Švedski modni lanac Hennes & Mauritz (H&M) objavio je u utorak da je osjetno povećao prihode i dobit u prvom tromjesečju zahvaljujući snažnom širenju poslovanja putem većeg broja trgovina i Interneta
U razdoblju do kraja veljače neto dobit povećana je 36 posto, na 3,6 milijardi švedskih kruna (423 milijuna dolara), priopćili su iz švedske kompanije, ističući da su u promatranom razdoblju kolekcije svih njihovih brendova naišle na "dobar odjek" među kupcima.
Prihodi iskazani u lokalnim valutama uvećani su 15 posto. Iskazani u švedskim krunama i bez PDV-a porasli su 25 posto, na 40,2 milijarde kruna.
"Jako smo dobro počeli u 2015. kada su u pitanju prihodi i dobit", konstatirao je u poslovnom izvješću izvršni direktor Karl-Johan Persson, izdvajajući "među razlozima koji su doveli do povećanja tržišnog udjela i do dobre zarade" širenje poslovanja putem većeg broja dućana i preko Interneta.
Kompanija planira u financijskoj godini 2014/2015 otvoriti oko 400 novih trgovina. U prvoj polovini ove godine otvorit će nove trgovine na Tajvanu, u Peruu i Makauu, a u drugoj polovini godine u Južnoj Africi i Indiji. Ovog proljeća otvorit će i internetske trgovine u Portugalu, Poljskoj, Češkoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj i Belgiji, a najesen u Švicarskoj.
Upozoravaju ipak da bi u predstojećem razdoblju njihove rezultate mogla pogoditi kretanja valutnih tečajeva, posebno jak dolar koji će povećati njihove troškove. Budući da plaćaju većinu sirovina u dolarima a velik dio prihoda ostvaruju u eurima, pojedini analitičari pribojavaju se da će jačanje dolara prema euru nagristi njihove marže, napominje BBC.