COMBIS KONFERENCIJA

HT i Combis planiraju širenje u regiji

13.09.2012 u 15:20

Bionic
Reading

Nadolazeće tehnološke inovacije premostit će jaz između stvarnog i digitalnog svijeta kao nikad dosad, a tehnologija će postati sve značajniji čimbenik u poslovanju i jedan od ključnih izvora dugoročne ekonomske vrijednosti, glavne su poruke uvodnog dijela Combis konferencije kojoj je ove godine krovna tema 'Vizija. Budućnost. Tehnologija.'

'Danas se događaju trendovi za koji su nam se samo prije nekoliko godina činili kao znanstvena fantastika', ustvrdio je Ivan Vidaković, direktor Microsofta Hrvatska, ističući da ga, unatoč dugogodišnjem iskustvu, brzina promjena u svijetu tehnologije uvijek iznenadi.

Prema Vidakoviću, u budućnosti ćemo biti okruženi s još više ekrana koji će nam prenositi podatke u formatu u kojem budemo željeli. 'Već danas naočale mogu projicirati sliku, a u budućnosti će to moći činiti i leće', spomenuo je Vidaković, najavljujući skori izlazak Windowsa 8 koji će omogućiti pretraživanje dodirom i glasom.

Svi sudionici istaknuli su kako je tehnologija postala sve zastupljenija u poslovanju, odnosno, postala je neizostavan faktor u razvoju i unapređenju proizvoda i usluga. Gotovo da ne postoji nijedan novi proizvod ili usluga koji nema svog čvrstog temelja u ICT-u. Od financijskih institucija i plaćanja internetskim ili mobilnim bankarstvom, preko telekomunikacija i cloud computinga, pa sve do trgovine i internetskih prodavaonica.

'ICT tehnologija ušla je i u sfere u kojima prije nije bila potrebna poput medicine, edukacije, poljoprivrede', rekao je predsjednik uprave Combisa Ivan Gabrić, ističući da također sve više nestaje granica između tehnologija koje koristimo kod kuće i onih koje koristimo na poslu.

Irena Jolić Šimović, članica uprave Hrvatskog Telekoma, govorila je o korisničkom pristupu i mogućnostima rasta u recesijskom okruženju.

'Trebamo od novih ideja vidjeti što korisniku nosi rast i što je korisno za zajednicu', rekla je Jolić Šimović, ističući kao bitan činitelj otvorenost prema promjenama. 'Pitanje je kako biti uspješan. Poslujemo na tržištu u kojem nema rasta, nema investicija i nema sluha za inovaciju. U takvim okolnostima postoji opasnost da se prepustimo iščekivanju i upadnemo u apatiju', upozorila je Jolić Šimović.

Unatoč nepovoljnom okruženju, Hrvatski Telekom je u suradnji s Combisom razvio niz novih usluga poput onih vezanih uz cloud (računarstvo u oblaku), e-knjige i mobilnog plaćanja preko NFC tehnologije. 'Lider smo na hrvatskom tržištu u telekom uslugama i u ICT uslugama zajedno s Combisom i imamo želju širiti se u regiji', najavila je Jolić Šimović.

214195,186256,211405,205235
Krešo Perica
iz IBM-a Hrvatska predstavio je istraživanje o dugoročnim izvorima ekonomske vrijednosti za kompanije u kojem su sudjelovali izvršni direktori iz 64 zemlje.

Rezultati su pokazali da je tehnologija postala najznačajniji vanjski faktor koji utječe na poslovanje, dok su ključni unutarnji izvori ekonomske vrijednosti ljudski kapital, inovacije proizvoda i usluga te odnosi s korisnicima. Istraživanje je pokazalo i da su uspješne kompanije dvostruko bolje u izvlačenju korisnih informacija od podataka o korisnicima.

U plenarnom predavanju 'Vizija. Budućnost. Tehnologija.' sudjelovali su i predstavnici tvrtki Hewlett-Packard, Netapp i Palo Alto.