VARIJANTA A I B

Dončiću oba modela za monetizaciju autocesta prihvatljiva

27.02.2015 u 14:34

Bionic
Reading

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je u petak u Rijeci da su za monetizaciju autoceste spremne obje alternative, da je model A, davanja u koncesiju, prihvatljiviji jer se njime zatvara i vraća veći dio duga, dok se modelom B omogućava građanima i zaposlenicima da sudjeluju u upravljanju

'Oba modela su zapravo monetizacija javnog duga, prihvatljivi su meni kao resornom ministru, s time da je model A prihvatljiviji jer se vraća i zatvara veći dio duga, dok se modelom B omogućava građanima i zaposlenicima po određenom modelu, kroz popust koji postoji u zakonu, da također sudjeluju u upravljanju, a 51 posto zapravo dajete na tržište', rekao je ministar odgovarajući na pitanje novinara što ako ne dođe do monetizacije autocesta i je li B varijanta prodaja dionica fondovima i građanima.


Hajdaš Dončić je odgovorio da je i B varijanta također monetizacija duga, odnosno da 'su i varijanta A i varijanta B svojevrsne monetizacije javnog duga'.

'Postoji varijanta A koja, vjerujem, donosi nešto više više novca za zatvaranje kreditnih obveza HAC-a i ARZ-a, tu smo uvijek govorili o nekakvih 2,8 do 3 milijarde eura, što je i u dosadašnjem tijeku pregovora, smatram, i ostvarivo. U konačnici i u opciji A i opciji B su ostali hrvatski mirovinski fondovi, dakle ostali su naši novci', kazao je.

Pojašnjavajući mogućnosti ministar je rekao da je monetizacija uz opciju B - model gdje Hrvatske autoceste (HAC) ostaju vlasnik 49 posto tvrtke HAC-ONC-a, a za ostalih 51 posto tvrtke se omogućuje prodaja na tržištu, prije svega građanima Hrvatske, ali i građanima EU, kao i mirovinskim fondovima.

Napomenuo je da se po B modelu dobija upola manje novca, ali se zatvaraju neke kreditne obveze te da je dobro da se novac od buduće dobiti od oko 1,3 milijarde kuna dijeli na buduće dioničare 51 posto, a na HAC 49 posto.

HAC s tih 49 posto, nakon što plati porez na dobit, zapravo može financirati dug koji će ostati i koji će biti veći, ako ne dođe do modela A, rekao je Hajdaš Dončić.