KRAJ GUBITAKA U 2015.

Borovo s novim balerinkama kreće na velika europska tržišta

16.10.2015 u 11:24

  • +5

Borovo predstavio novi brend

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Prpic/PIXSELL

Bionic
Reading

U utorak su u zagrebačkoj Laubi na konferenciji za medije predstavnici najstarijeg hrvatskog proizvođača obuće - Borova, Gordan Kolundžić, predsjednik Uprave, i Jasmina Matiša, direktorica marketinga i istraživanja tržišta, predstavili novi brend My ballerinas s kojim Borovo kreće u osvajanje domaćeg i inozemnih tržišta, te su tom prilikom iznijeli poslovne informacije vezane uz završetak predstečajne nagodbe i daljnje razvojne strategije kompanije

'Nakon dugog i mukotrpnog procesa završena je predstečajna nagodba Borova. To društvu daje jednu dodatnu, novu dimenziju s koje dalje može nastaviti normalno živjeti i raditi na način samoodrživosti, gdje ljudi koji sudjeluju u razvoju našeg proizvoda mogu računati na to da od svog rada mogu samostalno živjeti. Borovo je u predstečajnu nagodbu ušlo sa 168 milijuna kuna duga. Nakon otpisa kamata i 30 posto glavnice u prvoj skupini vjerovnika (država) i nakon otpisa kamata u drugoj skupini vjerovnika (banke) i otpisa 30 posto glavnice u trećoj skupini vjerovnika (dobavljači), predstečajna nagodba je završena sa 68 milijuna kuna gubitka. To nije pozicija koja nije održiva i smatramo da nam to daje neke garancije za budućnost', kazao je prvi čovjek Borova.

'Od Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) dobili smo kredit u iznosu od 36 milijuna kuna, koji je iskorišten za restrukturiranje financijskog oblika djelovanja firme. A u tom djelu je 10,5 milijuna kuna vraćeno uz kamatu od sedam posto HEP-u. Ista kratkoročna pozajmica bila je za zatvaranje naših obaveza prema PDV-u. Ostatak novca se koristi za nabavku repromaterijala, za strojeve i daljnji razvoj proizvodnih linija', dodao je Kolundžić.

'Nakon dugog niza godina, operativno bilježimo, kao i prošle godine, pomak. Operativni gubitak Borova 2012. godine bio je 180 milijuna kuna. Godinu kasnije, 2013. godine, 47 milijuna kuna, a prošle godine 25 milijuna kuna. Ove godine ciljamo na pozitivnu nulu, što znači da ćemo po prvi puta operativno završiti godinu s pozitivnim rezultatom. I prvo tromjesečje je na tom tragu. Međutim, svi skupa moramo znati kako taj rezultat ne može ovisiti samo o Borovu. Kada bi se samo svaki sedmi građanin naše države jedanput godišnje pojavio u našem dućanu, na taj bi način pomogao očuvanju radnih mjesta u Vukovaru i očuvanju tvrtke Borovo. Na današnji dan u Borovu radi oko 790 djelatnika, od toga 290 u našoj mreži i 500 djelatnika u Vukovaru. Tih 500 djelatnika za Vukovar je jako puno. Uzmite u obzir da je BDP po glavi stanovnika u Vukovaru 5.500 eura, dok je u Zagrebu preko 18.000 eura. Nama je to jako bitno, s društveno odgovorne i socijalne pozicije', naglasio je Kolundžić.

RTL Autor: RTL


Video: Marko Prpić/PIXSELL

Predsjednik Uprave Borova dodao je da je Borovo samo lani proizvelo 400 tisuća pari cipela u obje produkcije (gumena i kožna). Prema njegovim riječima, to nije do kraja iskorišten kapacitet.

'Maksimum Borova bio bi oko 500 tisuća pari cipela', dodao je Kolundžić.

'Što se tiče izvoznih rezultata, oni su na razini od oko osam-devet posto od našeg cjelokupnog poslovanja. Okrećemo se izvozu uzbrdo, okrećemo se Francuskoj, Njemačkoj, Švedskoj. Nastojimo ući u razvijenija europska tržišta s većim cjenovnim razredom', kazao je Kolundžić.

'Još nismo uspjeli pobijediti taj uvoznički lobi. Kao kupci Borova pojavljuju se samo MUP i MORH, ni jedna druga državna tvrtka niti lokalna zajednica, ali u to ipak ne bih ulazio. U uvjetima gdje je cijena jedini kriterij, jako je teško. Ne postoji ona socijalno odgovorna nota. Ali se ja nadam da će svijest naših ljudi i kvaliteta naših proizvoda promijeniti tu situaciju', rekao je Kolundžić.

'Ovime otvaramo novu stranicu poslovanja Borova, poslovanja koje je okrenuto prema kupcima i njihovim potrebama. Ono što Borovo nudi je ozbiljan proizvod, konkurentna cijena i dizajn. Vjerujemo u ono što radimo i vjerujemo u Borovo', kazala je direktorica marketinga i istraživanja tržišta u Borovu, Jasmina Matiša

Novi brend Borova 'My ballerinas' predstavile su i dizajnerice Hana Ciliga i Andreja Roškar

Proizvodi Borova su kvalitetni, ručno rađeni i od prirodnih materijala, naglasile su dizajnerice.