TVRTKA FREY

Biogradski dizajneri odijela za megajahte jurišaju na svjetsko tržište

27.09.2016 u 06:56

Bionic
Reading

Vanja Pedisić Švraka i Nermin Švraka vlasnici su tvrtke Frey iz Biograda na Moru, specijalizirane za izradu tekstilnih proizvoda u nautici, a za sebe kažu da su dizajneri unikatnih odijela za brodove. Ono što ih razlikuje od brojne konkurencije i zbog čega su sve traženiji među vlasnicima jahti, najviše inozemnih, to je što njihovi proizvodi osim funkcionalnosti imaju poseban - 'fashion touch'

Poslovni model koji stavlja naglasak na dizajn pokazao se vrlo uspješnim te iduće godine Frey otvara novi proizvodni pogon za koji su dobili kredit od Hrvatske banke za obnovu i razvoj (HBOR), čime će pokriti oko 60 posto investicije.

Poslovne banke ne 'šljive' poduzetnike koji razvijaju biznis

'Vrlo smo blizu onoga što smo planirali. Zadnje tri godine imali smo užasno velika ulaganja i odricanja iz vlastitih sredstava. Poslovne banke nemaju baš sluha za poduzetnike koji razvijaju biznis. Možete imati najljepši i najbolji projekt, ali bez hipoteke možete zaboraviti na kredit. Tek kad uspijete, onda ste interesantni svima', kaže Vanja Pedisić Švraka za tportal.

Dosad su u prostoru od samo 22 kvadrata izrađivali tende, brodske jastuke i ostale tekstilne proizvode za luksuzne jahte veće i od 30 metara. U novom pogonu, veseli se Vanja, moći će proširiti proizvodnju i zaposliti nove ljude. Sad ih je ukupno šestero u ekipi, a želja joj je taj broj povećati na 10 ljudi.

'Raznih smo struka, ali svi imamo izraženu kreativnost i to mi je izuzetno važno. Mislim da je deset ljudi optimalno. Moramo se ponašati kao obitelj i gledati u istom smjeru. Kad otvorimo novi pogon, planiramo izaći s nečim novim na tržište što će nas još više odvojiti od svih konkurenata', otkriva Vanja, ali zasad ne želi izlaziti s pojedinostima.

Poduzetnička priča krenula je 2006., kada je Nermin Švraka osnovao tvrtku Frey. Osnovna djelatnost Freya bila je proizvodnja brodskih tendi, što im i danas donosi većinu prihoda. Godine 2009. Vanja se pridružila suprugu u biznisu i tad su počeli sve veći naglasak stavljati na dizajn.

Velika konkurencija natjerala ih je na iskorak u dizajn

'Moja ljubav je uvijek bila dizajn, a na prijašnjim poslovima shvatila sam da imam poduzetnički duh u sebi. Konkurencija u proizvodnji tendi je velika i morate se pozicionirati na tržištu, što nije lagano, morate sami sebi odgovoriti na pitanje - tko ste vi? Tko su vaši klijenti? Po čemu ste drugačiji od ostalih? Koja je priča vašeg brenda? Znali smo da imamo tu estetsku žicu i odlučili smo profilirati priču u tom smjeru - mi odijevamo brodove i to je ideja čitavog brenda Frey', objašnjava Vanja.

Njezin suprug vodi proizvodnju dok se ona bavi marketingom i razvojem brenda, a zajedno donose odluke o razvoju biznisa. 'Mi smo kao poluga i važno je da budemo u vrlo dobrom balansu po pitanju poslovnih odluka. Ja sam sklonija izazovima, a on je više na zemlji i racionalan, pa zajedno jako dobro funkcioniramo kao poslovni partneri', naglašava Vanja.

Ove godine su proširili svoj asortiman luksuznim  vodoodbojnim jastucima koji su namijenjeni ne samo za jahte, već i privatne domove zaljubljenika u nautički stil. Kako bi istaknuli njihovu posebnost, snimili su kampanju u povijesnom ljetnikovcu u vlasništvu plemićke obitelji Borelli u Sv. Filipu i Jakovu

Osim pojedinačnih proizvoda, Frey nudi kompletnu uslugu preuređenja broda, a nedavno su stilizirali privatnu megajahtu dužu od 36 metara.

Stariji nautičari nisu skloni promjenama

Freyovi klijenti su uglavnom stranci i to najviše Austrijanci, slijede Slovenci i Nizozemci. Dosta je i lojalnih klijenata koje su privukli dok su se bavili samo tendama.

'U nautici je sve luksuzno i sve skupo za hrvatske standarde. Dolazi nam novo tržište koje mi stvarno želimo i na čemu intenzivno radimo. Riječ je o mlađim ljudima koji lakše prihvaćaju promjene. Kod nautičara starije životne dobi to ide puno teže', ističe Vanja.

Dodaje potom da stavljaju naglasak na ulaganje u vizualni identitet i internetski marketing, što daje sve bolje rezultate. Tako su im se po prvi put javili i zainteresirani nautičari iz SAD-a, Australije i Velike Britanije. Uspješan im je bio i poslovni put u Amsterdam, na najprestižniji europski sajam nautike, a ušli su pregovore s inozemnim distributerom dekora za jahte o potencijalnoj poslovnoj suradnji.

'U budućnosti se vidimo kako radimo i više projekata godišnje na jahtama te očekujemo da će naše konstantno ulaganje u razvoj brenda rezultirati time da nas klijenti sami kupuju, a mi se manje prodajemo. Kad ste poduzetnik, morate 365 dana u godini vjerovati u svoju ideju. Traži se od vas da znate sve, od prava i marketinga do financija. Sve je u snazi volje. Veseli me to što nam iz godine u godinu raste broj klijenata, a profit će već doći', optimistična je Vanja.