Putnici poslovne klase na međunarodnim letovima Croatia Airlinesa od jučer mogu uživati u raznovrsnom meniju slavonske kuhinje i vinskoj karti kakve nema nijedna druga aviokompanija u Europi. Kao u nekom nacionalnom restoranu, služe se probrana jela, od slavonskog kulena za predjelo do glavnih tanjura s fiš paprikašom, filetima pastrva i janjećim perkeltom
Putnička gastronomska ponuda detaljno je razrađena, sve do izbora deserta od kojih u kompaniji izdvajaju štrudle i okruglice, a tijekom cijelog leta u izboru su vina - Galićeva vrhunska graševina iz 2011. i Krauthakerov vrhunski merlot iz 2009. Obilne obroke putnici počinju i završavaju šljivovicom i likerom od dunje i meda.
Od Hrvoja Ivekovića, voditelja projekta 'Novi koncept usluge', za javnost nazvanog 'Okusi Hrvatske', doznajemo da ni gurmani u ekonomskoj klasi nisu zapostavljeni. Doduše, imaju više vremena za čitanje korporacijskog magazina s reportažama o Hrvatskoj, ali i za svježi sendvič s kulenom ili drugim slavonskim suhomesnatim proizvodima. Također, grickaju kolače i štapiće sa suncokretovim sjemenkama. Od vina mogu probati Galićevu graševinu i Krauthakerov crveni cuvée.
Slavonski meni uobličio je Grgur Bakšić, chéf kluba Gastronomada, a glavni partner je osječki restoran i hotel Waldinger u kojem već nekoliko godina djeluje nacionalni restoran. Kuhar tog restorana glavni je lik promotivnog filma, koji na avionskim ekranima u nekoliko minuta prikazuje Osijek, prirodne znamenitosti okolice i kuhanje fiša. Putnike se tako pokušava usmjeriti na turističko istraživanje raznih krajeva Hrvatske.
Vjernici, vegetarijanci i drugi putnici s posebnim prehrambenim navikama prilikom kupnje karata mogu tražiti pripremu posebnih jela uključujući dječje zahtjeve.
'Ranijom ponudom nismo bili zadovoljni. Bila je preskupa, a nemaštovita. Na ovom projektu čak smo financijski uštedjeli tijekom 2012. godine u odnosu na prethodnu', rekao je Iveković.
Novu ponudu s regionalnim specijalitetima Croatia Airlines pokrenula je prošlog siječnja, a otpočetka u tome svoje prste imaju viđeni stručnjaci. Enolog i vinski kritičar Saša Špiranec odabire vina po regijama, a chéfovi Gastronomada sastavljaju jelovnike.
Projekt je počeo kulinarskom ponudom Istre prije godinu dana, kada je partner bio restoran San Rocco iz Brtonigle, a kuhar Zoran Čobanov. Služila se Matoševićeva malvazija alba i Kozlovićev Othello, a za aperitiv i dižestiv biska i medica iz vinarije Rossi. Dalmacija je predstavljena restoranom Pelegrin iz Šibenika s kuharom Rudolfom Štefanom, vinima babić i pošip od Plenkovića i maraskinom. Zatim, Zagorje i restoran Academia hotela Blue sun kaj iz Marije Bistrice, kada je kuhar bio Tomislav Kožić, a od vina Bolfanov rajnski rizling i Mežnarićev crni pinot.
Regionalni aranžmani trajali su po tri mjeseca, da bi u finišu godine osvanuo praznični meni s jelima iz svih dijelova Hrvatske i vinska retrospektiva, sve do jučerašnjeg tromjesečnog nastavka sa Slavonijom.
Slične akcije ranije su nudile Swiss i Lufthansa, ali od izbijanja recesije, sendviči su sve manji. Okretanjem ploče Croatia Airlines namjerava se pročuti kao kompanija s osebujnom ponudom, objašnjava Iveković.