Dugo očekivani debi Fecebooka na burzi pretvorio se u veliko razočaranje. Dionica najpoznatije društvene mreže u dva dana survala se sa početnih 38 dolara na 31 dolar, izgubivši na vrijednosti 19 posto. U potrazi za krivcima, mediji su na stup srama zakucali jednog od aranžera izdanja, investicijsku banku Morgan Stanley, čiji je analitičar usred 'roadshowa', svojim klijentima odaslao negativne financijske prognoze za Facebook
Čini se da su da su upozorenja analitičara da su projekcije rasta prihoda Facebooka na temelju kojih je formirana početna cijena dionice 38 dolara prilično napuhane, prihvatili i neki od 'insajdera' zaduženih za privlačenje kupaca.
Tako je analitičar Morgan Stanleyja, jednog od glavnih aranžera Facebookov IPO-a Scott Davitt, uoči izlaska Facebooka na burzu smanjio prognoze za drugo tromjesečje i cijelu 2012. Prognoze su revidirane nakon što je Facebook dostavio agenciji za nadzor tržišta kapitala (SEC) dokument u kojem se navode ozbiljni razlozi za oprez.
Između ostalog, u dokumentu se navodi da Facebook ne isključuje mogućnost pada prihoda, jer sve više njihovih korisnika pristupa društvenoj mreži preko mobitela, a oglašavanje preko mobitela ili tableta ima puno manji učinak nego među korisnicima koji se spajaju preko laptopa i kućnih računala.
'Unatoč oštrom padu te dionice posljednjih dana, čini se da još ima onih koji misle da je precijenjena', komentirao je razvoj događaja Michael James, analitičar u banci Wedbush Morgan. Još veći pesimizam izrazio je Dave Rovelli, direktor Canaccord Genuityja, koji je rekao da za dionice Facebooka trenutačno ne vidi dno
Ako se svemu tome pridoda podatak da su financijski rezultati Facebooka u prvom tromjesečju već podbacili (prodaja je u prvom kvartalu pala za šest posto, a profit 32 posto), nije čudno da je euforija za dionicama najraširenije društvene mreže brzo splasnula.
Nakon oštre korekcije, burzovna vrijednost Facebooka spustila se na 66,3 milijarde dolara. Međutim i uz osjetno sniženu cijenu omjer cijene i zarade po dionici (P/E ratio) još uvijek je izrazito visok (55) s obzirom na ozbiljne sumnje u rast zarada u budućnosti.
Analitičari ističu kako su trenutačno puno razumnije vrednovane slične visokotehnološke kompanije poput Amazona, Googlea ili Applea pa 'zaljubljenicima' u Facebook preporučuju da ohlade glave i pričekaju svježije podatke o kretanju prihoda Zuckerbergovog carstva.