Povodom otvaranja baze u Zagrebu i najave devet novih linija, Ryanair je u petak organizirao konferenciju za medije na kojoj su sudjelovali Eddie Wilson, Predsjednik Uprave Ryanaira i David Gabelica, član Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb
Ryanair je otvorio bazu u kojoj će biti tri zrakoplova, a ukupna investicija u navedenu bazu iznosi 300 milijuna dolara, pri čemu će se otvoriti 90 novih radnih mjesta.
U ponudi kompanije od ove zime, bit će 60 odlaznih letova na 24 linije. Nakon velike potražnje tijekom ljeta, zimski red letenja pozicionirat će Zagreb kao 'city-break' destinaciju i podržati oporavak turističke industrije.
Od prosinca Ryanair će povezivati Zagreb s 24 međunarodne destinacije, a nove linije su one prema Dublinu, Malagi, Pafosu, Baselu, Eindhovenu, Manchesteru, Solunu, Malti i Napulju.
Na tim će linijama letjeti zrakoplovi tipa A320 i B737-800, kapaciteta od 180 sjedala dva puta tjedno, dok su na liniji prema Dublinu najavljena tri tjedna leta. Karte su već puštene u prodaju, poručeno je.
Direktor Ryanaira Eddie Wilson rekao je kako je oduševljen što otvara bazu u Zagrebu, najavljuje zimski red letenja i u bazu postavlja i treći zrakoplov:
'Ovaj dodatni kapacitet predstavlja ukupnu investiciju od 300 milijuna dolara u Zračnu luku Franjo Tuđman i igrat će važnu ulogu u potpori oporavka turizma u glavnom gradu Hrvatske te će osigurati povezivost tijekom cijele godine'.
'Nakon uvođenja programa cijepljenja, pokretanja digitalnih covid potvrda i ublažavanja ograničenja, putovanja će se znatno oporaviti tijekom ljeta. Svih 27 zemalja EU-a sada izdaje covid potvrde koje nam omogućuju da se krećemo slobodno. Kako bi proslavili, pokrećemo prodaju sjedala po cijenama 19,99 eura ili oko 150 kuna za putovanja do kraja ožujka 2022.', zaključio je.
Član Uprave MZLZ Franjo Tuđman, David Gabelica, rekao je kako možemo biti zadovoljni činjenicom da će u bliskoj budućnosti Zagreb biti povezan s najvećim brojem destinacija u povijesti. 'Očekujemo i značajno povećanja broja putnika i pozicioniranje Zagreba kao najvećeg regionalnog i turističkog odredišta', zaključio je Gabelica.
Osim u Zagrebu, Ryanair ima i bazu u Zadru, gdje su bazirana dva zrakoplova. Wilson je poručio kako je Zagreb odlična destinacija, s velikim parkingom za lakši pristup putnika. Promet u Europi kaže, u idućim godinama može samo pasti, a Zagreb vidi kao novu destinaciju koja može uspjeti i povećati transport putnika.
'Otvaraju se i prilike za stvaranje novih radnih mjesta, i to ćemo podržati. U cijelom poslu nismo primili niti eura državne pomoći, ulažemo svoja sredstva kako bi pobijedili krizu', izjavio je Wilson.
Odgovarajući na pitanje planira li Ryanair povezivati destinacije unutar Hrvatske, primjerice Zagreb-Dubrovnik, Wilson govori: 'Te linije subvencioniraju hrvatski porezni obveznici. Bizarno je da morate plaćati 14 milijuna eura aviokompaniji da prevozi ljude. Ne bismo imali nikakvih problema letjeti unutar Hrvatske bez ikakvih subvencija, to smo napravili i u Irskoj gdje se novac također usmjeravao aviokompanijama.
Upitan za status Hrvatske na ECDC-ovoj karti koja je iz zelene degradirana u narančastu zonu, Wilson kaže kako ljude zanima jesu li cijepljeni ili ne, a ne stanje na raznim kartama.
'U raznim zemljama postoje razni režimi, ali nitko ne želi biti zarobljen u samoizolaciji. Što nas se više procijepi, manje ćemo zamarati takvim pitanjima', poručio je.
Inače, Ryanair u floti ima nešto manje od 600 zrakoplova čime je uvjerljivo najveći zračni prijevoznik u Europi. 'Kroz pet godina imat ćemo i više od 600 aviona, nema razloga da ne nastavimo rasti, nema razloga da ne nastavimo ulagati u Zagreb', zaključio je Wilson.