ISTRAŽIVANJE CB RICHARD ELLISA

Hrvatska zadnja na listi želja europskih trgovaca

14.12.2010 u 13:05

Bionic
Reading

Hrvatska je u istraživanju CB Richard Ellisa posljednja od dvadeset analiziranih zemalja u kojoj najveći europski trgovci planiraju širenje poslovanja u sljedećoj godini. Samo 14 posto tih trgovaca planira ulazak na hrvatsko tržište ili širenje na njemu

Od Hrvatske najvećim su trgovcima zanimljiviji Slovačka, Ukrajina, Turska, Rumunjska, Bugarska, Mađarska, Češka, Rusija, Poljska te sve zemlje zapadne Europe. CB Richard Ellis je istražujući raspoloženje vodećih trgovačkih tvrtki u Europi u

svojoj analizi 'Koliko su aktivni trgovci u EMEA?' zaključio da su im se vratila optimistička očekivanja.

Pod dojmom krize svakako u svojim poslovnim planovima analiziraju različite aspekte svoje poslovne politike te nastoje smanjiti rizike planiranih investicija što je više moguće, navodi CB Richard Ellis te dodaje da je 77 posto trgovaca u potrazi za otvaranjem novih prodajnih prostora. Većina velikih trgovaca planira do kraja iduće godine otvaranje najmanje pet novih trgovina, što je znatno više od planiranja godinu ranije. Onih koji planiraju otvaranje više od 40 novih trgovina je sada 19 posto, a prošle ih je godine bilo 13 posto.

Slično trgovcima razmišljaju i vlasnici lanaca kafića i restorana te restorana s brzom hranom. Međutim, navodi se u izvješću CB Richard Ellisa, izgleda da će se najviše širiti popularni odjevni brendovi. Njih 28 posto planira do kraja iduće godine otvaranje preko 30 novih trgovina. Prošle ih je godine bilo tek 16 posto.

Uz potražnju za novim prostorima trgovci i dalje nastoje smanjivati troškove i rizike poslovanja. Iz svojeg istraživanja CB Richard Ellis zaključuje da trgovci stabiliziraju poslovanje na tržištima na kojima već djeluju te je polovica kod planiranja otvaranja novih trgovina usmjerena na izgrađeno tržište.

Od 38 zemalja regije EMEA trgovci će se u proširenju usmjeriti najviše na 10 nacionalnih tržišta. Njemačka će zadržati njihov prioritet jer ih se 41 posto fokusira na njeno tržište u planovima širenja. Prednost Njemačke je stabilno gospodarstvo te neprisutnost međunarodnih trgovačkih brendova. Domicilni trgovci u Njemačkoj također su u planovima širenja usmjereni na to tržište, njih čak 69 posto.

Iza Njemačke trgovcima je najzanimljivija Poljska te provjerena tržišta Francuske, Španjolske i Velike Britanije. Kod daljnjeg širenja poslovanja trgovaca uz usmjerenost na tržište zapadne Europe primjetno je i njihovo zanimanje za tržišta u razvijanju, odnosno za zemlje srednje i istočne Europe, prije svega za Poljsku, Rusiju i Češku.

41 posto velikih trgovaca zbog zasićenosti tržišta zapadne Europe planira do kraja iduće godine svoje širenje u zemlje srednje Europe. Kod širenja u srednju i istočnu Europu sve više velikih trgovaca želi na tržište ući direktno, a ne preko zastupnika. Za razliku od njih lanci restorana i kafića i dalje svoje planove širenja u srednju i istočnu Europu temelje na zastupnicima.

Online trgovanje ima najveći rast. Polovica ispitanih u istraživanju CB Richard Ellisa planira širenje tog načina prodaje, a trećina znatno širenje tog načina prodaje. Ove su godine svoje online trgovine razvili Hennes & Mauritz, Zara i Ralph Lauren. Postoje različiti udjeli online prodaje od zemlje do zemlje, u Velikoj Britaniji je taj udio sedam posto u ukupnoj trgovini, sličan postotak je i u Njemačkoj, a u zemljama srednje Europe taj je prosjek oko dva posto.

20 zemalja po interesu trgovaca

1.Njemačka 41 posto
2.Poljska 33 posto
3.Francuska 33 posto
4.Španjolska 30 posto
5.Velika Britanija 29 posto
6.Rusija 28 posto
7.Češka 28 posto
8.Italija 27 posto
9.Austrija 27 posto
10. Belgija 25 posto
11. Nizozemska 24 posto
12. Švicarska 23 posto
13. Mađarska 22 posto
14. Bugarska 19 posto
15.Rumunjska 17 posto
16.Turska 16 posto
17.Portugal 16 posto
18.Ukrajina 16 posto
19.Slovačka 15 posto
20.Hrvatska 14 posto