uSKORO NA TPORTALU:

Financijski, medijski i digitalni tornado: Jesmo li pripremljeni?

25.09.2023 u 10:58

Bionic
Reading

Addiko banka i tportal organizirali su okrugli stol na temu niske razine financijske, medijske i digitalne pismenosti u Hrvatskoj. Sve tri vrste pismenosti neophodne su za snalaženje u suvremenom svijetu, zbog čega je važno pokrenuti raspravu i osvijestiti važnost konstantne edukacije

Kako bismo naglasili važnost edukacije, otvorili goruće teme i dali odgovor na ključna pitanja, okupili smo stručnjakinje iz domena medijske, financijske i digitalne industrije: profesoricu Marijanu Grbešu Zenzerović s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, Petru Bašić Jantolić, izvršnu direktoricu Razvoja poslovanja s klijentima u Addiko banci, i Nikolinu Pejović, doktorandicu na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu te stručnjakinju za upravljanje ponudom u Hrvatskom Telekomu.

Naše su sugovornice odgovorile na sva pitanja koja se tiču aktualnog dezinformacijskog okruženja u kojem vlada 'njegovo veličanstvo klik', umjetne inteligencije i deep fakea, digitalne ovisnosti, grešaka koje ljudi rade kada je u pitanju njihov novac te jako niske svijesti kada su u pitanju online prevare. Kao velik problem, identificirali smo i loše planiranje osobnih financija, što često dovodi do impulzivnog trošenja.

Cijeli razgovor moći ćete pogledati na tportalu i na tportalovu kanalu na YouTubeu u četvrtak 28. rujna.

  • +8
Okrugli stol o financijskoj pismenosti Izvor: Licencirane fotografije / Autor: tportal

naglasci s rasprave

'Digitalizacija je promijenila sve, trebamo se hitno početi baviti obrazovanjem'

  • Petra Bašić Jantolić: U posljednjih deset godina razvoj digitalne tehnologije promijenio je način funkcioniranja bankarskih usluga i način njihove konzumacije. Jako je bitno financijski se obrazovati na vrijeme, jer nitko od nas nije znao riješiti jednadžbu s jednom nepoznanicom dok nam netko drugi nije objasnio kako se to radi. Tako nam i oko financijskih tema treba edukacija.
  • Marijana Grbeša Zenzerović: Medijska scena je radikalno promijenjena. Paradigma u kojoj smo živjeli potpuno se promijenila, mediji više nisu jedini izvor informacija te su izgubili svoju privilegiranu poziciju i status filtara vijesti. Stvorio se komunikacijski kaos. 
  • Nikolina Pejović: Za stariju populaciju savladavanje digitalnih vještina je jako izazovno. Svega sedam posto ljudi u starijoj dobi ima osnovne digitalne vještine. 
  • Marijana Grbeša Zenzerović: U samom smo vrhu po stopi izbjegavanja vijesti i na samom dnu po stopi povjerenja u medije. Razlog tome je i niska medijska pismenost, a javnost se mora obrazovati o novom okruženju. Zemlje koje rade na tome nisu doživjele pad interesa za vijesti.
  • Petra Bašić Jantolić: Vidimo porast rizika od prevara jer ljudi olako daju svoje osobne podatke i budu pokradeni. Trenutno je to najveći izazov s kojim se suočavamo i na čijem osvještavanju zajednica financijskih institucija već intenzivno djeluje. Drugi najveći izazov u Hrvatskoj je izgradnja kulture štednje, a koja je na niskim razinama zbog ideje da 'nemamo dovoljno novca' za početak štednje. 
  • Nikolina Pejović: Digitalizacija je primarni zadatak svih nas, no opet moramo stvoriti uvjete za uključivanje šire zajednice kako bi se educirale najugroženije skupine. Svatko posebno i opet svi zasebno moramo utjecati na širu zajednicu, educirati starije, usmjeriti mlađe generacije i pridonijeti digitalnoj, medijskoj i financijskoj pismenosti. 

Prilog je nastao u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima te u suradnji s Addiko Bank Hrvatska.