U proteklih pet godina kutinski maloprodajni lanac Lonia zabilježio je rast prometa veći od 50 posto, što ga je lani, prvi put u povijesti njihova poslovanja, stavilo na listu deset najvećih trgovačkih lanaca u zemlji. Od lipnja ove godine Upravnom odboru Lonije pridružio se i iskusni igrač s domaće trgovačke scene Drago Munjiza, u široj javnosti poznat i kao bivši šef Konzuma. Munjiza nam otkriva kako je Lonia uspjela napraviti iskorak u poslovanju, ali i da će u budućnosti fokus njihove strategije biti na zaposlenicima
Upravni odbor Lonije, na čijem je čelu Frane Jaram, nedavno je donio odluku o zapošljavanju svih djelatnika isključivo na neodređeno radno vrijeme. Od ukupno 998 zaposlenih u Loniji, samo će njih 186 ostati zaposleno na određeno radno vrijeme (radi se o novozaposlenima na probnom roku, nakon čega će uslijediti zaposlenje na neodređeno).
'Želimo osigurati to da se naši radnici osjećaju zadovoljno, a ako govorimo na razini cijele zemlje, jako je bitno da ljudi imaju normalno radno vrijeme, da se na bitne praznike što manje radi ili ne radi uopće te da ljudi dobivaju neverbalne pohvale. Za dobro obavljen posao često nema nikakvih nagrada, a mi nagrađujemo ljude sukladno rezultatima. To je u našoj maloprodaji dosad bilo zapostavljeno', rekao nam je Munjiza.
Unatoč žestokoj konkurenciji na domaćem tržištu, Lonia je svojim radnicima uspjela povećati bruto plaće za oko 17 posto po satima rada. Prosječna neto plaća u Loniji, kaže nam Munjiza, u ovoj godini iznosi 3900 kuna u odnosu na 3400 kuna u 2017. godini.
'U Konzumu sam još prije 15 godina krenuo putem osiguranja stabilnosti za sve zaposlenike. I mladim ljudima treba stabilnosti i treba im stalan posao jer im je to jedina mogućnost da podignu kredit i ostvare svoje ciljeve. Želimo da naši ljudi znaju da mogu računati na stimulaciju ako budu dobro radili', pojašnjava Munjiza i vjeruje da će se na tržištu rada uskoro proširiti glas o njima kao vrlo poželjnom poslodavcu.
'Ljudi nema i više nema tolikog pritiska na nabavu i prodaju kao proteklih godina. Sada smo ušli među deset najvećih trgovaca i trebaju nam ljudi. Svi trgovci će ih morati doživljavati kao ključni resurs, važniji od skupe blagajne. Na neki način i dobro je da je kriza s ljudima jer sada svi vide koliko su radnici dragocjeni', rekao je tportalu Munjiza.
Ako bi se povela ozbiljnija diskusija o ograničenju rada trgovina nedjeljom i praznikom, Lonia bi na svim razinama podržala prijedlog ograničenja i skraćivanja maksimalno mogućeg rada nedjeljom i praznikom, dodao je.
U posljednjih pet godina Lonia je proširila poslovanje izvan granica Sisačko-moslavačke županije, u kojoj ima najviše prodavaonica. Danas ukupno imaju 244 trgovine, a posluju u Bjelovarsko-bilogorskoj i Zagrebačkoj županiji te Zagrebu. Njihova prodajna mjesta su uglavnom formata dućana iz susjedstva, no uskoro prelaze i na one veće, kaže nam Munjiza.
Inače, Lonia je i članica trgovačke grupacije Ultra Gros, čiji članovi diljem Hrvatske drže više od 1500 prodajnih mjesta. Sa sestrinskim tvrtkama Gradska pekara, koja se bavi pekarstvom, i Spugom-k, registriranom za proizvodnju vina, Grupa Lonia zapošljava oko 1135 radnika. Hvale se time da je na njihovim policama oko 75 posto domaće robe.
'Ove godine planiramo promet veći od 700 milijuna kuna. Lani smo se prvi put uvrstili na listu deset najvećih, a to je rezultat kombinacije organskog rasta i preuzimanja dijela prodavaonica Dione u Zagrebu, ali i nekoliko poslovnica većeg formata trgovačkog lanca Billa', zaključuje naš sugovornik.