Hrvatski Telekom (HT), vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj, objavio je u četvrtak nerevidirane konsolidirane rezultate za prva tri mjeseca ove godine. U prvom kvartalu HT je ostvario rast ključnih financijskih pokazatelja – EBITDA-e, neto dobiti i investicija, ističe se iz kompanije u izvješću objavljenim na Zagrebačkoj burzi
EBITDA prije jednokratnih stavki u prvom kvartalu 2018. godine povećana je za 11 milijuna kuna, odnosno 1,6 posto, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine i iznosi 684 milijuna kuna. EBITDA marža iznosi 38,1 posto te je povećana za jedan postotni poen.
Porastu profitabilnosti doprinosi i Crnogorski Telekom koji je ostvario EBITDA u iznosu od 50 milijuna kuna, a veća je za pet milijuna kuna od EBITDA-e ostvarene u prvom kvartalu 2017. godine.
Bez učinka Crnogorskog Telekoma, HT Grupa u Hrvatskoj ostvarila je za 0,9 posto veću EBITDA u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, u iznosu od 634 milijuna kuna i s EBITDA maržom od 38,3 posto.
U odnosu na prvi kvartal 2017. godine, neto dobit povećana je za 18 milijuna kuna, odnosno 11,8 posto, i iznosi 166 milijuna kuna.
Crnogorski Telekom doprinosi s tri milijuna kuna većim ostvarenjem neto dobiti nego u prvom kvartalu 2017. Bez učinka Crnogorskog Telekoma, ostvarena neto dobit HT Grupe u Hrvatskoj iznosi 160 milijuna kuna i veća je za 10,1 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Ukupni konsolidirani prihodi u prva tri mjeseca 2018. ostvareni su u iznosu od 1.798 milijuna kuna, što je za 1,1 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani.
Nastavljaju se ulaganja u razvoj infrastrukture, naprednu tehnologiju i inovativne usluge
Realizacija kapitalnih ulaganja povećana je za 21 posto u odnosu na prvi kvartal 2017. i iznosi 442 milijuna kuna, uključujući doprinos Crnogorskog Telekoma. Bez učinka Crnogorskog Telekoma kapitalna ulaganja HT Grupe u Hrvatskoj povećana su za 13,8 posto i iznose 392 milijuna kuna.
Pristupnom mrežom nove generacije (NGA) pokriveno je 58,1 posto kućanstava dok je optička pristupna mreža dostupna za 380 tisuća kućanstava.
U mobilnoj mreži ulaganjima je osigurana unutarnja pokrivenost stanovništva 4G mrežom od 76,2 posto, dok je pokrivenost u vanjskom okruženju dosegla 98,3 posto. Nastavljena je implementacija velike brzine 4G mreže od 350 Mbit/s pri preuzimanju.
U prvom kvartalu 2018. godine započeo je veliki investicijski program dodatne modernizacije mobilne mreže radi povećanja kapaciteta za rast podatkovnog prometa i poboljšanja korisničkog iskustva još bržim pristupom internetu te stvaranjem temelja za uvođenje 5G tehnologije.
U ožujku 2018. godine u komercijalnu ponudu uveden je najbrži internet u Hrvatskoj, simetrične downlink i uplink brzine od 1 Gbit/s. Riječ je o novom tehnološkom konceptu, tzv. TeraStream, gdje korisnik dobiva dediciranu optičku nit. Omogućena je i TV usluga s 4k sadržajem. Usluga je trenutačno dostupna privatnim korisnicima te obuhvaća oko 20 tisuća kućanstava u dijelovima Zagreba, Splita i Karlovca.
'Jedinstveni koncept usluga na telekomunikacijskom tržištu Magenta 1, koji je obilježio drugu godišnjicu postojanja, koristi više od 134 tisuće kućanstava, a njihov broj je u kontinuiranom porastu. Porast baze TV korisnika od 1,7 posto potvrđuje da Hrvatski Telekom prepoznaje potrebe korisnika kojima smo zamjenom TV platforme omogućili iskustvo gledanja televizije budućnosti', ističe se u priopćenju.
U 2018. godini fokus na rast, novo digitalno iskustvo i širenje poslovanja
Komentirajući poslovne rezultate ostvarene u prvom kvartalu 2018. godine, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma Davor Tomašković istaknuo je:
'Hrvatski Telekom je u prvom kvartalu 2018. godine nastavio s povećanjem ključnih financijskih pokazatelja. Bilježimo povećanje EBITDA-e, neto dobiti i kapitalnih ulaganja, s kojima nastavljamo i dalje. Fokus je na investicijama u infrastrukturu, čime stvaramo temelje za uvođenje 5G tehnologije. U ožujku smo među prvim operatorima u Europi uveli uslugu pristupa internetu temeljenu na naprednom tehnološkom konceptu TeraStream, koji omogućuje postizanje brzina do 1Gbit/s. Prvi kvartal 2018. obilježio je i drugi rođendan Magente 1, jedinstvene usluge na tržištu koja objedinjuje pogodnosti internetske, mobilne i TV ponude te sam iznimno ponosan što su korisnici prepoznali sve prednosti ove ponude i što njihov broj kontinuirano raste. Usmjereni smo na daljnji rast i zadržavanje tehnološke superiornosti zahvaljujući najboljoj mreži, najboljoj ponudi TV sadržaja te naprednim i inovativnim uslugama koje nudimo, što je preduvjet za najbolje korisničko iskustvo i premium poziciju na tržištu.'