HUP-Udruga poslodavaca u obrazovanju pokrenula je sredinom rujna projekt besplatnih edukacija za sve članove HUP-a i njihove zaposlenike. U sklopu projekta bit će organizirano više od 50 edukativnih radionica diljem Hrvatske čija je ukupna vrijednost oko 150.000 eura, a vodit će ih obrazovne ustanove i tvrtke koje su članice HUP- a
Projekt se odvija u sklopu Europske godine vještina, s ciljem promocije znanja kao ključnog resursa za unaprjeđenje gospodarskog okruženja u Hrvatskoj.
Europska godina vještina nastoji potaknuti i ubrzati postizanje socijalnih ciljeva Europske unije do 2030. prema kojima bi se najmanje 60 posto odraslih svake godine trebalo osposobljavati i najmanje 78 posto biti zaposleno. Ta će inicijativa pridonijeti i postizanju ciljeva Digitalnog kompasa do 2030. od najmanje 80 posto odraslih osoba s osnovnim digitalnim vještinama u EU-u i 20 milijuna zaposlenih stručnjaka za informacijsko-komunikacijske tehnologije.
'Disbalans u potražnji i ponudi na tržištu rada svake je godine sve više izražen. Trenutno više od tri četvrtine poduzeća u Europskoj uniji ima poteškoće u pronalaženju radnika s potrebnim vještinama, a samo 37 posto odraslih redovito pohađa osposobljavanje. Upravo smo zato stvorili platformu koja će potaknuti razmjenu iskustava, umrežavanje te kontinuirano učenje i razvoj vještina. Ne smijemo zanemariti činjenicu da je obrazovanje ključni faktor u razvoju ljudskih resursa, a posljedično i pokretač cjelokupnog gospodarstva', izjavila je Jasminka Martinović direktorica HUP-Udruge poslodavaca u obrazovanju.
Europska komisija je ove godine izašla s podatkom da svaka treća osoba koja radi u Europi ne posjeduje bazične digitalne vještine, što je poprilično alarmantno s obzirom na to da živimo u društvu gdje internet utječe na skoro svaki aspekt poslovnog i privatnog života. Kako bi se spomenuta statistika promijenila na bolje, polaznici će u sklopu edukativnih radionica imati priliku naučiti više o radu s alatima umjetne inteligencije, kibernetičkoj sigurnosti, blokchain tehnologiji te digitalnom marketingu, sve s ciljem da postanu kompetitivniji na tržištu rada.
Osim tema povezanih s informacijsko-komunikacijskim tehnologijama, članovi HUP-a i njihovi zaposlenici učit će o „mekim vještinama“ kao što su upravljanje stresom i emocijama, inkluzivnom leadershipu te employer brendingu, sve redom važnim čimbenicima u današnjem radnom okruženju.
'Radionice pružaju visokokvalitetno znanje i vještine, omogućujući polaznicima da se lakše suoče s izazovima poslovnog svijeta. Pozivamo stoga sve zainteresirane članove, ali i tvrtke koje žele postati dio HUP-a, da se odazovu na edukaciju kako bismo zajedno doprinijeli rastu i razvoju hrvatskog gospodarstva', navodi Jasminka Martinović direktorica HUP-Udruge poslodavaca u obrazovanju.
Prva edukativna radionica održana je 15. rujna, a projekt će trajati sve do kraja godine. Na web stranici HUP-a (www.hup.hr) pod rubrikom najave događanja moguće je pratiti vrijeme održavanja radionica, vidjeti okvirni sadržaj svake pojedine edukacije te poslati prijavu za sudjelovanjem.