U utorak je održan zadnji Open Day za stipendijski natječaj e-Leadership MBA programa Visokog učilišta Algebre. Partner natječaja je Hrvatski Telekom (HT), u čijem je Business Showroomu, smještenom u sjedištu kompanije u Zagrebu, prezentiran Algebrin MBA program. Uz to je predstavljen HT-ov projekt pametnih gradova, u sklopu kojeg će sudionici natječaja morati ponuditi konkretne ideje i rješenja
Najboljih tridesetak ući će u dvogodišnji program, od kojih će njih šestero podijeliti stipendijski fond čija je ukupna vrijednost 700.000 kuna.
Prijave za natječaj otvorene su do 1. listopada 2017., a organizatori očekuju da će se na njega javiti više stotina zainteresiranih.
Potvrda atraktivnosti ovogodišnjeg e-Leadership MBA programa bila je i dobro popunjena prostorija HT-ovog Business Showrooma u utorak. I to usprkos lošem vremenu i kiši te predvečernjem terminu predavanja.
Okupljenima je prvo Ivana Conjar, voditeljica MBA poslovanja u Algebri, ukratko objasnila uvjete natječaja, da bi im se zatim obratio Goran Radman, prodekan za međunarodnu suradnju i voditelj e-Leadership MBA studija.
Ustvrdio je kako se Algebrin MBA program značajno razlikuje od ostalih u Hrvatskoj i Europi.
'Uvjereni smo da više nema mjesta za monotipnu edukaciju. U svom programu nudimo usvajanje tri važne kompetencije. Kompetencije u poslovanju, tehnologiji i vođenju modernih, nehijerarhično organiziranih sustava. Te tri kompetencije u narednim godinama će tražiti svaki ozbiljan poslodavac. U Europi su svega četiri MBA programa, od kojih je jedan Algebrin, koji pod sponzorstvom Europske unije nudi tu objedinjenu kompetencijsku situaciju', rekao je Radman.
Što je Hrvatski Telekom motiviralo za suradnju s Algebrom, objasnio je Marijo Volarević, direktor Centra za inovacije i razvoj poslovanja HT-a. U svom je izlaganju naznačio kako bi to partnerstvo moglo biti višegodišnje i to ne samo s e-Leadership MBA programom, već i ostalim studijima u Algebri, vezanim za računarstvo i digitalnu ekonomiju.
'Najveći problem u digitalnoj transformaciji društva je nedostatak lidera. Potrebni su nam ljudi koji će osmisliti poslovne procese, način življenja i razvoj pametnih gradova. Trebaju nam ljudi koji će dati kvalitetne odgovore kako bi se naše investicije i tehnologija isplatile, imale svrhu i poboljšale kvalitetu življenja', poručio je Volarević.
Kao velike izazove u osmišljavanju novih poslovnih ideja istaknuo je slučajeve ukidanja naknada za roaming i eksplozivan rast podatkovnog prometa na mobitelima.
'Ukidanjem roaminga država je izgubila velik porezni priljev. Jedinstveno digitalno tržište donijelo je velike prednosti, ali se taj prihod treba nadoknaditi. Istovremeno, ove turističke sezone zabilježili smo rast podatkovnog prometa od čak četiri puta u godinu dana. Sljedeće godine to će biti sedam puta. Potrebne su nam poslovne ideje koje bi iskoristile taj trend. Tražimo digitalne lidere koji će za sebe i društvo osmišljavati jasan put razvoja. Tražimo konkretna rješenja koja ćemo implementirati u stvaran život', naglasio je Volarević.
Koja su to dosadašnja konkretna rješenja u razvoju pametnih gradova, prezentirao je Igor Cerinski, voditelj projekta Smart City u HT-u.
Hrvatski Telekom je lider na domaćem tržištu punionica električnih automobila. Riječ je o otvorenom ekosustavu koji povezuje infrastrukturu e-punionica, električna vozila i korisnike u stvarnom vremenu ili usluge pametnog parkinga.
Sve je češća implementacija pametnog sustava za gospodarenje otpadom, koji optimizira rute za prikupljanje otpada i omogućava pošteniju naplatu prema volumenu, a u Zadru je pokrenut pilot-projekt pametnih telefonskih govornica s novim digitalnim uslugama.
Dio pametne infrastrukture su i pametna klupa te sustav za mjerenje kakvoće zraka.
'Temeljne tri koristi od razvoja pametnih gradova su veća kvaliteta života, uštede energije i novi prihodi', zaključio je Cerinski.