stjepko šošić za tportal

Direktor u Bluesun Hotels&Resortsu otkriva nam koji se gosti sve više slijevaju na Makarsku rivijeru, ali i koje je tržište posebno buknulo u pandemiji

16.07.2021 u 21:00

Bionic
Reading

Novu sezonu u grupaciji Bluesun Hotels&Resorts (BSH) započeli su početkom svibnja otvorenjem najluksuznijeg hotela Berulia s pet zvjezdica u Brelima na Makarskoj rivijeri. Oporavak rezervacija u ovoj hotelijerskoj grupaciji bilježe od travnja, a trend 'last minutea', kažu, neizbježan je u ovoj situaciji. Odakle im stiže najviše gostiju, ali i što se promijenilo u odnosu na godine prije koronavirusa, u razgovoru za tportal otkriva Stjepko Šošić, direktor upravljanja prihodima Bluesun Hotels&Resortsa

'Prilagodba je ključna riječ za ovu situaciju', opisuje prvu sezonu nakon koronavirusa za tportal Stjepko Šošić, direktor upravljanja prihodima Bluesun Hotels&Resortsa, a koji su krajem ožujka promijenili vlasnika.

Iz ruku dotadašnjeg Jake Andabaka gotovo 70 posto dionica Sunce hotela preuzela je tvrtka Eagle Hills Zagreb Real Estate sa sjedištem u Zagrebu, iza koje stoji Muhamed Ali Rašid Alabar iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE). Riječ je o dijelu Eagle Hills grupe, kojoj su glavna djelatnost ulaganja u nekretnine i njihov razvoj s fokusom na tržišta u razvoju diljem Europe, Bliskog istoka i Afrike, a projektira i razvija objekte mješovite upotrebe, uključujući ugostiteljske, rezidencijalne, trgovačke i zdravstvene, ukupne vrijednosti iznad 50 milijardi eura, objavljeno je tada na Zagrebačkoj burzi.

Sa Stjepkom Šošićem razgovarali smo u hotelu Berulia u Brelima, prvom u lancu koji je otvorio vrata za Praznik rada dočekavši 250 gostiju. Mjesec kasnije otvorena su još četiri hotela u srednjoj Dalmaciji, a s prvim vikendom srpnja i u preostalim destinacijama. Ove godine ranije su započeli sezonu dok su prošle u ovoj hotelijerskoj grupaciji, koja broji 12 hotela s ukupno 2700 soba i kampom, a u kojem raspolažu sa 100 mobilnih kućica, otvorili vrata gostima 10. lipnja. Signal im je to, kažu, za optimizam.

'Srebrni pir'

'Hoteli koje smo otvorili početkom srpnja već u prvom tjednu svog rada dosegnuli su punu popunjenost pa je izvjesno da je pred nama uspješna glavna sezona', istaknuo je Šošić, pohvalivši se time da ove godine u Bluesunu slavi zaposlenički 'srebrni pir'.

Karijeru je započeo upravo u Beruliji u Brelima prije 25 godina kao pomoćni, nakon osam godina postavši glavni recepcionar. Preuzima potom recepciju u hotelu Maestral, također u Brelima. Sektor upravljanja prihodima u BSH-u osniva se prije jednog desetljeća, a nedugo potom na njegovo čelo stiže Šošić.

'Puno je mojih kolega imalo priliku ići stepenicu po stepenicu unutar hotela. Prošao sam i sam cijeli krug i to mi sada dobro dođe radi razumijevanja cjelokupnog procesa', napominje ovaj domicilni stanovnik Brela, sve popularnije destinacije među stranim gostima.

'Prošle godine u kolovozu u Brelima su nam najzastupljeniji gosti bili Ukrajinci. Uočili smo da je velika koncentracija njih iz Lavovske oblasti na granici s Poljskom, odakle nam često dolaze automobilom. Očekivali smo lani i Poljake, Čehe. Do ulaska Hrvatske u EU imali smo velik udio gostiju koji su nam stizali s ruskog tržišta, ali nakon ulaska u EU i uvođenjem viza to je polako palo u drugi plan. Fokus njemačkih turoperatora na Jadran prebačen je 2016. i 2017.', opisao je s kojih im tržišta stiže najveći broj gostiju.

Pandemija i gosti

Šošić ističe da su trenutno najbrojniji oni koji dolaze iz bliskih auto destinacija te da su tržišta poput britanskog, skandinavskog i američkog prisutna u nešto manjem broju jer ovise o normalizaciji avionskog prometa.

Za odmor u hotelima grupacije Bluesun češće se odlučuju stranci dok su lani nešto veći udio činili i domaći gosti zbog različitih mjera prelaska granica.

BlueSun Hotels&Resorts
  • BlueSun Hotels&Resorts
  • BlueSun Hotels&Resorts
  • BlueSun Hotels&Resorts
  • BlueSun Hotels&Resorts
  • BlueSun Hotels&Resorts
    +17
Bluesun Hotels&Resorts Izvor: Licencirane fotografije / Autor: MARKO MIHALJEVIC/Bluesun Hotels&Resorts

'U pred- i postsezoni posebnim akcijama pokušavamo privući i domaće goste. Imamo i dosta ljudi iz bivše države sa stranim putovnicama', ističe, napominjući da pandemija nije puno toga promijenila koliko je ubrzala i završila određene procese koji su već započeli u turizmu, poput kratkoročnijeg planiranja odmora, kao i kraćeg boravka, ali i sve češćeg spajanja nekoliko destinacija, jer više se, kaže, ne traže samo sunce i more, nego gosti žele konzumirati što više ponude.

'I dalje su nam ključni mjeseci kupališni jer su nam obitelji s djecom najzastupljeniji segment, a oni ovise o školskim praznicima. Velik je trud potreban za produženje sezone, ali se ona može postići u sinergiji s lokalnom zajednicom', kaže Šošić, napominjući da se od 2013. godine okreću online i direktnoj komunikaciji s gostima te da je to neizbježan trend.

'Sve veći udio gostiju direktno nam se javlja. Uočavamo tendenciju rasta vlastitih kanala i digitalnog marketinga dok je prije prevladavao buking. Dio gostiju koji se navikao na to ostao je vjeran tome. Buking je usporediv s onim iz 2019., ali je baza manja jer se ljudi ne mogu odlučiti kamo će iduće godine ići na odmor. U ovoj situaciji tako uočavamo trend last minutea', zaključuje Šošić.