Tehnološka ideja Flixbusa koju su osmislila trojica njemačkih prijatelja prije tri godine, premrežila je i Hrvatsku. Tome su se priključili i slavonski gradovi iz kojih će se od idućeg tjedna u Flixbusovim prepoznatljivim zelenim autobusima moći zaputiti na preko 900 različitih destinacija u više od 20 europskih zemalja
Koncept Flixbusa u Hrvatskoj podržale su tvrtke partneri Slavonija bus, Vincek, Brioni Pula i Prijevoz Kovačević dok je takvih u Europi preko 280 uz pomoć kojih je ove godine prevezeno 30 milijuna putnika, a do kraja godine računaju na 50 milijuna.
'Kod tvrtki partnera dolazimo do najbolje sinergije njemačke inovativnosti, poznatog međunarodnog brenda i poduzetničkog duha s vrlo jakim regionalnim obiteljskim tvrtkama koje odrađuju posao prijevoza, a s kojima Flixbus radi', objašnjava princip rada Dean Čebohin, direktor razvoja i poslovanja za Srednju i Istočnu Europu Flixbusa.
U ovoj tvrtki koja je iz startupa za tri godine narasla do holdinga koji je prošloga tjedna čak preuzeo i Megabus, drugog najvećeg europskog autoprijevoznika, naglasak stavljaju na mrežno planiranje. Linije koje se uvode pomno su isplanirane kako bi se međusobno povezale.
'Iako se stječe dojam kako govorimo o njemačkoj tvrtki, njihova je samo poslovna ideja, a tvrtka i proizvod su hrvatski, odnosno ljudi koji rade i surađuju s Flixbusom kao i autobusi s kojima se prijevoz obavlja', nastavlja on.
Nakon Njemačke u kojoj su prošle godine postali tržišnim liderom, Flixbus je otvorio podružnice u Milanu i Parizu te linije prema Italiji, Francuskoj i Nizozemskoj kao i unutar zemalja Beneluxa i Skandinavije. Ova je godina određena za širenje poslovanja u Hrvatskoj dok je idući korak umrežavanje regije, odnosno Mađarske, Srbije, Bugarske, Rumunjske
'Cijene karata se kreću od devet eura pa naviše, ovisno o tome koliko ste brzi i koliko unaprijed možete planirati svoje putovanje. Karata se može kupiti online, a sve je fokusirano na QR kodove jer putem aplikacije možete dobiti i informacije o posebnoj ponudi, stanju na cestama, hoćete li kasniti, najbližoj autobusnoj stanici. Za one koji još uvijek vole kupovati kartu osobno, tu su turističke agencije, autobusni kolodvodri i kiosci', tumači Petra Milanović, voditeljica odnosa s javnošću Flixbusa u Hrvatskoj.
Pod ovim brendom u Europi trenutačno vozi preko 1.000 autobusa od čega su samo dva njihova dok su svi ostali tvrtke partneri Flixbusa koje izgrađuju njihov model.
'Stvaramo tržište jer ćemo ponekad ući u dozu rizika i raditi one linije koje nitko neće, a s ciljem da stvorimo dodanu vrijednost, poput investicija i otvaranja radnih mjesta', napominje Čebohin.
Osječanin Ivan Karalić za Flixbus do sada nije čuo. Koncept na kojem rade, sviđa mu se jer će tako od sada imati priliku sjesti u autobus u Osijeku i odvesti se do bilo koje željene destinacije u Europi.
'Omjer cijene i kvalitete je dobar jer je riječ o luksuznom autoprijevozniku za razliku od ovih standardnih, a cijenom su povoljniji. Mislim da nude neke nove trendove u putovanju ljudima, posebice Slavoncima koji moraju gledati na svaku kunu. Stoga je ovo sjajna opcija koju ću koristiti', kaže Ivan.