Hrvatski menadžeri, pritisnuti krizom, i dalje su natprosječno fokusirani na rezanje troškova, strože upravljanje likvidnošću te rizicima, dok ih samo 34 posto planira ozbiljnije pozabaviti se novim poslovnim modelima, što je daleko najmanji postotak u Europi, pokazalo je najnovije istraživanje analitičara kuće Roland Berger
Hrvatskim menadžerima ponestaje samopouzdanja u borbi s krizom, u usporedbi s kolegama u regiji i Europi. Čak svaki peti strahuje kako su mu konkurenti znatno bolje pripremljeni za moguće pogoršanje situacije, dok ih manje od polovice vjeruje da bi se s još dubljom krizom nosili lakše od svojih izravnih tržišnih takmaca.
Vrhunac krize domaći menadžeri očekuju krajem godine, a najviše strahuju od rastuće nezaposlenosti i pada potrošnje u kućanstvima, po čemu su pri vrhu u Europi. Ujedno, prijetnja nelikvidnosti domaćih tvrtki dosegla je dosad najvišu razinu, 22 posto menadžera misli da je likvidnost kritična, što je najviše zabilježen postotak otkako se provodi istraživanje.
Predanost menadžmenta restrukturiranju, kao i brzina implementacije smatraju se ključnim čimbenicima uspjeha, dok su komunikacija ciljeva i napretka projekta od veće važnosti u Hrvatskoj nego u drugim europskim zemljama.
'Hrvatske tvrtke u krizi se znatno manje od svojih regionalnih konkurenata okreću strategijama prilagođavanja poslovnih modela, a drže se svojih tradicionalnih, regionalnih i zapadnoeuropskih tržišta. Na slabu međunarodnu prisutnost domaćih tvrtki ukazuje i činjenica da menadžeri ne planiraju gotovo nikakav rast na rastućim tržištima Azije, Latinske Amerike te na Bliskom istoku, što zabrinjava jer bez izlaska na nova tržišta i regije potencijalni oporavak teško je ostvariv', naglasio je prilikom predstavljanja studije dr. Vladimir Preveden, izvršni partner Rolanda Bergera.
Prema studiji, kriza je u Hrvatskoj najviše pogodila sektor građevinarstva i auto industriju te njene dobavljače. Kao glavnu prepreku oporavku i rastu, menadžeri hrvatskih kompanija vide u nedostatku spremnosti na rizik, manjku kvalificirane radne snage, dok se neadekvatne mogućnosti financiranja nalaze na trećem mjestu i bilježe rast u odnosu na prošlu godinu.
'Kada je riječ o financiranju, čak 82 posto menadžera u Hrvatskoj strahuje od ponovne kreditne krize, što je znatno više od europskog prosjeka. Istraživanje je pokazalo da se u krizi domaće tvrtke usredotočuju na sposobnost financiranja vlastitim sredstvima, unaprijeđenu naplatu potraživanja uz optimizaciju rokova plaćanja. Hrvatski menadžeri planiraju promjene u financiranju dugovanja primarno kroz produženje ili širenje postojećih kreditnih linija, a samo 16 posto njih razmotrilo bi plasiranje tradicionalnih obveznica', zaključila je Dejana Dojčinović Drilo, starija konzultantica u zagrebačkom uredu Rolanda Bergera.
Istraživanje o trendovima u restrukturiranju konzultantske kuće Roland Berger provodi se osmu godinu zaredom u Europi i sedmu u Hrvatskoj. Ove je godine uključilo pet tisuća tvrtki iz cijele Europe te 80 hrvatskih tvrtki različitih veličina iz 11 industrijskih grana.