Druga faza razvoja rafinerijskog sustava Ininih rafinerija je imperativ, odgovorili su danas iz Ine na upit o napisima u nekim medijima o upitnosti druge faze modernizacije Rafinerije nafte u Rijeci, a i iz mađarskog MOL-a ističu da su predani razvoju Ininih rafinerija
Pozivajući se na izvore iz riječke rafinerije, 'Novi list' u današnjem broju prenosi da postoje ozbiljni tehnički problemi u radu postrojenja završenih u sklopu prve faze modernizacije, a prenosi i tvrdnju povjerenika Sindikata EKN-a u riječkoj rafineriji Ivice Perinića da je 'opstanak Inine Rafinerije nafte Rijeka u Urinju, a time i sedamsto radnih mjesta u njoj, izravno ugrožen MOL-ovim neispunjavanjem obaveza da do kraja provede modernizaciju rafinerijskih postrojenja'.
Iz Ine u odgovoru pak navode kako je prva faza razvoja rafinerijskog sustava u Rijeci završena gradnjom triju procesnih postrojenja u sklopu hidrokreking kompleksa - blagi hidrokreking, proizvodnja vodika i izdvajanje sumpora, te brojnih pomoćnih postrojenja i instalacija u koje je uloženo oko tri milijarde kuna.
'Kako bi ostali konkurentni na tržištu, druga faza razvoja rafinerijskog sustava naših rafinerija je imperativ. Podizanje razine konverzije u Rafineriji nafte Rijeka, zajedno s prikladnim pristupom lukama je vitalni dio ovog programa', ističu iz Ine i napominju kako je uspješno ishođenje dozvola preduvjet za pokretanje bilo kakvih daljnjih aktivnosti glede druge faze razvoja rafinerijskog sustava.
'Ina podnosi zahtjeve za donošenje relevantne odluke vezano uz drugu fazu rafinerijskog sustava od 2009. godine. U studenom 2011. godine INA je zaprimila zaključak Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva (danas Ministarstvo zaštite okoliša i prirode) u kojem stoji da su preduvjeti za donošenje relevantne odluke izmjene i dopune prostornih planova Primorsko-goranske županije i općine Kostrena. Razumijemo da je izmjena prostornog plana Primorsko-goranske županije u proceduri i želimo aktivno pridonijeti tom procesu', navode iz Ine.
Iz mađarskog MOL-a u odgovoru ističu da su, kao dioničar Ine, predani razvoju Ininih rafinerija te da su zainteresirani za nastavljanje razvojnog programa u Rijeci.
'Zahvaljujući zajedničkim naporima Ininih dioničara, u 2011. Ina je bila u mogućnosti završiti prvu fazu modernizacije u Rijeci čija je vrijednost bila oko tri milijarde kuna. Uzimajući u obzir sve investicijske projekte završene u obje hrvatske rafinerije, od kada se MOL pridružio Vladi RH kao strateški partner Ine, ukupna vrijednost investicija iznosi gotovo 8 milijardi kuna. MOL podržava Inu u ostvarivanju pametnih investicija u budućnosti, budući da je to u interesu uspješne Ine, a time i u interesu Hrvatske. MOL je također zainteresiran za nastavljanje razvojnog programa u Rijeci te je iz tog razloga podržao Ininu srednjoročnu strategiju', navode iz MOL-a.