Na tportalu je 22. kolovoza 2013. objavljen tekst pod naslovom 'Javna poduzeća i dalje grcaju u dugovima', kojega smo prenijeli iz Večernjeg lista, a u kojem su objavljene netočne informacije o poslovanju Hrvatskih željeznica. U skladu s člankom 40. Zakona o medijima objavljujemo ispravak.
Nije točno da su tri željeznička poduzeća HŽ Infrastruktura, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo, u prvoj polovici ove godine poslovala s gubitkom zbog neracionalnog poslovanja, te povećanja troškova na zaposlene u odnosu na isto lanjsko razdoblje, kako zaključuje novinarka Šunjerga. Štoviše, sva tri poduzeća kroz svoje programe restrukturiranja uspješno ostvaruju zadane ciljeve, među kojima je racionalizacija poslovanja jedan od ključnih.
Budući novinarka nije kontaktirala ni jedno od društava o čijem poslovanju piše, kako bi podatke iz izvješća koja su objavljena tumačila i uspoređivala, možemo zaključiti da se bez potrebnih informacija i stavljanja ih u ispravne ekonomske uzročno-posljedične odnose – upustila u donošenje zaključaka koji su pogrešni i nanose poslovnu štetu društvima koja u svom članku navodi.
Ni jedno od tri željeznička poduzeća nije povećalo troškove na zaposlene (u članku se navodi da su oni povećani za 72 milijuna kuna ukupno za sve tri tvrtke). Štoviše, troškovi su smanjeni, pa i zbog činjenice da su u navedenom razdoblju tvrtke napustile više od dvije tisuće zaposlenih, o čemu je javnost u proteklih godinu dana redovno izvještavana u svim fazama restrukturiranja i konsolidacije poduzeća.
Tako, primjerice, HŽ Infrastruktura u odnosu na prvu polovicu lanjske godine bilježi 37 milijuna kuna manje troškove na zaposlene, a HŽ Putnički prijevoz za 12 milijuna kuna. Kod HŽ Carga u odnosu na lanjsku godinu pojavljuje se također veći broj radnika, što nije rezultat novog zapošljavanja, nego ukidanja HŽ Holdinga i HŽ Vuče vlakova, te danas umjesto pet tvrtki imamo tri tvrtke. U analizi poslovanja HŽ tvrtki ispuštena je iz vida ta činjenica, pa tako i da je tvrtka HŽ Vuča vlakova ugašena na način da su njezine zaposlenike preuzela druga dva trgovačka društva, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo. HŽ Cargo tako u odnosu na lanjsku godinu ima za 50-tak milijuna kuna veći trošak za zaposlene, ali jednako tako ima i gotovo 350 zaposlenih više nego lani, unatoč, također činjenici, da je u proteklom razdoblju od početka procesa restrukturiranja iz tvrtke izišlo gotovo 800 zaposlenih, navodi se u dopisu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.