Intervencijom Vlade gorivo na benzinskim crpkama u Hrvatskoj među najjeftinijim je u široj regiji. Litra eurosupera 95 košta 11,19 kuna (1,48 eura), a cijena dizela 12,35 kuna (1,64 eura). Provjerili smo kakvo je stanje s gorivom u zemljama u okruženju
Trenutne cijene na domaćim crpkama vrijedit će još ovaj tjedan, kad se očekuje nova uredba Vlade.
Hladan tuš pak doživjeli su prošli tjedan Nijemci jer im je istekla mjera subvencioniranja goriva. Cijene su zbog toga osjetno skočile na trenutni 2,10 euro za litru benzina i 2,18 eura za dizel. Njemački vozači za spremnik benzina od 50 litara moraju izdvojiti čak 230 kuna više nego što košta kod nas.
Naši susjedi Mađari imaju druge probleme. Njihova vlada zamrznula je cijene na oko 1,20 eura za litru goriva, što je osjetno niže nego u Hrvatskoj. Međutim caka je u tome što ta cijena vrijedi samo za Mađare.
S vremenom su iz te sheme 'najjeftinijeg goriva u Europi' prvo ispali kamioni velike tonaže, a onda službena i poslovna vozila. Zbog toga sve više mađarskih poduzetnika, vlasnika autoškoli i kamiondžija, a koji žive blizu granice, toči gorivo u Hrvatskoj.
Uz dobar tečaj konverzije forinte, na spremniku od 70 litara Mađari u Hrvatskoj mogu uštedjeti oko 35 eura. U Mađarskoj cijena goriva za poslovna vozila iznosi 1,85 eura (13,87 kuna), a dizel je među najskupljim u Europi s 2,20 eura (16,5 kuna).
Trenutno se Hrvatima, barem onima blizu granice, jedino isplati potegnuti u Crnu Goru. Na prosječnom rezervoaru goriva od 50 litara mogu uštedjeti oko 50 kuna. Na dizelu je ušteda puno manja, oko 25 kuna.
Dobre vijesti za sve vlasnike vozila dolaze sa svjetskih tržišta, na kojima je cijena nafte prošloga tjedna oštro pala. Cijena barela na londonskom tržištu srozala se za 7,9 posto, na 93,02 dolara, dok je na američkom tržištu barel pojeftinio 6,7 posto, na 86,87 dolara.
Pad cijena ponajviše je posljedica strahovanja trgovaca da će zaoštravanje monetarne politike u zapadnim zemljama izazvati usporavanje rasta gospodarstava, a možda i recesiju.