VRTIĆ KOJI JE OMOGUĆIO VERIFICIRANJE INOVATIVNIH PROGRAMA:

Dječji vrtić Dobro Drvo kroz inovativne programe učenja osigurava optimalan razvoj djece i to u produljenom radnom vremenu

01.06.2023 u 09:49

Bionic
Reading

„Najbolje mjesto za moje dijete“ – nije li ova rečenica san baš svakog roditelja čije dijete ide u vrtić? Upravo tako vrtić opisuju roditelji čija djeca pohađaju Dječji vrtić Dobro Drvo u Zagrebu, prisutan na dvije lokacije: Stojarskoj cesti i u Parku kneževa

Aktualna tema velikog broja roditelja ovih je dana upravo upis u vrtiće koji u današnje vrijeme nedefiniranog radnog vremena i brz tempo života predstavljaju jedini način da usklade privatni i poslovni život. Toga su bila svjesne i magistre ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, suosnivačice vrtića Dobro drvo, Ana Štefanec i Snježana Punčikar koje su pri osnivanju vrtića upravo zbog toga zatražile produljenje radnog vremena, kako bi njihov kolektiv bio podrška roditeljima u brizi za sigurnost i odgoj djeteta.

„Znati da je naše dijete u dobrim rukama važno je svakom roditelju i zato nam je bilo u cilju najprije osigurati produljeni boravak, a onda to vrijeme i popuniti najboljim mogućim aktivnostima koje osiguravaju uvjete za optimalan razvoj. Zahvaljujući sredstvima Europskog socijalnog fonda (ESF) djeci i njihovim roditeljima svakodnevno su u sklopu produljenog radnog vremena dostupni dramski i sportski program, program terapije igrom i program poticanja senzomotornog razvoja, a na raspolaganju im je i raznovrstan tim stručnjaka koji brine o razvoju svakog djeteta“, poručila je ravnateljica vrtića Ana Štefanec.

Također, djeci je od dodatnih, kraćih programa dostupno i rano učenje njemačkog i engleskog jezika te STEM program kao i program ritmike i plesa.

Poticajno okruženje i programi učenja

Prostor dječjeg vrtića u zagrebačkom Parku kneževa prostire se na 571 m2 unutarnjeg i 710 m2 vanjskog prostora, a predviđen je za tri odgojno-obrazovne skupine djece od kojih svaka skupina ima izlaz na natkrivenu vanjsku terasu i igralište. Koncipiran na taj način, djeci omogućuje slobodu kretanja i mogućnost istraživanja.

„Slobodno dijete koje istražuje i kritički promišlja svoju okolinu istodobno postaje kreativno dijete koje slobodno izražava svoje misli i ideje. U našem svakodnevnom radu kontinuirano istražujemo načine na koje djeca uče i kako se taj proces može dodatno stimulirati i osnažiti, a posebno smo sretni što smo kroz projekt uspjeli verificirati inovativne programe koji utječu na razvoj naprednih vještina u predškolskom obrazovanju koje će ih pratiti kroz cijeli život, izjavila je ravnateljica Štefanec i dodala da su pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja verificirali četiri inovativna programa: dramski, sportski i senzorni program te primjenu terapeutske igre u vrtićkom okruženju.

Dječji vrtić Dobro Drvo
  • Dječji vrtić Dobro Drvo
  • Dječji vrtić Dobro Drvo
  • Dječji vrtić Dobro Drvo
  • Dječji vrtić Dobro Drvo
  • Dječji vrtić Dobro Drvo
    +3
Dječji vrtić Dobro Drvo Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Sportski program unaprjeđuje dječju motoriku i potiče usvajanje zdravih životnih navika, dok se kroz primjenu terapeutske igre, koja je kao medij komunikacije najprimjerenija djetetovom svijetu, načinu razmišljanja i razvojnim mogućnostima, u vrtićkom okruženju predstavlja inovativan način rada s djecom.

Senzorni program omogućuje stimuliranje procesa senzorne integracije kod djece raznim senzornim igrama i aktivnostima kako bi djeca bila spremnija usvajati nova znanja i vještine. Senzorne igre prirodno potiču djecu na otkrivanje znanstvenih procesa, potiču razvoj spoznaje i aktivno-istraživački odnos prema osobinama ponuđenih materijala.

Kroz dramski program djeca grade samopouzdanje, vježbaju metode uživljavanja u različite uloge i usvajaju vještine za kreativno izražavanje, a pritom ih se potiče i da se samostalno izraze na sceni te osmisle vlastite dramske predstave.

Zahvaljujući projektu Europske unije ‘Nastavak unaprjeđenja usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja’ osigurana je i svakodnevna usluga različitih stručnjaka: logopeda, psihologa, pedagoga te je osigurano zapošljavanje kineziologa kako bi se pridonijelo dodatnoj kvaliteti rekreativnih sadržaja i sportskog programa u skladu s preporukama Nacionalne strategije za prava djece u RH koja u svom sadržaju preporuča mjere za smanjenje pretilosti kod djece u ranoj dobi.

„Kvaliteta dječjeg okruženja gradi se i kroz ulaganje u ljudske resurse na način da se kroz edukacijske programe omogući kontinuirano profesionalno usavršavanje za odgajatelje i stručni tim. Dodatno, naše su ustanove opremljene specijaliziranim didaktičkim materijalom koji u potpunosti prate potrebe djece i njihovu igru čine još maštovitijom, a djecu potiču na razvoj interpersonalnih vještina“, zaključila je ravnateljica Štefanec.

Inovativan vrtić kao centar izvrsnosti

Dječji vrtić Dobro Drvo inovativan je ne samo po svom modernom pristupu odgoju djece, nego i po uspješnosti u provođenju EU projekata i aktivnim sudjelovanjem u radu međunarodnih organizacija poput OMEP-a i ESTN-a.

To je prvi vrtić u Hrvatskoj koji je postao dijelom UNESCO Associated School Network-a čiji je glavni cilj razvijati kod djece toleranciju, interkulturalni dijalog, održivi razvoj i kvalitetnu odgojno-obrazovnu praksu, čime se pozicionirao kao centar izvrsnosti u segmentu predškolskog odgoja i obrazovanja.

Upiti za upise zaprimaju se tijekom cijele godine, a više informacija o vrtiću Dobro Drvo nalazi se na poveznici.

Sadržaj je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je financiran u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020. Ukupna vrijednost projekta UP.02.2.2.16.0028 iznosi 4.610.177,22 kuna, od čega Europska unija iz ESF-a financira 85% sredstava. Sadržaj materijala isključiva je odgovornost dječjeg vrtića Dobro Drvo.