Umjetna inteligencija pokucala je i na Ikeina vrata, a kako stvari stoje, ona ju je prihvatila širokih ruku. Ikein as u rukavu je dizajn interijera na daljinu dok će umjetna inteligencija obavljati dio posla koji su prije odrađivali ljudi
Umjetna inteligencija lagano mijenja prodajnu strategiju vodećeg svjetskog trgovca namještajem. Ikea obučava radnike u pozivnom centru kako bi postali savjetnici za dizajn interijera na daljinu. Švedski div među trgovcima namještajem tako namjerava ponuditi više usluga za uljepšavanje doma, a uobičajene upite kupaca obrađivat će bot Billie, nazvan po najpopularnijem Ikeinu ormaru.
Nakon što su svoje usluge dizajna interijera lansirali u nekim dijelovima Europe, Australiji i Ujedinjenim Arapskim Emiratima, u travnju su ih proširili na britansko i američko tržište. Kako piše Reuters, u Britaniji videopoziv u trajanju od 45 do 60 minuta korisnici plaćaju 29 eura, a za to vrijeme mogu dobiti savjete o tome kako će dizajnirati svoj stambeni prostor, ali i predloženi popis proizvoda.
Oni koji pak žele tri konzultacije o dizajnu radnog prostora platit će prostorni plan i 3D vizuale 146 eura. Od 2021. 8500 djelatnika pozivnog centra prošlo je stručno osposobljavanje za savjetnika za dizajn interijera, a bot Billie u posljednje dvije godine obradio je 47 posto upita kupaca, rekli su iz Ingka Grupe, vlasnice većine Ikeinih trgovina diljem svijeta.
Naglasak u tvrtki, kažu, stavljaju na cjeloživotno učenje, razvoj i prekvalifikacije, čime žele ubrzati otvaranje novih radnih mjesta, a ne smanjenje broja zaposlenih zbog korištenja umjetne inteligencije.
Telefonska ili videoprodaja Ikeinih proizvoda Ingkinim kanalom za dizajn interijera na daljinu činila je 3,3 posto ukupnog financijskog prihoda tvrtke u prošloj godini (1,40 milijardi dolara). Do 2028. taj udio žele povećati na deset posto, čime žele privući i buduće korisnike, pripadnike generacije Z.
Usporedbe radi, online prodaja proizvoda na Ikeinoj web stranici iznosila je oko 9,9 milijardi eura ili 25 posto ukupnih prihoda.
U međuvremenu, Ikea kreće u širenje na američkom tržištu, na kojem planira investirati dvije milijarde eura. A ulaganje u digitalne usluge je i odgovor na konkurentski Wayfair - američku online trgovinu namještajem, koju je prošli mjesec pokrenuo Digital Design Studio - jer kupcima na svojoj stranici nude eksperimentiranje različitim stilovima i rasporedom stambenog prostora u digitalnom prostoru.