U ekskluzivnom intervjuu s direktorom marke Peugeot, Dragutinom Gotalom, otkrivamo ključne planove i ambicije za 2025. godinu. Razgovarali smo o strategijama za osnaživanje tržišnog udjela, novitetima na tržištu, i planovima za proširenje mreže. Ovaj intervju pruža dublji uvid u to kako Peugeot planira osvojiti hrvatske kupce u nadolazećim mjesecima
Na još uvijek relativno svježem startu godine, prvom tromjesečju, možete li podijeliti s nama planove i ambicije za ovu godinu?
Glavna ambicija za marku Peugeot u 2025. godini je osnažiti tržišni udio i svoju poziciju unutar TOP 10 auto brandova na hrvatskom tržištu. S obzirom na strukturu tržišta i podjelu između fizičkih i pravnih osoba već sada smo u prvom tromjesečju pripremili atraktivne ponude za sve. Za fizičke osobe smo pripremili ponudu na putničkim modelima 208 i 2008 gdje smo predstavili bogato opremljene verzije Style po atraktivnim cijenama, na lakim gospodarskim vozilima smo kreirali posebnu ponudu za pravne osobe s naglaskom na odmah dostupna vozila sa zaliha.
Koji su aktualni modeli i noviteti na lokalnom tržištu? Kojim modelima planirate osvojiti hrvatske kupce? Planirate li neke posebne ponude?
Peugeot je predstavljanjem Novog modela 5008 krajem 2024. završio trogodišnji ciklus obnove cijele palete modela. Naši najtraženiji modeli osobnih vozila su i dalje gradski SUV 2008 te Novi 3008. Također, atraktivan je i 208 koji se pokazao kao izvrsno rješenje za urbane sredine i Novi 5008 koji je već od nekoliko stručnih žirija osvojio nagradu obiteljskog automobila 2025. godine. Upravo sada imamo aktualnu posebnu ponudu na modelu 208 Style koji je dostupan odmah po cijeni od 17.990 EUR te na modelu 2008 Style koji je dostupan za 22.990 EUR. Oba modela imaju karakterističan svjetlosni potpis, opremljena su grijanim sjedalima te imaju posljednju generaciju Peugeot i-Cockpita. Također, u ponudi imamo i atraktivne opcije Peugeot financiranja, uz koje stranke dobivaju produljeno jamstvo od 8 godina pri kupnji vozila uz beskamatno financiranje na tri obroka.
Planirate li širenje ovlaštene prodajne mreže?
Peugeot mreža u ovom trenutku se sastoji od 12 prodajno-servisnih lokacija te 7 ovlaštenih servisnih lokacija. Trenutna disperziranost i pokrivenost je u ovom trenutku sasvim dovoljna što pokazuju naša praćenja kvalitete i zadovoljstva stranaka. Pokriveni su svi veći gradovi i sve glavne regije. Prioritet nam je osigurati da naše stranke imaju mogućnost servisirati svoje vozilo ili odabrati novo vozilo u najbližem većem središtu svoje regije. Ukoliko se pokaže potrebnim spremni smo u najkraćem roku odgovoriti i reagirati na zahtjeve tržišta.
Kako je teklo vaše putovanje kroz automobilsku industriju?
Svoj put u automobilskoj industriji započinjem usred najveće prodajne krize 2013. godine.
Kroz svoj životni vijek sam prošao nekoliko respektabilnih marki iz autoindustrije kroz razne odjele, počevši s marketingom i produktnim menadžmentom preko flotne prodaje i prodaje rabljenih vozila pa sve do upravljanja mrežom distributera i prodaje novih vozila. Tako da bih mogao reći da je putovanje bilo jako izazovno i inspirativno, ali prije svega dinamično.
Koliko toga se promijenilo od vaših početaka i kako komentirate smjer kojim ide sama industrija?
Ono što je najzanimljivije kod autoindustrije je upravo njezina dinamičnost i konstantne promjene. Od mojih početaka koji nisu bili toliko davno puno toga se promijenilo. Kreirali su se neki novi segmenti vozila koji su preuzeli dominaciju na tržištu kao što je na primjer B-SUV segment odnosno segment manjih gradskih SUV vozila u kojem je Peugeot 2008 bio jedan od začetnika segmenta. Zatim, promijenio se miks pogonskih motora, gdje je iz dominantno zastupljenih dizelskih motora došlo do tranzicije na benzinske motore te sada polako prelazimo na hibridne i električne. U posljednjih nekoliko godina prisutnost električnih vozila je sve veća, a najveća tranzicija se događa upravo sada kad u Europu dolaze kineski konkurenti kojih ima puno i koji nude konkurentne proizvode. Smjer autoindustrije se vrlo brzo mijenja i ovisi o mnogočemu. Mobilnost je nešto što će uvijek zahtijevati rješenja, a Peugeot se trenutno može pohvaliti u potpunosti obnovljenom gamom modela atraktivnog dizajna te rješenjima za elektromobilnost od manjih gradskih vozila do većih lakih gospodarskih vozila.
Peugeot nastavlja snažno koračati kroz autoindustriju, konstantno prilagođavajući svoju ponudu i strategiju kako bi ostao korak ispred konkurencije. S obnovljenom paletom modela i fokusom na električna i hibridna vozila, Peugeot se usmjerava prema budućnosti koja obećava inovacije i održivost. U narednim godinama, slijedeći svoje ambicije i strateške planove, Peugeot namjerava ne samo ojačati svoju prisutnost na tržištu, već i postaviti nove standarde u industriji.