Dok s uzbuđenjem iščekujemo subotnje finale Eurovizije u koje je prošao i hrvatski predstavnik, riječka rock grupa Let 3 s pjesmom 'Mama ŠČ!', Betting.se objavio je zanimljivo istraživanje o zaradi pobjednika na Spotifyu u proteklih 20 godina, a koji nisu osvojili samo eurovizijske pozornice, već i dominirali svijetom streaminga. Rezultati ističu značajne razlike u uspješnosti streaminga i procijenjenim prihodima
Istraživanje uključuje sve pobjednike u proteklih 20 godina, od 2022. do 2003. No 2020. Eurosong nije održan zbog pandemije, što znači da je obuhvaćeno 19 izvođača. Podaci o broju streamova dolaze sa Spotifya i broje se do 26. travnja 2023. Prihod se temelji na procijenjenom rasponu plaćanja Spotifya od 0,003 do 0,005 dolara po streamu.
Na vrhu liste je pobjednik iz 2019. Duncan Laurence iz Nizozemske s pjesmom 'Arcade'. Prikupivši nevjerojatnih 935 milijuna streamova, pjesma je zaradila oko 3,7 milijuna dolara na Spotifyu, osiguravajući mu poziciju ultimativnog prvaka u streamanju među pobjednicima Eurovizije. Pritom je popularnosti pjesme prilično pomogao i TikTok, u čijim je videima upravo pjesma 'Arcade' često korištena, iako većina korisnika, mahom onih iz SAD-a, nije ni znala da je riječ o pobjedniku Eurovizije.
Talijanski rock bend Måneskin slijedi Duncana u stopu svojom pobjedničkom pjesmom 'Zitti e buoni' iz 2021. Njihova energična pjesma probila se do 387 milijuna streamova uz procijenjeni prihod od 1,5 milijuna dolara.
Nordijske zemlje, poznate po svom glazbenom umijeću, nastavljaju sjati nakon Eurovizije. Violinist Alexander Rybak iz Norveške očarao je publiku pjesmom 'Fairytale', prikupivši 267 milijuna streamova i više od milijun dolara procijenjenog prihoda. Šveđanka Loreen, koja se i ove godine natječe za pobjedu pjevajući 'Tattoo', hipnotizirala je prije 11 godina svijet pjesmom 'Euphoria', prikupivši 214 milijuna streamova i procijenjeni prihod od 858.325 dolara.
A karizmatični Måns Zelmerlöw iz Švedske i njegova pjesma 'Heroes' prikupili su 147 milijuna streamova i zaradili više od pola milijuna dolara.
Ostale značajne prijave uključuju Lenin 'Satellite' iz Njemačke, 'Hard Rock Hallelujah' benda Lordi iz Finske i prošlogodišnju pobjedničku pjesmu 'Stefania' ukrajinskog Kalush Orchestra. A iako lani nije pobijedila i osvojila je tek 11. mjesto, pjesma 'Snap' predstavnice Armenije Rose Linn postala je ogroman hit na TikToku, pa tako i na Spotifyu.
Dok iščekujemo finale za pjesmu Eurovizije, pozornica je spremna za još jedan uzbudljiv obračun. Tko će se pojaviti kao sljedeća streaming senzacija? Hoće li švedski pobjednici nastaviti svoju vladavinu ili će novi kandidat ukrasti svu pozornost? Ima li i Let 3 šanse u žestokoj konkurenciji?
Istraživanje koje je proveo Betting.se pruža vrijedan uvid u uspješnost streaminga pobjednika Eurovizije, tj. kapitaliziranje ogromne popularnosti i financijsku dobit stečenu putem Spotifya. Pobjednici Eurovizije streamingom učvršćuju svoje mjesto u glazbenoj povijesti, osvajajući publiku i dominirajući ljestvicama svojim senzacionalnim izvedbama.