epidemija vlada

Avioprijevoznici masnim popustima mame putnike, stručnjaci upozoravaju da se rezanjem cijena neće puno postići

28.02.2020 u 14:29

Bionic
Reading

Epidemija koronavirusa proširila se na 50 zemalja svijeta, zaraženih je 83.000, a broj mrtvih premašio je 2800. Posljedice bolesti bit će još veće, diljem svijeta otkazuju se koncerti, poslovni skupovi i sajmovi, broj otkazanih avionskih letova već je viši od 200.000, cijene avionskog goriva pale su na najniže razine u dvije godine, a o turizmu malo tko razmišlja, o čemu najbolje svjedoči golem pad cijena avionskih karata

U nekoliko domaćih booking agencija potvrdili su nam da su se samo ovog tjedna, otkada je u Hrvatskoj registriran prvi slučaj zaraze koronavirusom, cijene avionskih karata za neke destinacije prepolovile i još uvijek padaju.

No koliko god zvučalo atraktivno to da možete kupiti povratnu avionsku kartu za Milano za samo tisuću kuna ili da su karte za Prag s 4300 kuna pojeftinile na 2900 kuna, putnika i dalje nema. Domaći nacionalni prijevoznik Croatia Airlines ovog tjedna ponudio je svim putnicima 20 posto popusta na sve letove i snižene cijene koje vrijede unutar godinu dana, no to nema veze s koronavirusom, već je riječ o isplaniranoj kampanji kojom se trebala popuniti uskršnja predsezona.

Mjere opreza zbog koronavirusa u Zračnoj luci Franjo Tuđman
  • Mjere opreza zbog koronavirusa u Zračnoj luci Franjo Tuđman
  • Mjere opreza zbog koronavirusa u Zračnoj luci Franjo Tuđman
  • Mjere opreza zbog koronavirusa u Zračnoj luci Franjo Tuđman
  • Mjere opreza zbog koronavirusa u Zračnoj luci Franjo Tuđman
  • Mjere opreza zbog koronavirusa u Zračnoj luci Franjo Tuđman
    +6
Mjere opreza zbog koronavirusa u Zračnoj luci Franjo Tuđman Izvor: Pixsell / Autor: Marko Prpic/PIXSELL

Tomislav Fain, predsjednik Udruge putničkih agencija, kaže za tportal kako se cijene aviokarata, smještaja u hotelima i svih ostalih popratnih sadržaja koji se prodaju preko buking agenata formiraju na principu ponude i potražnje.

Kompanijama cijene uglavnom formiraju računala putem unaprijed utvrđenih parametara, zbog čega je ljudski faktor sveden na minimum, kaže nam Fain te navodi svoj primjer:

'Putujem u Berlin idući tjedan, a povratnu avionsku kartu prije šest mjeseci platio sam 1000 kuna. Kolege koji su sličnu kartu htjeli kupiti prošli tjedan platili su je oko 5000 kuna jer potražnja za tom destinacijom ne slabi te i dalje vlada hiperpotražnja zbog velikog turističkog sajma koji se održava u tom gradu.

Ljudi sada ne žele putovati i to se neće promijeniti u izgledno vrijeme jer je sigurnost u ljudskoj prirodi. Unatoč preporukama znanstvenika, ljudi su i dalje u panici i posve je normalno to da pojedinci sada ne bi putovali i da sve dobiju besplatno, dok drugima panika oko koronavirusa uopće ne smeta. No formiranje cijena karata ipak ponajviše ovisi o računalnim parametrima', zaključio je Fain.

Predsjednik Turističkog poslovnog vijeća HGK Franco Palma smatra da rušenje cijena, kako u hotelima, tako ni u prijevozu, neće promijeniti ništa bitno jer je glavni faktor kod putovanja sada sigurnost.

'Smanjivanje cijena nije rješenje ni za hotele ni za ljude koji putuju. Naime svi koji ne žele ići na put zbog straha od koronavirusa neće na njega krenuti bez obzira na cijenu, pa se sada spuštanjem cijena neće ništa postići. Možete se pokušati promovirati nešto nižim cijenama, ali nećete postići ništa jer se traži sigurnost', kaže Palma.

Nešto je drugačija situacija, kaže nam sugovornik, kod ljudi koji putuju zbog posla i koji se puno brže odlučuju na putovanja, no to za Hrvatsku u globalu ne znači ništa jer je zanemariv broj tih putnika u odnosu na turiste.