Ekonomija doživljaja i njezin utjecaj na gospodarski rast i razvoj s primjerima dobre prakse iz Velike Britanije i Hrvatske bit će glavna tema Hrvatsko-britanskog foruma, koji će 2. ožujka u Zagrebu okupiti brojne stručnjake iz obje zemlje, najavili su iz britanskog veleposlanstva u RH
Forum će se održati u zagrebačkom hotelu Esplanade u organizaciji britanskog Veleposlanstva u RH i britanskog Ministarstva međunarodne trgovine (Department of International Trade – DIT), u partnerstvu s Ministarstvom turizma RH, Hrvatskom gospodarskom komorom (HGK), Britanskim poslovnim centrom u Hrvatskoj i tvrtkom Filipović poslovno savjetovanje. Forum će otvoriti britanski veleposlanik u Hrvatskoj Andrew Dalgleish i ministar turizma Gari Cappelli.
"Zadovoljstvo mi je što mogu najaviti forum pod nazivom 'Ekonomija doživljaja u službi gospodarskog rasta i razvoja' koji će otvoriti hrvatski ministar turizma gospodin Gari Cappelli, tim više što je Hrvatska omiljena destinacija britanskih turista. Prošle godine njihov se broj u Hrvatskoj povećao za 20 posto i u uzlaznom je trendu", istaknuo je Dalgleish ocjenjujući Hrvatsku 'zemljom velikih mogućnosti, koja je Britancima zanimljiva i kao destinacija za poslovnu suradnju, gdje brojne mogućnosti vidimo upravo u području ekonomije doživljaja i kreativnih industrija'.
Smatra i da su kreativnost i inovativnost zajedničke Velikoj Britaniji i Hrvatskoj te da su to i sastavni dijelovi kreiranja doživljaja koji stvara dodanu vrijednost turističkoj destinaciji, kreativnom proizvodu i usluzi.
'Ekonomija doživljaja povezuje poduzetništvo, inovacije, tehnologiju i kreativnost i upravo u tim područjima Hrvatska i Velika Britanija mogu ostvariti dugoročnu i kontinuiranu suradnju. Ovaj gospodarski forum još je jedna potvrda odličnih bilateralnih odnosa naše dvije zemlje', poručio je britanski veleposlanik u Hrvatskoj uoči tog foruma.
Program foruma, kako navode iz veleposlanstva, sastavljen je od niza zanimljivih tema, pa će tako na dva panela premijerno predstaviti istraživanje na području ekonomije doživljaja 'Naočigled skriveno-novo tržište doživljaja' (sa Sveučilišta u Lancasteru) te primjere ekonomije doživljaja u Velikoj Britaniji o čemu će govoriti predstavnici londonskih The Petersham Group i MET Studija.
Na nekoliko panela bit će riječi o kreativnom stvaranju doživljaja na izvornim lokacijama s primjerima iz Hrvatske (Šibenik, Zagreb Advent, Rijeka 2020-Europska prijestolnica kulture), o ulozi privatnog sektora u realizaciji uspješnih projekata ekonomije doživljaja, a predviđeni su i B2B susreti britanskih i hrvatskih tvrtki, predstavnika nadležnih ministarstava, gradova, županija, turističkih zajednica, stručnjaka iz turističke i kreativne industrije te ostalih zainteresiranih stručnjaka i poslovnih ljudi.
'Forum će pokušati pridonijeti raspravi o tome što su događaji koji se pamte i kako promišljati o sustavnom oblikovanju događaja koji trajno ostaju zabilježeni u pamćenju sudionika, o preobrazbi postojećih turističkih lokacija u vrhunske destinacije te kako ekonomija doživljaja može doprinijeti gospodarskom rastu na lokalnoj i nacionalnoj razini', najavljuju iz britanskog veleposlanstva iz kojeg vjeruju da će forum nadahnuti te biti poslovna platforma za iskorištavanje potencijala koje pruža ekonomija doživljaja.
U tom smislu ističu da Hrvatska sa svojom prirodnom i kulturnom baštinom, bogatom povijesti i tradicijom, te izvrstan zemljopisni položaj ima mogućnost postati svjetski poznata turistička destinacija, koja pruža dodatne sadržaje i usluge - doživljaje. Napominju i da je ekonomija doživljaja noviji koncept, koji se fokusira na potrošače koji traže više od samog proizvoda i usluga, odnosno doživljaj koji će mu taj proizvod ili usluga donijeti.