posljedice pandemije

HPB pokrenuo mjere za pomoć građanima i tvrtkama

31.03.2020 u 16:21

Bionic
Reading

Hrvatska poštanska banka je spremna za primjenu mjera olakšavanja otplate financijskih obveza građanima i poslovnim subjektima čiji su prihodi i poslovanje pogođeni pandemijom koronavirusa

Fizičkim osobama koje nisu u mogućnosti redovito podmirivati financijske obveze zbog efekata pandemije koronavirusa, Banka je omogućila: produljenje roka otplate kreditnih zaduženja uz smanjenje mjesečnih anuiteta, zatim moratorij na otplatu glavnice kreditnih zaduženja uz mjesečno podmirivanje kamate, pri čemu se klijentima odobrava adekvatno produljenje ugovorenog roka otplate i moratorij na otplatu ukupnog zaduženja s podmirenjem kamate po isteku

Pravo na realizaciju mjera pomoći mogu ostvariti građani koji kumulativno zadovolje sljedeće kriterije:

Bili su uredni u podmirenju obveza prema Banci na dan 31. prosinca 2019. godine, rade kod poslodavca čije je poslovanje ili ostvarivanje prihoda već pogođeno pandemijom koronavirusa - realiziran je pad prihoda u ožujku 2020. u odnosu na ožujak 2019., rade kod poslodavca čije će poslovanje biti pogođeno pandemijom koronavirusom - očekivani prihodi za 2020., uključujući novonastale okolnosti, su niži od planiranih prihoda za 2020., izgubili su radno mjesto kod poslodavca čije je poslovanje pogođeno pandemijom koronavirusa.

Uvedene su i dodatne mjere pomoći: pa će banka limite po prešutnim prekoračenjima tekućih računa građana zadržati na istim iznosima i onim klijentima kojima bi prekoračenja istekla ili bila ukinuta u naredna tri mjeseca. U naredna tri mjeseca HPB će zaustaviti slanje opomena, a banka će prestati obračunavati zateznu kamatu svim klijentima po kreditima od 1. travnja do 30. lipnja 2020. godine.

Klijenti svoje zahtjeve za mjerama pomoći prvenstveno upućuju putem e-maila mjerepomoci.stanovnistvo@hpb.hr. U slučaju da zahtjev nisu u mogućnosti uputiti e-mailom, klijentima su na raspolaganju djelatnici HPB Kontakt centra na broju 0800 472 472 radnim danom od 8 do 18 sati.

Mole se klijenti da zahtjeve za mjerama pomoći podnose u poslovnicama samo u opravdanim i iznimnim situacijama. Za podnošenje zahtjeva nužno je unaprijed pripremiti inicijalni set podataka: ime i prezime, datum rođenja, OIB, broj kredita za koji se traži neka od mjera pomoći, odabrana mjera pomoći, e-mail adresa i telefon za kontakt.

Poslovni subjekti

Nadalje, neće se provoditi obračun zatezne kamate po kreditno-garantnim i platno-prometnim proizvodima, svim poslovnim subjektima u razdoblju od 1. travnja do 30. lipnja 2020. godine.

Poslovnim subjektima koji nisu u mogućnosti podmirivati financijske obveze zbog efekata pandemije koronavirusa, omogućeno je ugovaranje sljedećih mjera pomoći: moratorij na otplatu ukupnog kreditnog zaduženja, bez podmirivanja glavnice i kamate, na minimalan rok od tri mjeseca od ugovaranja te reprogram kreditnih zaduženja.

Pravo na realizaciju mjera pomoći mogu ostvariti poslovni subjekti koji su bili uredni u podmirenju obveza prema Banci na dan 31. prosinca 2019. godine, poslovanje ili ostvarivanje prihoda već im je pogođeno pandemijom koronavirusa - realiziran je pad prihoda u ožujku 2020. u odnosu na ožujak 2019., poslovanje ili ostvarivanje prihoda biti će im pogođeno pandemijom koronavirusa - očekivani prihodi za 2020., uključujući novonastale okolnosti, su niži od planiranih prihoda za 2020.

Poslovni subjekti službene zahtjeve za mjere pomoći upućuju putem servisa Financijske agencije (Fina) koja je osigurala jednostavan postupak registracije putem svoje internetske stranice na poveznici: https://www.fina.hr/-/poziv-za-podnošenje-inicijalnih-zahtjeva-na-fina- portal-mjere .

Sve zahtjeve klijenata zaprimljene prije stavljanja servisa Fine u funkciju, Banka će uzeti u obradu i klijente će kontaktirati voditelji poslovnog odnosa HPB-a. Danom stavljanja servisa Fine u funkciju, Banka će u obradu uzimati samo one zahtjeve koje klijenti upute putem navedenog servisa. Svi zaprimljeni zahtjevi klijenata bit će obrađeni pravovremeno i u najkraćem mogućem roku.

Također, u suradnji s HBOR-om i HAMAG-BICRO-om pripremaju se nove kreditne linije za osiguranje likvidnosti po povoljnim uvjetima, o čemu će po usvajanju mjera pravovremeno obavijestiti svoje klijente.

I dalje će nastaviti informirati klijente o svim mjerama pomoći koje će pružati u cilju prevladavanja trenutne situacije i doprinosa oporavku hrvatskog gospodarstva te ovim putem poziva svoje klijente da detaljne informacije o mjerama pomoći i načinu realizacije potraže na internetskim stranicama www.hpb.hr.