fest pronašao nišu

Čarobnjaci iz Ozlja rade luksuzne šatore za partijanere

02.08.2017 u 22:20

Bionic
Reading

Okrenuli su se novom svjetskom hitu u turizmu i postali jedna od rijetkih europskih tvrtki u čijim se pogonima proizvode glamping šatori namijenjeni luksuznom kampiranju. Iza Festa iz Ozlja nedaleko od Karlovca već je prva velika isporuka od 50 komada ovih objekata u kojima se fuzionira priroda s luksuzom. Postavljeni su na šibenskom Obonjanu, nekadašnjem izviđačkom Otoku mladosti pretvorenim u luksuzni raj

Nove narudžbe u Ozlju se nižu. Glamping šatori Festa trebali bi se postaviti na paškom Zrću, a mjesto se za njih pravi i na Korčuli. U proizvodnji je trenutno deset velikih, a svaki od njih prostire se na 50 četvornih metara.

'To je zapravo kao da radite deset manjih kuća', uspoređuje za tportal Anita Tuček, direktorica Festa, tvrtke koja je startala prije 17 godina, a čiji je osnovni biznis iznajmljivanje opreme za organizaciju festivala i drugih događaja na otvorenom, od pozornica i ograda do šatora, kućica, štandova i strujnih elemenata.

Fest - proizvodnja glamping šatora
  • Fest - proizvodnja glamping šatora
  • Fest - proizvodnja glamping šatora
  • Fest - proizvodnja glamping šatora
Proizvodnja glamping šatora u ozaljskom Festu Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Fest

Ovisno o kvadraturi, cijena pojedinog glamping šatora kreće se od 4000 do 14.000 eura. Dok manje mogu proizvesti za dan, za veće im treba i tri dana. U ponudi su dva osnovna modela s po dva i četiri ležaja te tri razine opreme, basic, standard i deluxe.

'Naziv luksuzno kampiranje polazi od toga da su svi ti šatori opremljeni kuhinjom, kupaonicom, televizorom, klimom, a imaju i veliku terasu. U takvom se šatoru osjećate kao u najboljem hotelu, samo što se nalazite u prirodi', opisuje ih Tuček.

Dok je sav drveni interijer proizveden u Festu, kupaonski blokovi su s potpisom hrvatskog Aquastila. Do sada im je u fokusu bilo hrvatsko tržište, a od iduće godine planiraju nuditi objekte i drugima.

'Ciljamo na cijelu Europu iako je i sama Hrvatska veliko tržište s obzirom na turistički bum i trend glampinga', dodaje direktorica Festa, tvrtke koja je prošle godine prema podacima Poslovne Hrvatske uprihodila 16,35 milijuna kuna, dok joj je dobit iznosila 481,76 tisuća kuna. Godinu prije zaključili su sa 16,24 milijuna kuna prihoda i zaradom od 498,37 tisuća kuna.

Zbog izvrsne izolacije Festovi glamping šatori, dodaje, nisu namijenjeni samo toplijim krajevima, nego se mogu postaviti i u onim nešto hladnijim. Dok je glampiranje trenutno najpopularnije među Nijemcima i Nizozemcima, Velika Britanija i SAD trenutno slove pak za najveće proizvođače ovakvih objekata za luksuzno kampiranje.

Zbog zaokreta od početnog biznisa prema proizvodnji protekle dvije godine u ovoj su tvrtki rezultirale izgradnjom tvornice i skladišta većih od 14.000 četvornih metara. Vrijednost čitavog projekta koji su naslovili 'Čarobnjak iz Ozlja' penje se na više od 16 milijuna kuna, od čega je 4,5 milijuna sufinancirao EU.

Pored glamping šatora, ovi 'čarobnjaci' poznati su po proizvodnji drvenih kućica za adventske i druge sajamske događaje, kao i plažnih objekata te suncobrana.

'Sve je počelo 2000., kada je Fest bio jedan od suorganizatora Dana piva u Karlovcu, a posljednjih godina i njihov privatni koncesionar. Naša oprema prisutna je na splitskoj Ultri, zagrebačkom InMusicu, Gardenu, Sea Star Festivalu i mnogim drugima', dodaje Tuček.

Ova tvrtka raspolaže čak i s 50 kilometara strujnih kablova te jedini u regiji imaju stadionske pokrove, a i vlasnici su lunaparka.