'Glavno oružje u borbi za turiste u ovoj sezoni su niže cijene. Konkurencija je u odnosu na nas jeftinija od 10 do 30 posto. I naši davatelji usluga odmorišnog turizma krenuli su u velike popuste, i do 30 posto, ali pojedini su to učinili prekasno', rekao je Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) na današnjoj konferenciji za novinare
Prema podacima o organiziranom putovanju, najviše su minuse zabilježili hoteli, dok je privatni smještaj na razini prošlogodišnje godine pa čak bilježi i rast prodaje. Glavni razlog tome je što su privatnici, kaže Žgomba, već u ožujku i travnju startali s popustima.
U hotelima se nalazi oko 120.00 kreveta, dok su smještajni kapaciteti privatnog smještaja i tri puta veći, oko 400.000 kreveta. Na osnovu toga u UHPA-i procjenjuju da sezona ipak neće biti toliko katastrofalna koliko se procjenjuje.
'Mnogo gore je izgledalo u veljači i ožujku. To ne znači da je dobro, već samo da ipak nije toliko loše koliko smo očekivali', istaknuo je Žgomba, dodajući da su srpanj i kolovoz ključni turistički mjeseci, na koje otpada 60 posto prometa.
Trend pokazuje da se traži jeftiniji smještaj, izbjegava najskuplji dio sezone i skraćuje se odmor.