Iako se, u usporedbi s ostalim proslavama i blagdanima, Noć vještica nalazi među onima na koje se najmanje troši, američki potrošači će ove godine na slatkiše, kostime, dekoracije, čestitke i sve ostalo vezano uz popularni Halloween potrošiti rekordan iznos, gotovo jednak polovici hrvatskog godišnjeg proračuna
Noć vještica, koja se obilježava 31. listopada, jedna je od popularnijih američkih proslava, a ove godine tamošnji potrošači za pripremu i proslavu potrošit će rekordnih 9,1 milijardu dolara (59 milijardi kuna), što je iznos tek nešto manji od polovice hrvatskog državnog proračuna. Procjena koju je objavila tamošnja udruga trgovaca, Nacionalni savez maloprodaje (NRF, National Retail Federation), temelji se na anketi provedenoj na gotovo 7000 potrošača tijekom rujna.
Prema dostupnim podacima, nešto manje od tri četvrtine Amerikanaca obilježava Noć vještica, a običaji uključuju maskiranje, dječji obilazak susjedstva i poklanjanje slatkiša (nešto poput maškara u Hrvatskoj iako se posljednjih godina običaj obilježavanja Noći vještica polako širi i kod nas), dekoriranje kuća i stanova, kao i izradu i slanje čestitki. Spomenuta anketa pokazala je da će Amerikanci trošiti u prosjeku 86,1 dolar na obilježavanje Noći vještica.
Anketa na kojoj se temelje procjene NRF-a pokazala je i da će Amerikanci u proslavi Noći vještica otprilike jednake iznose, nešto malo više od 25 dolara (160 kuna), odvojiti za kupnju slatkiša te za ukrašavanje kuća i stanova, a nešto malo više, oko 32 dolara, za kupnju i izradu maski.
U usporedbi s ostalim sličnim proslavama značajnim za trgovački sektor, Noć vještica se nalazi relativno nisko, iako u spomenute brojke nije uključena potrošnja u ugostiteljstvu, u kojem je 31. listopada popularno organizirati tematsku proslavu pod maskama. Podaci NRF-a pokazuju da, recimo, potrošači u Sjedinjenim Američkim Državama u trgovinama već i za Valentinovo ostave prosječnih 136,6 dolara, za Uskrs oko 152 dolara, a za Majčin dan 186,4 dolara.
Manja potrošnja u trgovinama, među popularnim 'potrošačkim praznicima', bilježi se jedino za popularni Dan sv. Patrika (17. ožujka), kao i za američki Dan nezavisnosti (4. srpnja) te dan održavanja finalne utakmice u američkom nogometu (tzv. Super Bowl).
No kao što smo već spomenuli, procjene NRF-a ne uključuju novac ostavljen u ugostiteljstvu, tako da konačne brojke koje se vežu uz potrošnju za obilježavanje tih datuma mogu biti poprilično drukčije.
Naravno, najveća potrošnja tek stiže u razdoblju od američkog Dana zahvalnosti (četvrti četvrtak u studenom) i s time povezanom potrošačkom ludnicom koja počinje dan kasnije, pa sve do Nove godine. U dijelu godine poznatom po blagdanskom šopingu Amerikanci će u prosjeku samo za poklone u prosjeku ostaviti oko 590 dolara, dok će ukupna potrošnja vezana uz praznike dosezati gotovo 800 dolara po potrošaču.
Iako relativno skromna u usporedbi s drugim 'potrošačkim praznicima', Noć vještica ipak je dobra prilika za trgovce i ugostitelje. Dostupni podaci pokazuju da potrošnja vezana za taj dan raste već godinama, uz manje oscilacije. Tako su, primjerice, 2005. godine Amerikanci u trgovinama ostavili 3,3 milijarde dolara, a 2015. oko sedam milijardi dolara. Nastavi li se takav općeniti rastući trend, maskiranje i podjela slatkiša bit će sve slađi zalogaj za trgovce.