Warren Buffet je u jeku financijske krize 2008. godine uložio 230 milijuna dolara u tada nepoznatog kineskog proizvođača baterija i automobila. Danas je riječ o jednoj od najvećih kompanija u tom segmentu na svijetu, a riječ je o kineskom BYD-u
Jedan od najpoznatijih svjetskih investitora, američki multimilijarder Warren Buffet često je savjetovao ljudima da nikad ne ulažu 'u posao koji ne razumiju'. On sam, nije pobornik suvremenih tehnoloških rješenja, ali je svejedno na početku svjetske financijske krize 2008. godine odlučio uložiti u tada nepoznatu kinesku tvrtku BYD.
BYD (što je kratica od 'Build Your Dreams ili 'izgradi svoje snove'), nedavno se prometnuo u najvećeg globalnog proizvođača električnih automobila i baterija na svijetu, prestigavši Teslu Elona Muska.
Buffetova tvrtka Berkshire Hathaway je prije 17 godina za 230 milijuna dolara kupila 10 posto udjela u BYD-u temeljem savjeta njegova dugogodišnjeg partnera, sad već pokojnog Charlieja Mungera, kojeg je, pak, oduševio osnivač BYD-a, Wang Chuan-Fu.
'Ovaj tip je kombinacija Thomasa Edisona i Jacka Welcha – nešto poput Edisona u rješavanju tehničkih problema i nešto poput Welcha u ostvarivanju onoga što treba učiniti. Nikada nisam vidio ništa slično', rekao je Munger za Fortune prije svoje smrti 2023. godine, prenosi Poslovni dnevnik.
Realizacija ogromne dobiti
Buffeta je, pak, oduševilo to što je Fu odbio prodati 25 posto udjela BYD-a, koji se proizvodnjom baterija u tom trenutku bavio tek 13 godina, a proizvodnjom automobila svega pet, piše Yahoo Finance. No, pretekli su konkurenciju zapošljavanjem velikog broja ljudi na jednostavnim poslovima i prodavanjem plug-in hibrida kad su oni bili nepoznat pojam.
No, Buffetovo ulaganje pokazalo se itekako važnim tvrtci koja je u svega pet godina postala najveći proizvođač baterija za mobitele. Dolari su stigli u trenutku kad je njihov automobil postao najprodavaniji Kini. Otada do lipnja 2022. godine dionice BYD-a su rasle i dosegle vrijednost 41 puta veću od početne cijene koju je Berkshire Hathaway platio.
No, otada je Buffetova tvrtka počela postupno prodavati udjele u BYD-u. Do polovice prošle godine preostalo im je samo sedam posto udjela, a posljednja im je prodaja 1,3 milijuna dionica donijela gotovo 40 milijuna dolara. Razlozi prodaje nisu objavljeni, ali se pretpostavlja da se tiču trgovinskog rata Kine i SAD-a, a naročito carina te realizacije ogromne dobiti.
Inače, BYD je nakratko pretekao Teslu u prodaji električnih vozila, a od srijede je prisutan i na hrvatskom tržištu.