Mjere udruženog oglašavanja javnog i privatnog turističkog sektora pokrenute s ciljem pojačavanja promocije hrvatskog turizma na stranim tržištima u 2009. dobro su i na vrijeme pogođene, ocijenio je današnjoj konferenciji za novinare ministar turizma Damir Bajs
Prema Bajsovom mišljenju, na uspjeh mjera oglašavanja pokazuje i više nego očekivani odaziv s oko 600 zahtjeva turističkih tvrtki pristiglih na natječaje Hrvatske turističke zajednice (HTZ) za dodjelu državnih sredstava za to oglašavanje.
Konferencija je održana nakon sjednice Povjerenstva za uskladbu promidžbenih aktivnosti javnog i privatnog sektora za turističku 2009, koje je i priredilo mjere za pojačanu promociju u ovoj godini ne bi li se tako preduhitrili eventualni negativni utjecaji ekonomske krize na turizam.
Osim Ministarstva turizma i HTZ-a članovi Povjerenstva su i predstavnici komora i strukovnih udruga, koji su se također složili s ministrom u ocjeni da su mjere udruženog oglašavanja dobre i provode se početkom godine, što je najvažnije vrijeme za promociju.
Istodobno predstavnici putničkih agencija (UHPA-e i UNPAH-a) od države očekuju i neke druge mjere, poput 'fiskalnih i/ili dodatnih za promociju'
Anđelko Leko ispred Hrvatske udruge hotelijera i restoratera (HUH) ocijenio je pak da mjere udruženog oglašavanja neće biti dovoljne te da će država morati poduzeti još neke mjere za spas sezone
On je jedini na današnjoj konferenciji spomenuo mogućnost ovogodišnjeg pada dolazaka turista i prihoda hotelijera uslijed krize, porasta kamata i teže otplate kredita, ublaživši tu izjavu na kraju da ipak treba biti optimističan.
Država je za mjere udruženog oglašavanja predvidjela ukupno 35,3 milijuna kuna, od kojih je sredinom siječnja za prvu tranšu po natječajima već odobreno 9,7 milijuna kuna za 29 zahtjeva. Potpisivanje ugovora za tu tranšu s tvrtkama, koje trebaju uložiti jednake iznose onima dobivenih od države, sad je u tijeku.
Za kraj ovog tjedna ministar je najavio odobravanje druge tranše tih sredstava (preostalih 25,6 milijuna kuna) za novih oko 600 zahtjeva, ukupne vrijednosti oko 39 milijuna kuna
Time bi se taj posao i dovršio, odnosno do 10. veljače trebala bi biti potpisana većina ugovora i od HTZ-a tvrtkama dostavljen avans od 50 posto ugovorenih sredstava, a ostatak po odrađenom poslu.
Dodao je da postoji mogućnost odgode zatvaranja natječaja za mjeru jačanja avio destinacija, i to ne samo jer je za to na natječaj došlo manje zahtjeva nego ima sredstava, nego i na traženje iz nekih dalmatinskih županija zbog bolje pripreme.