Iako je prošao vrhunac turističke sezone, turistička industrija može biti itekako zadovoljna najavom posezone, a 'podebljat' će je kongresni turizam i nautika. U prvih osam mjeseci ove godine Hrvatsku je posjetilo 15 milijuna turista te su ostvarili 86,6 milijuna noćenja, a što nas čeka do kraja godine, upitali smo glavne aktere domaće turističke scene
'Najave za rujan i listopad su dobre. Brojke bi mogle biti na razini 2019., možda i bolje. Plus je to što nam ostaju aviolinije za turističke destinacije. Najavljen je i velik broj kongresa, a nakon dvije pandemijske godine vratila su se i školska putovanja', kaže za tportal Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) te očekuje da će po završetku iscrpljujuće turističke sezone na Jadranu domaći gosti krenuti na odmor prema kontinentu.
Smatra to win-win situacijom.
'Domaći će gosti tražiti odmor na kontinentu kada odrade rujan', sažima Fain.
Da nakon uspješne glavne sezone možemo očekivati jednaku posezonu, vjeruje i Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma (HUT). U odgovoru za tportal ističe da to pokazuje trenutno stanje rezervacija u turističkim kompanijama, kao i dalje visoka razina interesa na našim ključnim emitivnim tržištima za popunjavanje preostalih termina u rujnu, listopadu i do kraja godine.
'To se, prije svega, odnosi na goste iz Njemačke, Slovenije i Austrije', ističe Ostojić.
Dodaje i kako, s druge strane, puno toga ovisi o najavljenim kompenzacijskim mjerama Vlade, a koje se odnose na svladavanje izazova cijene energenata te ostalih troškova poslovanja.
'Mjere očekujemo za sve turističke kompanije, neovisno o njihovoj veličini, koje će definirati okvir unutar kojeg će se donositi poslovne odluke o poslovanju objekata u posezoni, ali i u predsezoni iduće godine. Naime, budu li turističke kompanije prisiljene na ranije zatvaranje objekata ove godine i kasnije otvaranje objekata sljedeće godine, posebno veće kompanije koje ostvaruju najznačajnije brojke u posezoni i predsezoni, to će se nažalost negativno odraziti na turistički rezultat, ali i na ukupne gospodarske učinke, što bismo u aktualnoj situaciji neizvjesnosti i očekivanja negativnih trendova trebali izbjeći', kaže čelni čovjek HUT-a.
Ostojić ističe da je, s obzirom na velik udio troškova energije u poslovanju turističkih kompanija, ovo kritičan trenutak za turizam pa je važno donijeti kvalitetne kompenzacijske mjere koje obuhvaćaju cijeli sektor.
'Smatram važnim podsjetiti da smo još u lipnju simulacijom pokazali kako povećane cijene električne energije mogu izbrisati kompletnu dobit sektora smještaja. Uz to, najavljeno je enormno visoko povećanje cijene plina (do deset puta u odnosu na sadašnje cijene). U takvim okolnostima nisu ugroženi samo profitabilnost i investicijski ciklus, već i opstojnost poslovanja', naglašava Ostojić.
Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) za tportal kaže kako posezona 2022. slijedi trend koji je za nama.
'Količina rezervacija trebala bi biti oko razine 2019. godine. Što se tiče destinacija, svi hoteli su još otvoreni tijekom rujna i listopada. Sada postaje aktualan i Zagreb kao i kontinent Hrvatske', kaže Žgomba ističući kako se očekuju gosti sa svih europskih tržišta, ali i onih s azijskih i južnoameričkih kojih nije bilo u predsezoni zbog korone.
U Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) sve snage sada usmjeravaju na posezonu. Direktor Kristjan Staničić najavio je da će provesti niz aktivnosti i kampanja na tržištima Slovenije, Mađarske, Italije i Njemačke za poticanje turističkog prometa. Iz Ministarstva turizma i sporta hvale se rezultatima ovogodišnje sezone. Prema iznesenim podacima, u prvih osam mjeseci Hrvatsku je posjetilo 15 milijuna turista te su ostvarili 86,6 milijuna noćenja, što je više nego lani, i više od 90 posto tog fizičkog prometa iz rekordne 2019., dok je vrijednost fiskaliziranih računa u tom razdoblju premašila onu iz 2019. za 38 posto.
'Pojedine regije i destinacije su premašile rezultate iz pretpandemijskog razdoblja, a sada smo ušli u rujan, za koji su projekcije odlične, posebno u segmentu nautike i poslovnih putovanja', istaknuo je Staničić.