tekućina AdBlue

Čeka li Europu transportni kolaps: Velika nestašica otopine bez koje dizel motori staju!

13.09.2022 u 09:00

Bionic
Reading

Udruga teretnog prometa Njemačke (BGL) upozorava da nedostaje AdBluea i da ga se ne može jednostavno uvesti iz inozemstva

Savezno udruženje transporta robe i logistike (BGL) smatra da je alternativna nabava aditiva za gorivo Adblue teška u slučaju nestašice. AdBlue je teško uvoziti iz inozemstva, rekao je generalni direktor BGL-a Dirk Engelhardt, prenosi Revija HAK.

'Otkako je najveći proizvođač AdBluea u Njemačkoj zaustavio proizvodnju, sat teče', rekao je Engelhardt u vezi sa prekidom proizvodnje u SKW Piesteritzu. 'Bez Adbluea većina kamiona stoji, a to znači da prijete nestašica i prazne police supermarketa'.

Prema BGL-u, potrošnja AdBluea za kamione na njemačkim cestama iznosi oko pet milijuna litara dnevno. SKW Piesteritz kao najveći proizvođač AdBluea u Njemačkoj zaustavio je sustav proizvodnje prije dva tjedna, budući da bi zbog trenutnih cijena plina proizvodnja gnojiva imala gubitke.

Kamioni u Rotterdamu
  • Kamioni u Rotterdamu
  • Kamioni u Rotterdamu
  • Kamioni u Rotterdamu
  • Kamioni u Rotterdamu
  • Kamioni u Rotterdamu
    +2
Teretni prijevoz u Rotterdamu Izvor: Profimedia / Autor: Hollandse Hoogte / Shutterstock Editorial

Sada su cijene Adbluea toliko porasle da bi njegova proizvodnja bila isplativa, rekao je glasnogovornik. Međutim, aditiv za gorivo ne može se proizvesti zasebno, odnosno proizvodi se s gnojivom.

Otopina uree AdBlue koristi se u naknadnoj obradi ispušnih plinova dizelskih motora i smanjuje ispuštene dušikove okside do 90 posto. Prema BGL-u, gotovo svaki kamion u industriji špedicije, logistike i transporta u Njemačkoj pokreće dizelski motor, pa je situacija neizvjesna te se očekuje potez njemačke vlade.