Hrvatski Telekom zaključio je prvo tromjesečje 2022. godine u pozitivnom tonu s dobrim poslovnim rezultatima, daljnjim rastom u području osnovnog telekomunikacijskog poslovanja i povećanjem profitabilnosti, pri čemu je zadržan snažan plan ulaganja te osiguran nastavak pozitivnih trendova i snažan poslovni zamah.
U prvom tromjesečju 2022. godine organski prihodi su manji za 0,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, unatoč rastu prihoda od osnovnog telekomunikacijskog poslovanja koji nije do kraja neutralizirao smanjenje u segmentu Sistemskih rješenja, u kojem se nastavljamo fokusirati na profitabilnije projekte.
Organska prilagođena EBITDA-a nakon najmova rasla je za 5,1% na godišnjoj razini, pri čemu je prilagođena EBITDA-a nakon najmova rasla šesto tromjesečje zaredom, što pokazuje nastavak poslovnog zamaha i pozitivnih učinaka transformacije operativnog modela.
Organska neto dobit iznosila je 175 milijuna kuna što predstavlja rast od 237,4% u odnosu na isto razdoblje prošle godine zahvaljujući boljim poslovnim rezultatima i manjoj amortizaciji. Organska ulaganja su iznosila 356 milijuna kuna što predstavlja rast od 7% u istom razdoblju.
Kontinuiranim ulaganjima u optiku i 5G ojačan položaj vodeće mreže i potvrđeno najbolje korisničko iskustvo
Hrvatski Telekom nastavlja sa svojim ulaganjima u kvalitetu mreže, razvoj 5G-a i optičke infrastrukture, što su ključni pokretači nacionalne digitalizacije i razvoja. U skladu s time, ostajemo usredotočeni na izgradnju svoje optičke mreže u cijeloj Hrvatskoj, a pokrivenost FTTH-om dodatno smo povećali za velikih 31% u odnosu na isto razdoblje prošle godinu.
Sa sustavnim ulaganjima i razvojem 5G mreže nastavili smo u prvom tromjesečju, a naglasak smo stavili na maksimalno povećanje pozitivnih učinaka na područjima s najvećim prometom kroz implementaciju 5G-a u radiofrekvencijskom spektru od 3,5 GHz.
Pozitivna iskustva mreže i snažna usmjerenost na korisnike rezultirali su još boljim korisničkim iskustvom u svakom pogledu te je korisničko zadovoljstvo na najvišim razinama u povijesti HT-a.
Najveći otkup dionica u povijesti društva
Naša strategija za alokaciju kapitala jasno pokazuje snažnu usmjerenost na povrate za dioničare i namjeru da kreiramo vrijednost za dioničare.
Glavna skupština potvrdila je 25. travnja 2022. zajednički prijedlog Uprave i Nadzornog odbora za raspodjelu neto dobiti za 2021. godinu. Iznos od 638 milijuna kuna predstavlja omjer isplate dividende u odnosu na ostvarenu dobit Društva od 95,8%.
Budući da smo vidjeli priliku za stvaranje dodatne vrijednosti za dioničare, u prvom tromjesečju 2022. godine proveli smo i najveći otkup dionica u povijesti Društva. Hrvatski Telekom je tako u okviru svojeg važećeg Programa otkupa dionica kupio dodatne 943.423 dionice Društva na Zagrebačkoj burzi. Pritom je Hrvatski Telekom platio ekvivalentnu vrijednost od 173,8 milijuna kuna za stjecanje dionica Društva u izvještajnom tromjesečju, što predstavlja rast od 372% na godišnjoj razini. Ukupni broj kupljenih dionica Društva na dan 31. ožujka 2022. iznosio je 1.270.261, odnosno 1,59% temeljnog kapitala Društva.
Izgledi za 2022.
Gledajući prema 2022., početkom godine cijela se Europa suočila s novim izazovima. Pratimo kretanja i moguće posljedice za poslovanje i zemlju općenito, ali smo i dalje usredotočeni na strategiju i ključne ciljeve na temelju kojih smo strukturirali svoje planove za tekuću godinu. U 2022. godini ciljevi su zadržavanje prihoda na prošlogodišnjoj razini, oko srednje jednoznamenkasto povećanje EBITDA-e nakon najmova i srednje jednoznamenkasto smanjenje kapitalnih ulaganja nakon najmova u odnosu na 2021. U kontekstu potencijalnog regionalnog širenja, nastavljamo pratiti i procjenjivati potencijalne aktivnosti stjecanja i preuzimanja.
Komentar predsjednika Uprave
Osvrćući se na poslovne rezultate za prvo tromjesečje 2022., Kostas Nebis, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma, izjavio je: „Naši dobri rezultati uz rast osnovnog poslovanja, EBITDA-e i profitabilnosti, uz istodobno zadržavanje ulaganja na visokoj razini i poboljšanje korisničkog iskustva potvrđuju da je naša strategija ispravna.
Jasno je i da je 2022. godina donijela nove izazove u cijelom svijetu. Pratimo razvoj događaja i moguće implikacije za poslovanje i zemlju općenito, te ostajemo usredotočeni na provedbu svoje strategije i ostvarenje ključnih ciljeva, ali i spremni na prilagodbe ako to bude potrebno osiguravajući temelje za uspjeh kompanije i u predstojećim godinama.
Kao vodeći ulagatelj u digitalnu infrastrukturu u Hrvatskoj nastavit ćemo ulagati u budući gospodarski i društveni razvoj zemlje u nadi da će poticajno investicijsko okruženje omogućiti da naša ulaganja u digitalizaciju ostvare svoj puni potencijal. Sa svoje ćemo strane učiniti sve što je u našoj moći da te prilike realiziramo za sve – korisnike, zaposlenike, partnere, dioničare.”