Europska unija u srijedu je najavila da će od 4. srpnja povisiti carine i do 38 posto na uvoz kineskih električnih vozila. EU, naime, tvrdi kineska električna vozila 'znatno profitiraju od nepravednih subvencija' i predstavljaju 'ekonomsku prijetnju' proizvođačima električnih vozila u Europi. Carine za uvoz kineskih električnih automobila sada u EU sada iznose deset posto
EU uvodi carinu od 38,1 posto proizvođačima baterijskih električnih vozila (BEV) koji nisu surađivali u istrazi EU-a koja je započela u listopadu prošle godine. Nižu carinu od 21 posto nametnut će azijskim proizvođačima automobila koji su surađivali u istrazi, ali nisu bili dio 'uzorka'.
Glavni kineski proizvođač BEV-a BYD pogođen je carinom od 17,4 posto, dok je Geely dobio carinu od 20 posto. EU je također nametnuo carinu od 38,1 posto automobilskoj tvrtki SAIC. Sva tri proizvođača bila su uključena u istragu EU-a, koja je još u tijeku, piše CNBC.
Na preliminarnoj osnovi, Europska komisija zaključila je da lanac vrijednosti baterijskih električnih vozila u Kini 'profitira od nepravedne subvencioniranosti' te da je u interesu EU-a nametnuti 'privremene kompenzacijske carine' na uvoz BEV-a iz Kine. 'Dotok subvencioniranih kineskih uvoza po umjetno niskim cijenama predstavlja prijetnju jasno i šteti industriju EU-a', navela je Komisija.
Kineska automobilska tvrtka Nio je na tu odluku izjavila da obećava 'nepokolebljivu' i kontinuiranu posvećenost tržištu električnih vozila. 'Snažno se protivimo korištenju povećanih carina kao strategije za ometanje normalne globalne trgovine električnim vozilima. Ovakav pristup više smeta nego što doprinosi globalnoj zaštiti okoliša, smanjenju emisija i održivom razvoju', navodi se u izjavi tvrtke Nio.