Prodaja francuskih žestica smanjila se i u prvih pet ovogodišnjih mjeseci, pokazali su podaci proizvođača, signalizirajući nastavak silaznog trenda u uvjetima smanjene kupovne moći potrošača u Francuskoj i svijetu
Lani se obujam izvoza smanjio za 13 posto, na 406 milijuna litara, objavila je udruga Federation Francaise des Spiritueux. Vrijednost izvoza smanjila se za 12 posto, na 4,8 milijardi eura, pokazuju podaci FFS-a.
Prodaja u SAD potonula je čak 36 posto, uz gotovo isti postotni pad prihoda.
Isporuke konjaka smanjile su se za 21 posto. Konjak čini čak 70 posto francuskog izvoza žestica, a odredište čak 19,4 posto isporuka bila je Kina, prema podacima proizvođača.
Prodaja žestica smanjila se i na domaćem tržištu, treću godinu zaredom, ističu u udruzi, navodeći da je u velikim maloprodajnim tvrtkama lani pala za 4,3 posto, na 251 milijun litara. Od 2020. potonula je za 10 posto, napominju.
Konzumacija žestica u francuskom ugostiteljskom sektoru smanjila se za dva posto.
Cijene rastu pa potrošači sve manje izlaze kako bi uštedjeli, objašnjavaju u FFS-u. Jedina je svijetla točka konzumacija modernih spritz napitaka i likera od bazge, sa stopama rasta od 17,2 odnosno 39 posto.
Sektor muku muči s dugoročnim smanjenjem konzumacije u Francuskoj i s inflacijom. Uvriježena je predodžba da Francuzi često piju vino i aperitive, ali ta se navika odavno izgubila, prema padu konzumacije alkohol ih pića za 60 posto u proteklih 60 godina, ističu u udruzi.
Silazni trend nastavljen je i u prvih pet ovogodišnjih mjeseci.
"Prvi mjeseci 2024. ostavljaju još gorči okus budući da se obujam prodaje smanjio oko pet posto u usporedbi s prošlom godinom i predstavlja ubrzanje silaznog trenda", ističu.
Prodaja nekih vrsta žestica koje se koriste u koktelima, poput gina, još se drži, ali prodaja digestiva znatno se smanjila, pa je tako prodano 6,4 posto manje litara viskija i 3,8 posto manje litara ruma, dodaju.
Novi udarac sektoru mogla bi biti kineska istraga o dampingu. Peking je odlučio provjeriti uvoz žestica iz EU-a nakon pritužbi domaćih kompanija da se prodaju po umjetno niskim cijenama.