ulazi u projekt čija je vrijednost u početnoj fazi do deset milijuna eura.
Osječani su kontakt s njima uspostavili prošlog listopada, prilikom traženja potencijalne lokacije za smještaj brodogradilišta.
'Zbog prirodnih ograničenja, poput dubine riječnog korita važnog za izgradnju brodova određene veličine, brodogradilište smo zajednički odlučili pozicionirati u Dalju na Dunavu. To je odlična geostrateška pozicija jer je odatle za dva tjedna moguća isporuka broda do Crnog mora ili na sjever Europe. Izvrsna je cestovna povezanost, a u blizini se nalazi i Zračna luka Osijek', objasnio je Piližota kako je izbor pao upravo na Dalj, mjesto u Općini Erdut na području Osječko-baranjske županije.
U tijeku je registracija tvrtke u Hrvatskoj. Zemljište je već kupljeno i spremno za početak izgradnje.
'Prijeći ćemo odmah na zemljane radove kako bi se moglo nastaviti s dizajnom i konstrukcijom samog brodogradilišta, a očekujemo da će to trajati oko šest mjeseci. Plan je da od same gradnje u roku dvije godine ono bude u punoj funkciji. To vrijeme ćemo iskoristiti za obuku kako naših, tako i ljudi s ovog područja', rekao je Birol Ernalbant, najavljujući da bi se ondje na početku trebalo zaposliti oko 140 stručnih i visokokvalificiranih radnika.
U Dalju bi se trebali graditi proizvodi svjetske kvalitete.
'Svjetska brodogradilišta rade komercijalne brodove čija je cijena 2,5 dolara po kilogramu, što je standardno u Kini i Rumunjskoj. Ovdje se odlučujemo za tržišnu nišu u kojoj bismo nudili nešto drugačije i inovativno. Riječ je o zelenoj gradnji, održivom razvoju, LNG-u. Nije nam plan puno brodova, nego se usredotočiti na četiri ili pet visoke kvalitete godišnje koje ćemo prodavati po visokim cijenama. Da budemo iskreni, ovdje smo da zaradimo, ali i omogućimo ljudima s ovog područja isto to', kaže Ernalbant.
Osječani su ozbiljno zagrizli u projekt jer vjeruju kako se brodogradilištem otvara niz drugih investicija kojima bi popunili i Industrijsku zonu Nemetin.
'Brodogradilište i brodogradnja za sobom vuče niz različitih kooperanata i djelatnosti usko vezanih za izgradnju i opremanje brodova. Tu možemo govoriti o proizvodnji stolarije, drvnoj industriji, hidraulici, strojarstvu, opremanju interijera, nautičke opreme, kao i dobavljačima svih potrebnih sirovina za izgradnju brodova', rekao je Piližota.